Gå til innhold

Jenter og kort hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Kan det hende at de menn som sier du ser fint ut med kort hår, sier det av høflighet?

Anonymous poster hash: 42a0e...24b

 

For å være helt ærlig så kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva mannfolk mener om meg :laugh: De duger bare som kompiser uansett :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Michelet

Langt hår er finest på de fleste DERSOM man har tykt og fint hår.

 

Endel av oss nordmenn har tynt hår og da er det mye finere med kort/halvkort hår etter min mening. Tynt/slitt hår med pistrete tupper er IKKE vakkert på noen!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en underlig greie at ettersom mange kvinner blir mindre attraktive velger de å resignere totalt. Man skulle jo tro at ettersom årene siger på, ting sagger og utvider seg, så legger man mer effort i utseendet enn tidligere for å holde seg fresh. Den naturlige femininiteten er ikke der i samme grad, så man hjelper naturen litt. Pleier håret, passer på kostholdet, passer ekstra på sminken.

Det virker som mange heller bestemmer seg for å bli menn. Av med håret, på med blazeren, og legg an en litt rappkjefta holdning. Velger heller klær fordi de er "kule" og "tøffe" fremfor kledelige.

Det er fullt mulig for kvinner over 40 og 50 å være attraktive. Det å bli "kjerring" er et valg, ikke en skjebne.

Anonymous poster hash: bb27b...582

Jeg er 40 og jeg har ikke resignert. Det får jeg ofte høre. At jeg ikke er "satt" og at det er fint at jeg er feminin og har langt hår. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal kle meg annerledes eller klippe håret bare fordi jeg når en alder. Jeg hadde guttekort hår en periode i livet OG ble tatt for å være gutt et par ganger. Lite gøy. Men det var, skjønte jeg i ettertid, av menn som tydeligvis aldri hadde sett kortklipte jenter før.

Anonymous poster hash: e6e02...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flott at noen liker kort hår! Du tilhører nok det klare mindretall av menn. :)

 

Så kvinner, et godt råd til dere, ikke klipp håret dersom dere vil se best mulig ut for menn flest!

Anonymous poster hash: 42a0e...24b

 

 

Er mange som liker kort hår, men det er nok mulig at det er et "mindretall"...

Damer generelt er ikke veldig opptatt av hva menn synes om hårfrisyrer uansett, og er langt mer opptatt av hva andre damer synes.....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som liker kort hår, men det er nok mulig at det er et "mindretall"...

Damer generelt er ikke veldig opptatt av hva menn synes om hårfrisyrer uansett, og er langt mer opptatt av hva andre damer synes.....  

Jeg er svært opptatt av det. Typen min er meget vokal på hva han liker. Så jeg har håret mitt akkurat sånn han liker det. 

 

Jeg synes langt hår er finest. Mange damer som klipper seg kort ser helt jævlig ut, men dem om det. 

Anonymous poster hash: ec911...203

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Enig at hun fortsatt var attraktiv med kort hår, men hun var helt klart enda mer attraktiv med langt hår. Igjen, hun er attraktiv til tross for at hun hadde kort hår og ikke på grunn av det. (etter min mening såklart).

Anonymous poster hash: 42a0e...24b

 

 

Hun er sexy med kort hår, men jeg forstår at menn synes hun er penere med langt. 

Kjæresten min synes faktisk kort hår på kvinner er mer sexy (type Anne Rimmen). Tror han har lyst til at jeg skal klippe meg kort, og jeg har langt hår. Tror han er mer fan av sexy enn søt egentlig.

Anonymous poster hash: 84001...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håret er jo pelsen til mennesket. Det må man strutte med! På samme måte som dyerene bruser med fjærene, dompappen ( da hankjønnet ) har en spesielt fin rødfarge på brystet for å tilrekke seg en make, påfuglen oser av ære gjennom sin fjærprakt, kattepusen med sin nydelige pels, tigeren... Alle disse ville jo ikke vært det samme uten?

 

Langt, vakkert hår på ei dame er noe mange menn foretrekker, naturligvis!



Anonymous poster hash: dacb3...57f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halle Berry var faktisk finere med kort hår enn langt. Mye mer anonym med det lange håret.

 

long-hair-vs-short-hair-Halle-Berry.jpg

 

Anne Rimmen:

 

bilde-544x965.png?c8676a

 

Miley Cyrus:

 

miley-cyrus-long-to-short-hair-636.jpg



Anonymous poster hash: 84001...c46
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært opptatt av det. Typen min er meget vokal på hva han liker. Så jeg har håret mitt akkurat sånn han liker det.  Jeg synes langt hår er finest. Mange damer som klipper seg kort ser helt jævlig ut, men dem om det.  Anonymous poster hash: ec911...203

Mannen min er også svært vokal av seg hva han liker og sier at jeg aldri bør spare til langt hår igjen, da han mener jeg er heit og sexy med kort hår. Han dikterer selvsagt ikke hvordan jeg skal se ut, men han har en personlig preferanse på hva jeg kler best, og mener som en annen ab sa at kvinner med langt hår blir sukkersøt litt sånn jente 11 år men de om det ;) men det er hans smak slik du har din smak, og din type sin smak, og smaken vel den er som kjent som baken. Enda flott vi bestemmer over oss selv ikke sant :)

Anonymous poster hash: de334...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes egentlig her med langt hår? Jeg har hår til rumpa og begnner å bli driitt lei det og vurderer å klippe meg kort. Men med kort mener jeg da ikke "guttekort" men typ ned til brystet. :laugh:



Anonymous poster hash: 57fb8...433
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EspenAskeladd

 

Halle Berry var faktisk finere med kort hår enn langt. Mye mer anonym med det lange håret.

 

Anonymous poster hash: 84001...c46

 

Ja, en av få. Anne var mye søtere med langt hår. Miley liker jeg ikke, men kort hår hjalp ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten alltid hatt langt hår, sånn nesten ned til rompa.

I morra har jeg frisørtime kl 14 for å klippe meg kort.

Mannen rynker litt på nesa, men det får så være.

Jeg ser VIRKELIG frem til en sommer uten at jeg er så varm i hodet pga alt håret.

Hvordan gikk det? Fikk du konesveis? :sjokkert:

Anonymous poster hash: dacb3...57f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS her. Dette er noe av det jeg også har lest om temaet, og virker forsåvidt plausibelt nok. Hadde vært artig å sett noe mer forskning på området! De fleste kompisene mine er stort sett veldig enig med meg, og det ser ut som de fleste menn også er enig.

 

Anonymous poster hash: 42a0e...24b

 

 

Det finnes selvsagt mange nok anekdotiske beviser for at det eksisterer de som mener noe annet, men det ligger en korrelasjon og kausalitet innenfor dette med tanke på biologi. Og vi mennesker er ikke de eneste som ubevisst benytter slikt for å vurdere hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg er syk og har hatt litt hårtap pga medisiner, men håret mitt er så tykt at det går fint. Jeg har forøvrig vært syk hele livet, men har alltid hatt sunt og fint hår. 

 

Jeg synes forøvrig alle skal få gjøre akkurat hva de vil med håret sitt. Jeg bryr meg ikke om det. 

Anonymous poster hash: 578b3...143

 

Muligens jeg er blind men jeg skjønner ikke relevansen i uttalelsen? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i jøss og Krøss!

Man skriver her og der på forumet uten noe særlig respons, men nevn at du har tenkt å endre hårfrisyre og du har respons med en gang.

Jeg skal klippe meg idag, ikke helt kort men sånn rett over skuldrene.

For første gang i mitt liv skal jeg få en skikkelig frisyre og det skal bli deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte damer er ikke vakre med langt hår.

 

Alt kommer an på hva som kler den enkelte best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er pent med kort hår. Har kort hår selv, men ikke fordi jeg prøver å se ut som en mann :fnise: Jeg kler kort hår bedre enn langt (alle sier det, så det er ikke noe jeg finner på) og så er det himla mye enklere med styling osv :laugh:

Noen er pene med langt hår. Andre er pene med kort hår. Samme som med menn, noen er pen med langt hår og andre med kort hår.

Enig. Har kortere hår selv/bob type og mulig jeg er en skjønnhet ettersom menn liker meg veldig godt. He he. Er man stygg må man ha lengre hår tror jeg. Man lurer omgivelsene slik. BTW nå er det utrolig mye falskt hår/ hairextention der ute og jeg syns det er stygt. Og ja- jeg ser det godt at du har det....

Anonymous poster hash: fb299...8b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller en smaksak om dama har langt hår eller ikke. Det kommer også an på om hun "passer" til kort/langt hår med tanke på ansiktet.

 

Selv har jeg vært i forhold med kvinner som har kort og langt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

 

Det er en underlig greie at ettersom mange kvinner blir mindre attraktive velger de å resignere totalt. Man skulle jo tro at ettersom årene siger på, ting sagger og utvider seg, så legger man mer effort i utseendet enn tidligere for å holde seg fresh. Den naturlige femininiteten er ikke der i samme grad, så man hjelper naturen litt. Pleier håret, passer på kostholdet, passer ekstra på sminken.

Det virker som mange heller bestemmer seg for å bli menn. Av med håret, på med blazeren, og legg an en litt rappkjefta holdning. Velger heller klær fordi de er "kule" og "tøffe" fremfor kledelige.

 

Det er fullt mulig for kvinner over 40 og 50 å være attraktive. Det å bli "kjerring" er et valg, ikke en skjebne.

Anonymous poster hash: bb27b...582

 

Helt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bobfrisyre med striper, som jeg holder ved like med regelmessige frisørbesøk. Trives mye bedre med det enn langt, tungt hår som drar ansiktet nedover. Synes det er mye pistrete, lang hår på jenter med typisk nordisk hår, som hadde blitt mye finere om det ble klippet skikkelig. Ikke i kjerringfrisyre, men i for eks en skulderlang bob eller litt lagdelt, så man får litt fasong på det. Mye sprekere enn å bare spare lange stranter av hår.

Anonymous poster hash: 4659f...908

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...