Gå til innhold

Sjekke opp jenter i fjellet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Bor i Bergen, og her er det mange flotte fjell. Ikke mange arenaer kan vel være mer ideell for sjekking enn en fjelltopp?

Hvordan gå frem uten å virke som et creep?

Anonymous poster hash: 89c27...4f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si... Jeg (kvinne) er ikke noe særlig sosial på fjelltur alene. Hvis du vet hva du skal snakke om og spørre henne om, type hvor turen går/ har gått, går du mye på tur, anbefaler du noen turer, osv. Merker fort på stemningen om dette er en samtale å føre videre på. DNT arrangerer jo singelturer også?

Anonymous poster hash: 72b5e...9d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du møter meg, når du bare igjennom om du klager litt på folk i flokk på fjellet som kakler og maser og springer rundt i joggesko og med ankelsokker og pulsmåler. Men når du først har gjort det, er jeg med på alt;-)

Anonymous poster hash: 616dc...4c0

AnonymBruker
Skrevet

Nei du må aldri sjekke opp jenter i fjellet. Du må aldri sjekke opp jenter noe sted. For som vi har lært av media, av feministene og av kvinnene på dette forumet så er det å si hei til en ukjent jente trakassering.

Anonymous poster hash: 21c3c...893
  • Liker 4
Skrevet

Begynn med et "Hallooeen!" så er du i gang.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med et "Hallooeen!" så er du i gang.

Feil. Det er trakassering.

Anonymous poster hash: 21c3c...893

AnonymBruker
Skrevet

Har de ikke slike grønne og røde luer fremdeles, da? Rød dersom man er opptatt, og grønn hvis man er singel. Har du på deg en helt grønn lue så burde jo unge folk forstå det tenker jeg, særlig dersom du er litt frempå.

Anonymous poster hash: b87e2...c47
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Bor i Bergen, og her er det mange flotte fjell. Ikke mange arenaer kan vel være mer ideell for sjekking enn en fjelltopp?

Det må skje naturlig, selvsagt! :)

Gå på fjelltur uten å tenke på å sjekke opp jenter, og når det faller seg naturlig å komme i prat med noen, så gjør du det.

Om du går inn for å ta kontakt med jenter, vil det ikke gå bra, fordi det vil virke desperat og uattraktivt.

Anonymous poster hash: d5393...256

• Liker 3
Skrevet

Benytt deg av fjellsjekkereglene som DNT har laget  :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dra fram magemusklene dine, så kommer de nok løpende.

Anonymous poster hash: 8ceb1...427
Skrevet

Hei,

Ta på sånn grønn lue.

De driver med det i fjellet har jeg observert. Single som gjerne kan tenke seg å treffe noen har grønne luer.

De som ikke vil treffe noen, siden de er opptatt, har røde.

Det er noe slags tur-foreningsopplegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta på sånn grønn lue.

De driver med det i fjellet har jeg observert. Single som gjerne kan tenke seg å treffe noen har grønne luer.

De som ikke vil treffe noen, siden de er opptatt, har røde.

Det er noe slags tur-foreningsopplegg.

Kom denne ideen fra kvikklunsj? isåfall skjønner jeg.

Skrevet

Eller så kan du alternativt dette overende på stien foran et nydelig kvinnemenneske og bælje "Æw! Æw!" og late som du har brekt ankelen eller noe, og få henne til å stoppe.

Så tar du kontakt etterpå for å si takk for hjelpen :smilyblomst: og ser om hun liker deg.

(Ikke creepy i det heeele tatt... :tommelopp: )

• Liker 1
Skrevet

Kom denne ideen fra kvikklunsj? isåfall skjønner jeg.

Antar det er noe sånt. Det er iallefall en turforening som lager turstier på fjellet og medlemmene har en slags uoffisiell greie med grønne og røde luer.

Jeg tror det var ment som aprilspøk i medlemsbladet deres, men så begynte folk faktisk å gjøre det. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Benytt deg av fjellsjekkereglene som DNT har laget  :fnise:

Jeg googlet og fant dem :)

Fjellsjekkereglene
  1. Legg gjerne ut på sjekking på fjellet uten trening. Øvelse gjør mester!
  2. Meld fra hvor du går, slik at man kan møtes igjen.
  3. Vis respekt for andres luefarge. Grønn lue betyr ledig, rød lue betyr opptatt og oransje betyr kanskje åpen for kontakt.
  4. Bli værfast – og få en ekstra dag til å finne din utvalgte.
  5. Ta alltid med rikelig tursnacks som kan deles. Veien til hjertet går ofte gjennom magen.
  6. Lytt til erfarne fjellsjekkere.
  7. Husk kart og kompass, slik at du kan spørre om hjelp til å bruke det.
  8. Gå ikke alene, spør om dere skal slå følge.
  9. Vend i tide, det er ingen skam å løpe etter for å spørre om telefonnummeret.
  10. Spar ikke på smilene og le av dårlige vitser om nødvendig.

Kilde: DNT

• Liker 5
Skrevet

Jeg googlet og fant dem :)

Fjellsjekkereglene
  1. Legg gjerne ut på sjekking på fjellet uten trening. Øvelse gjør mester!
  2. Meld fra hvor du går, slik at man kan møtes igjen.
  3. Vis respekt for andres luefarge. Grønn lue betyr ledig, rød lue betyr opptatt og oransje betyr kanskje åpen for kontakt.
  4. Bli værfast – og få en ekstra dag til å finne din utvalgte.
  5. Ta alltid med rikelig tursnacks som kan deles. Veien til hjertet går ofte gjennom magen.
  6. Lytt til erfarne fjellsjekkere.
  7. Husk kart og kompass, slik at du kan spørre om hjelp til å bruke det.
  8. Gå ikke alene, spør om dere skal slå følge.
  9. Vend i tide, det er ingen skam å løpe etter for å spørre om telefonnummeret.
  10. Spar ikke på smilene og le av dårlige vitser om nødvendig.

Kilde: DNT

:nigo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jente,  bor i Bergen og går mange turer på byfjellene. Synes det bare hadde vært hyggelig om noen hadde sjekket meg opp, men ikke på en creepy måte. Hvis du ser en dame du har lyst å snakke med, begynn med et "hei" eller "flott turvær i dag". Da er samtalen i gang.  :danse:

Anonymous poster hash: 5dfc7...7bb
  • Liker 1
Skrevet

På fjellet "skal" man jo si hei til alle man møter, så bare sleng på noen ord ekstra, så er du i gang! Jeg snakker gjerne med folk jeg møter på fjellet, det er omtrent den eneste arenaen hvor det faller meg helt naturlig å slå av en prat med totalt ukjente. Unntaket for meg var den ene gangen jeg gikk fra Fløyen til Ulriken, da møtte vi så mange folk at det ble unaturlig å si hei. Til gjengjeld syns jeg at det er enda mer naturlig, nesten obligatorisk, å prate dersom man går lite brukte stier og møter noen!

Dette med luegreiene var forresten en aprilspøk fra DNT, men det ble så godt mottatt at det ble en greie ganske raskt! Kjempeartig, men det er så upraktisk å gå med lue i sommerfjellet for de av oss som er litt varme av oss...

• Liker 1
  • 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Men, en ting er jo å faktisk sjekke opp noen, noe annet er å møte jenter. Personlig møter jeg aldri på single jenter på de fjellturene jeg er på. Virker som tur i byfjellene i Bergen ofte ikke er fjelltur men heller bare trimtur der tilsynelatende ingen vil ha kontakt.

Kanskje må jeg bare bli mer vågal og sjekke jenter på trimtur. Fortsatt usikker hvordan, da. Mye enklere i peisestue etter lang tur og folk har roen i kroppen.

Anonymkode: 0771d...2e1

AnonymBruker
Skrevet

Koselig det! Men har et tips: ville holdt det til steder der er andre folk, så de slipper bli smånervøs for at du kan være en trussel.

Anonymkode: a32bd...819

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...