Gå til innhold

Er lei av homo-maset.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo det vi gjør. De aller fleste som går i paraden, går i vanlige klær. Det er noen få som kler seg ekstra ut, som lager litt ablegøyer. Slik er det overalt. Enten det er snakk om en prideparade, 17. maitog eller karneval. Noen liker å gjøre mer ut av seg enn andre.

Dette. Har sett paraden flere ganger, og de aller fleste går i helt vanlige klær. Mange familier med barn går også i paraden, eller står på sidelinjen og heier. De som skriker høyest om hvor fryktelig denne paraden er, har stort sett bare sett et bilde eller to i media. Og der er naturligvis de mest ekstreme vist frem. Pride handler ikke om å feire de homofile, det handler om kjærlighet, stolthet og - viktigst av alt - like rettigheter for alle.

For min del må man gjerne "mase" om både homofili og rasisme helt til siste person med fordommer er utryddet.

Anonymous poster hash: 7f234...d9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er/betyr en traktorlesbe?



Anonymous poster hash: b1d98...c3e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er/betyr en traktorlesbe?

Anonymous poster hash: b1d98...c3e

 

En beskrivelse av en lesbe som gjerne er litt stor (overvektig), kort hår og bruker herreskjorter og herreklær. Stort sett er det en fordomsbeskrivelse av lesber og kvinner som ikke sminker seg, bruker tradisjonelle kvinneklær og som våger å ha kort hår. Det er også brukt som skjellsord mot lesber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En beskrivelse av en lesbe som gjerne er litt stor (overvektig), kort hår og bruker herreskjorter og herreklær. Stort sett er det en fordomsbeskrivelse av lesber og kvinner som ikke sminker seg, bruker tradisjonelle kvinneklær og som våger å ha kort hår. Det er også brukt som skjellsord mot lesber.

Jeg trodde det bare var en betegnelse på dem som var butch. De trenger da vel ikke være overvektige? Jeg jobbet sammen med en kvinne som var ganske åpen på at hun var lesbisk, og hun var påtagelig butch. Det var ganske pussig å se hvordan hun hadde tilegna seg en maskulin væremåte overfor kvinner som hun oppfattet som mer feminine enn seg selv.

Sånn til daglig så var hun ganske direkte og konfronterende i sin væremåte. Ikke på en negativ måte, men hun gikk ikke rundt grøten. Men når det kom en ung, pen jente i gruppen, så ble hun temmelig umiddelbart nokså karslig, og jeg syntes alltid at det var et ganske artig taktskifte.

Anyway, hun var litt guttaktig på mange måter, men det var væremåten hennes, ikke utseendet.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det bare var en betegnelse på dem som var butch. De trenger da vel ikke være overvektige? Jeg jobbet sammen med en kvinne som var ganske åpen på at hun var lesbisk, og hun var påtagelig butch. Det var ganske pussig å se hvordan hun hadde tilegna seg en maskulin væremåte overfor kvinner som hun oppfattet som mer feminine enn seg selv.

Sånn til daglig så var hun ganske direkte og konfronterende i sin væremåte. Ikke på en negativ måte, men hun gikk ikke rundt grøten. Men når det kom en ung, pen jente i gruppen, så ble hun temmelig umiddelbart nokså karslig, og jeg syntes alltid at det var et ganske artig taktskifte.

Anyway, hun var litt guttaktig på mange måter, men det var væremåten hennes, ikke utseendet.

Tja, det er nå litt svevende hele den betegnelsen på både butch og traktorlesbe. Traktorlesbe er mer negativtladet og brukes nok mer som skjellsord enn det butch gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er nå litt svevende hele den betegnelsen på både butch og traktorlesbe. Traktorlesbe er mer negativtladet og brukes nok mer som skjellsord enn det butch gjør.

Ja, det er vel så. Butch & Femme er vel det uttrykket lesbiske bruker om par der den ene er utpreget feminin og den andre er maskulin. Et par av de tidligere håndballjentene har danna et slikt par, og det var ganske påtakelig. Så dem på et eller annet talkshow der temaet var kunstig befruktning og familier med to mødre. Jeg husker ikke navnene deres, men kontrasten mellom dem var slående. Nå er jo alle håndballjentene godt trent, og de legger det ikke av seg selv om de går ut av toppidretten.

Anyway, den ene var mørk, den andre blond. Den blonde stilte i kjole, bare skuldre, langt hår og makeup, den mørke kom i jeans, svart skinnjakke, relativt kort, gutteaktig sveis, ingen makeup, og hun bevegde seg som en lang, hengslete gutt. Det var ganske artig. Ingen premie for å gjette på hvem av dem som var gravid. Et vakkert par, som min mor ville sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vel så. Butch & Femme er vel det uttrykket lesbiske bruker om par der den ene er utpreget feminin og den andre er maskulin. Et par av de tidligere håndballjentene har danna et slikt par, og det var ganske påtakelig. Så dem på et eller annet talkshow der temaet var kunstig befruktning og familier med to mødre. Jeg husker ikke navnene deres, men kontrasten mellom dem var slående. Nå er jo alle håndballjentene godt trent, og de legger det ikke av seg selv om de går ut av toppidretten.

Anyway, den ene var mørk, den andre blond. Den blonde stilte i kjole, bare skuldre, langt hår og makeup, den mørke kom i jeans, svart skinnjakke, relativt kort, gutteaktig sveis, ingen makeup, og hun bevegde seg som en lang, hengslete gutt. Det var ganske artig. Ingen premie for å gjette på hvem av dem som var gravid. Et vakkert par, som min mor ville sagt.

 

Et lite googlesøk gir svar med en gang. GH og AE!

Anonymous poster hash: 5899a...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Absolutt

 

For å først få det på det rene; jeg er tolerant, kjenner flere homofile og respekterer dem på lik linje som alle andre.

 

MEN; jeg begynner å bli rimelig lei av all denne overfokuseringen på denne ene legningen. Vidt meg bekjent kan vel homofile få gifte seg i kirka nå? Hvorfor skal vi fortsette å feire dette som om det skulle være bedre enn å være heterofil? Skal vi fortsette til det ikke finnes et eneste fordomsfullt menneske igjen på jorda?

 

Dessuten syns jeg denne overfokuseringa på kropp og sex som ofte er hos homofile, bare er med på å styrke fordommene mot dem, og ikke bryte dem ned.. Hvis mange tenker at "disse homofile tenker bare på sex", og deretter ser på gay-pride festivalen, så får de bare bekreftet det inntrykket.

 

Trenger virkelig folk å trykke slike ting inn i ansiktet på folk? Det er jo ikke vanlig å belemre andre mennesker med sin egen seksualitet.

 

Kunne det ikke gått an å gå normalt kledd og gå med plakater, istedenfor denne nakenheten? De tar jo faktisk vekk fokus fra budskapet sitt, og skaper flere fordommer. Coverbildet med regnbuen som florerer på facebook, syns jeg dog er bra.

Anonymous poster hash: 329a5...47a

 

Pft, din pøkk! Du er ikke tolerant, slutt å skryt. Det handler ikke om at en legning er bedre enn den andre, og det handler hvertfall ikke om sex. Heterofile par har mer analsex enn homofile, og det er de fordomsfulle som gir homofile det sexsuelle preget og ryktet. Inntil homofile kan gå hånd i  hånd, kysse hverandre uten at noen bryr seg hvor som helst, trenger vi faktisk dette trykka i trynet vårt. Så lenge folk blir mobbet, utstøtt, mishandlet, banket opp og drept fordi de er tiltrukket av noen av samme kjønn, TRENGER vi å få det døtta opp i trynet. Jeg er helt enig at steretopier underbygger og bekrefter nettopp, steretopier - men vi har godt av det alle sammen. Helt til ingen reagerer noe mer. Da kan de ha sitt kjærlighetsliv i fred, akkurat som du har ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er folk som er homofile som ikke får jobb pga sin legning osv så jeg har fullforståelse for at det er et viktig tema og det og ha gaypride parade retter fokuset mot homofile problemstillinger. Og gjøre det til en festens dag fordi som er homofile(eller andre legninger) synes jeg bare er gøy. Hvorfor skal de stå i grå hettegenser med en stygt skilt å rope..

Anonymous poster hash: 7be47...ad3

Får ikke jobb pga legning? I norge?er ikke lov. Er du nødt til å opplyse om at du er homo om du søker på jobb? God dag, jeg er Knut og er homo.

Anonymous poster hash: 82e14...7c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de ikke oppfører seg som skulle er det ok

Anonymous poster hash: 82e14...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS. Denne er til ære for deg. :)

 

gty_gay_pride_parade_jt_110626_wg.jpg



Anonymous poster hash: 41f35...7b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke jobb pga legning? I norge?er ikke lov. Er du nødt til å opplyse om at du er homo om du søker på jobb? God dag, jeg er Knut og er homo.

Anonymous poster hash: 82e14...7c7

For noen få år siden var jeg på jobbintervju i en kristen barnehage. Jeg fikk ikke en gang en tilbakemelding på at stillingen var besatt, noe jeg vet at andre som var på intervju fikk.

Nei, jeg sa ikke under intervjuet at vi er to damer i ekteskapet, men det er helt vanlig at arbeidsgivere googler potensielle arbeidstakere. Et lite søk på navnet mitt, og det er ingen tvil.

Nå er det overhode ikke sikkert at det hadde vert jeg som hadde fått den jobben uansett, men en tilbakemelding etter å ha vert på intervju burde de klart å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fruBeist, er du kristen da? (ja, jeg vet det er et personlig spørsmål, men altså, kan jo være du ikke var aktuell fordi du ikke er kristen?)

Jeg er for all del mot diskriminering, være seg pga seksuell legning eller til og med mot noen fordi vedkommende er kristen. Og jeg er helt enig med deg, fruBeist, de kunne ha tatt seg bryet med å sende deg en tilbakemelding ja. Uavhengig av hvorfor du ikke fikk jobben.



Anonymous poster hash: 41f35...7b7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men fruBeist, er du kristen da? (ja, jeg vet det er et personlig spørsmål, men altså, kan jo være du ikke var aktuell fordi du ikke er kristen?)

Jeg er for all del mot diskriminering, være seg pga seksuell legning eller til og med mot noen fordi vedkommende er kristen. Og jeg er helt enig med deg, fruBeist, de kunne ha tatt seg bryet med å sende deg en tilbakemelding ja. Uavhengig av hvorfor du ikke fikk jobben.

Anonymous poster hash: 41f35...7b7

Ja, jeg har min Gudstro. Noe som og kom fram på intervjuet. Jeg vet at det jobber andre der som ikke er kristen, så det hadde i så fall neppe vert problemet.

En førskolelærer jeg jobbet med i en annen barnehage, som hadde kjennskap til denne, sa forsiktig til meg at det meget mulig var samlivsformen min som gjorde at jeg ikke fikk noe tilbakemelding fra de. Noe jeg selvsagt hadde tenkt selv og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist. :(

Hadde nesten vært bedre om det var fordi du ikke var kristen. Men tørk støvet av skoene dine og gå videre. 1 johannes 4:7-8. Ikke bry deg om de som er slike, falske, men innvendig kalde. Det er jo lett å si...

For øvrig, fant du en annen jobb? (Også personlig, sorry :P Du trenger ikke svare, jeg bare spør)



Anonymous poster hash: 41f35...7b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist. :(

Hadde nesten vært bedre om det var fordi du ikke var kristen. Men tørk støvet av skoene dine og gå videre. 1 johannes 4:7-8. Ikke bry deg om de som er slike, falske, men innvendig kalde. Det er jo lett å si...

For øvrig, fant du en annen jobb? (Også personlig, sorry :P Du trenger ikke svare, jeg bare spør)

Anonymous poster hash: 41f35...7b7

Jeg har tørka skoene for lengst ;)

Om jeg ikke har hatt fast jobb, så har jeg hatt massevis å gjøre som vikar i en annen barnehage hvor jeg trives godt, og de godtar uten problem at jeg er skeiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...