Gå til innhold

Alenemor og ensom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et barn på 3, og har vært alenemor i ett år (har dog følt meg ganske alene hele veien). Har nå flyttet til en ny by pga studier og jobb. Problemet er at jeg er så ensom! Jeg vet at dette mest sannsynlig vil bedre seg når studier osv er i gang. Men nå føles dagene så tunge. Ihvertfall kveldene. Det er så mange ting jeg ikke kan være med på, siden jeg har et barn som legger seg i 19-20 tiden, og på dagtid har jeg henne med meg overalt. Jeg er ikke ute etter råd for hvordan jeg kan bli kjent med folk osv, jeg snakker med naboer o.l, og alle jeg møter igrunn :P jeg er vel egentlig bare ut etter å høre at noen forstår og er/ har vært i samme situasjon.

Anonymous poster hash: 64354...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at dette kan være vanskelig ;/ har akkurat flyttet selv, og det er ikke bare-bare å skape seg et sosialt nettverk.. Håper du får det bedre og at du snart treffer noen som kanskje er i damme situasjon som deg! Klem 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det med ensomhet på kveldene hvertfall.Har jo et nettverk,men folk er forståelig nok ofte opptatt med sitt på kveldstid, så det blir mange kvelder alene. Håper det blir bedre etterhvert :)



Anonymous poster hash: 2b768...de8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har et barn på 3, og har vært alenemor i ett år (har dog følt meg ganske alene hele veien). Har nå flyttet til en ny by pga studier og jobb. Problemet er at jeg er så ensom! Jeg vet at dette mest sannsynlig vil bedre seg når studier osv er i gang. Men nå føles dagene så tunge. Ihvertfall kveldene. Det er så mange ting jeg ikke kan være med på, siden jeg har et barn som legger seg i 19-20 tiden, og på dagtid har jeg henne med meg overalt. Jeg er ikke ute etter råd for hvordan jeg kan bli kjent med folk osv, jeg snakker med naboer o.l, og alle jeg møter igrunn :P jeg er vel egentlig bare ut etter å høre at noen forstår og er/ har vært i samme situasjon.

Anonymous poster hash: 64354...ff1

Hvor bor du? Bor du i Bergens-området treffer jeg deg gjerne for en prat og litt lek. :) Har en datter på 2,5.

Skjønner godt at du føler deg ensom. Jeg flyttet til en by jeg aldri hadde vært i før for å studere. Kjente ikke en person. Var ikke alenemor da, men kjente godt på ensomheten i starten. Lover deg at det bedrer seg når du begynner på studier, selv om det også kan være tøft. Man blir raskt kjent med folk, men siden du er alenemor regner jeg med det er litt vanskelig å delta i fadderuken og alt annet som kommer med studiestart. Nå er jeg mor og fremdeles student. Har jo samboer som selvfølgelig kan være hjemme med barnet vårt, men det er uansett helt vanlig at jeg ikke er med på sosiale ting som har med studiet å gjøre. Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve å komme i kontakt med andre småbarnsmødre. Spør helsestasjonen kanskje? Finn en facebookgruppe for foreldre der du bor? Prøv å bli kjent med noen i barnehagen når barnet begynner der?

Jeg har fremdeles god kontakt med mange av mine med-studenter, men etter at jeg ble mor har vi så ulike hverdager og forpliktelser at jeg trives bedre med andre med barn. Det sosiale livet mitt er mye i helgene med andre med barn, og besøk etter barnehagen der vi spiser middag sammen og leker litt før leggetid.

Anonymous poster hash: e4d5e...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, dere :-) jeg bor i langt nord i Trønderlag. Langt unna Bergen, dessverre. :/ jeg håper og tror det bedrer seg ved studiestart, og tar til meg tipsene :-) det er bare denne sommeren som har fått meg til å gå på en skikkelig smell..

Fortsatt "godt" å vite at deg er flere der ute som kjenner på det samme.

Anonymous poster hash: 64354...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...