Ibenholt Skrevet 5. september 2004 #1 Skrevet 5. september 2004 Jeg har nettopp sluttet på p-pillen (yasmin) fordi jeg tenkte det var lurt med en pause. Jeg har gått opp 4 kg etter å ha begynt på pillene, selv om jeg gikk rett over fra p-sprøyten. Som følge av pillekuttet har jeg nå hatt mensen siden lørdag for to uker siden. Eller, vil heller si småblødninger som varierer i mengde. Er det noen her som har opplevd det samme og/eller vet når det vil gå over Og om det er normalt? Noen som kan anbefale prevensjonsmiddel der en ikke skal legge på seg så mye? (Vet det varierer fra person til person) Men jeg har vurdert å begynne med p-plaster om en stund.
Karianne Skrevet 5. september 2004 #2 Skrevet 5. september 2004 Som du sier, så er det kjempeforskjellig. Jeg har også nettopp sluttet på Yasmin, men ikke hatt over normal blødning. Gikk heller ikke opp i vekt etter at jeg begynte med de. Det virker som hver og en må finne det som passer seg. Når det gjelder p-piller, er folk forskjellige.. Håper de finner noe som ikke har sånne bivirkninger snart. Jeg slutta på Yasmin pga humøret og litt kviser.
Gjest Kristin Skrevet 2. juni 2011 #3 Skrevet 2. juni 2011 Hei=) Da jeg var 16 startet jeg på de samme pillene som deg(Yasmin)på bare noen mnd la jeg på meg 2-3 kg og som en 16åring betydde dette veldig mye for meg. Gikk til helsesøster og hun sa jeg burde starte på merket microgynon, disse har jeg vært superfornøyd med. Aldri vært noe tull, har kunne hoppet over mensen 2-3 ganger og har ikke lagt på meg noe av pillene. Er nå 21 og er fortsatt like fornøyd. Nå har også for første gang hatt unormal mensen, pleier å ha den i en uke og nå har den vært der nærmere tre. Selv om det nå bare er småblødninger er dette utrolig slitsomt i lengden) Skal til helsestasjonen på mandag for å høre hva det kan være(nettopp vært hos gynokolog og der var alt supert hvertfall) Kanskje de ber meg ta en pause fra pillen, mener å huske at det er ikke så altfor mange år man burde gå på de i strekk og jeg har jo gått på mine i 5 år nå sammenhengene. Hvis noen har vet noe om dette eller ha lignende erfaringer, del gjerne her! =) Håper det har ordnet seg for deg hvertfall! =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå