Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2004 #1 Skrevet 5. september 2004 Har dere følt dere helt utenfor med den jobben dere har? Jeg er så lei at jeg vil spy......Gruer meg for å gå på jobb osv....vet ikke hvordan jeg skal holde ut til jeg kommer meg hjem.... Så nå har jeg kommet til at eg må finne meg noe annet. Har vert der i mange år. Trodde ikke det gikk an å bli så lei. Har jo stort sett kjekke kolegaer, men........
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2004 #4 Skrevet 5. september 2004 Hei. Hvis det er noen trøst, er vi flere i samme båt. Jeg har bare hatt min jobb i et år, men har aldri likt den noe særlig, og kjenner her jeg sitter at det blir tungt å gå på ei ny uke...Dette er min første jobb etter studiene, og jeg misunner folk så innmari når de sier at det er en fryd å gå på jobb og de gleder seg til hver dag....den følelsen er helt ukjent for meg. I min bransje er det veldig vanskelig å få jobb her hvor jeg bor, og jeg bør vel derfor være glad for å ha en så relevant jobb, men det er jeg altså ikke....det positive er at jeg har hyggelige kollegaer og tross alt lærer masse!
Jellyfish Skrevet 8. september 2004 #5 Skrevet 8. september 2004 Jeg stortrives med mine kollegaer, men er så utslitt og lei av jobben at jeg vurderer å si opp. Gruer meg nesten til å gå på jobb, og selv om jeg aldri har gjort det i itt liv vurderer jeg nesten daglig å ringe og si at jeg er syk bare for å slippe å gå. Blir helt skremt av å se hva jeg skriver her, må SERIØST vurdere å bytte jobb!
MiniMjau Skrevet 9. september 2004 #6 Skrevet 9. september 2004 Jeg er også veldig lei av jobben min. Jobber i et stort firma med 800 ansatte. Fikk en sikker og godt betalt jobb i en usikker periode på jobbmarkedet. Får ikke jobbe med det som jeg ble forespeilet da jeg søkte på jobben. Jeg er vant til å jobbe i hektiske, kreative miljøer - men her er det ingen som bryr seg om tidsfrister(de er til for å ignoreres) - det er viktigere å dra på eksterne seminar, feire bursdager og drikke kaffe på pauserommet. Jeg er vant til å ha en sjef/prosjektleder som følger deg opp ofte/hver dag. Her ser jeg sjefen min kanskje 1 gang i uka - altså jeg ser ryggen på han borte i korridoren. Prosjektlederen min sitter på et annet kontor et annet sted i landet(!). Jeg "connecter" ikke med noen på min avdeling, de er enten 20-25 år eldre enn meg, eller totalt forskjellig på andre måter. Organiseringen av arbeidet er også slik at jeg jobber ikke sammen med noen på min avdeling. Siden i vår har jeg ikke gjort et dagsverk omtrent - og ingen sier noe. Det er ingen krav til at jeg må levere ditt og datt. Det hører med til historien at jeg i vinter var utbrent og at jeg fortsatt ikke er helt tilbake til normalen. Dårlige ledere som ikke tørr ta ansvar. Folk driver med: Baksnakking, unndragelse av viktig info osv. Jeg selv kunne sikkert vært flinkere til å HYYYLE ut og si fra, men som sagt jeg har vært/er utbrent og har null initiativ. Selv om jeg ikke gjør noe på jobb er jeg dødssliten når jeg kommer hjem. I tidligere jobber som har vært mye mer hektisk har jeg hatt det mye bedre, både faglig og sosialt. Ikke noe bombe når jeg sier at jeg er på jakt etter ny jobb. :-)
Gjest icy - utlogget Skrevet 9. september 2004 #7 Skrevet 9. september 2004 Jeg er også veldig lei av jobben min. Jobber i et stort firma med 800 ansatte. Fikk en sikker og godt betalt jobb i en usikker periode på jobbmarkedet. Får ikke jobbe med det som jeg ble forespeilet da jeg søkte på jobben. Jeg er vant til å jobbe i hektiske, kreative miljøer - men her er det ingen som bryr seg om tidsfrister(de er til for å ignoreres) - det er viktigere å dra på eksterne seminar, feire bursdager og drikke kaffe på pauserommet. Jeg er vant til å ha en sjef/prosjektleder som følger deg opp ofte/hver dag. Her ser jeg sjefen min kanskje 1 gang i uka - altså jeg ser ryggen på han borte i korridoren. Prosjektlederen min sitter på et annet kontor et annet sted i landet(!). Jeg "connecter" ikke med noen på min avdeling, de er enten 20-25 år eldre enn meg, eller totalt forskjellig på andre måter. Organiseringen av arbeidet er også slik at jeg jobber ikke sammen med noen på min avdeling. Siden i vår har jeg ikke gjort et dagsverk omtrent - og ingen sier noe. Det er ingen krav til at jeg må levere ditt og datt. Det hører med til historien at jeg i vinter var utbrent og at jeg fortsatt ikke er helt tilbake til normalen. Dårlige ledere som ikke tørr ta ansvar. Folk driver med: Baksnakking, unndragelse av viktig info osv. Jeg selv kunne sikkert vært flinkere til å HYYYLE ut og si fra, men som sagt jeg har vært/er utbrent og har null initiativ. Selv om jeg ikke gjør noe på jobb er jeg dødssliten når jeg kommer hjem. I tidligere jobber som har vært mye mer hektisk har jeg hatt det mye bedre, både faglig og sosialt. Ikke noe bombe når jeg sier at jeg er på jakt etter ny jobb. :-) Hvordan kan en bedrift være slik egentlig? En person må jo være effektiv og produsere noe av verdi vel??? Hvorfor sløser en bedrift slik med folk/penger hos dere??? Folk må jo gjøre noe hvis bedriften skal ha råd til å ha noen som bare ikke skal gjøre noe?? ..
Gjest Mann 28 Skrevet 10. september 2004 #8 Skrevet 10. september 2004 Jeg er drittlei og! Og kjenner meg veldig igjen i hovedinnlegget. Selv om man har forsøkt å motivere seg en haug med ganger, har kjekke kollegaer osv... Men dersom faget intereserer en så lite så hos meg så blir det til at man er på utkikk etter noe annet. Men veldig vanskelig fordi en ikke helt vet hva en vil.... Du har min medfølelse.... Bamseklem til deg!
MiniMjau Skrevet 13. september 2004 #9 Skrevet 13. september 2004 Hvordan kan en bedrift være slik egentlig? En person må jo være effektiv og produsere noe av verdi vel??? Hvorfor sløser en bedrift slik med folk/penger hos dere??? Folk må jo gjøre noe hvis bedriften skal ha råd til å ha noen som bare ikke skal gjøre noe?? .. sånn er det i det offentlige... Det er dine skattepenger vi svir opp.
Icy Skrevet 13. september 2004 #10 Skrevet 13. september 2004 sånn er det i det offentlige... Det er dine skattepenger vi svir opp. Ja det suger egentlig.. Men håper du kan jobbe litt extra siden det er mine skattepenger du får utbetalt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå