Gå til innhold

Veien til psykologtittel!


sprøstekt

Anbefalte innlegg

Årsstudium ved UiB og satse på profesjon, eller bachelor ved HiL og satse på kandidat i Danmark - hva hadde du valgt (mtp sjansene på å klare)?

 

Setter enormt stor pris om noen vil hjelpe meg!

Endret av sprøstekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Årsstudium ved UiB og satse på profesjon, eller bachelor ved HiL og satse på kandidat i Danmark - hva hadde du valgt (mtp sjansene på å klare)?

 

Setter enormt stor pris om noen vil hjelpe meg!

er i samme situasjon som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i samme situasjon som deg!

Godt jeg ikke er alene! Er litt småstressa nå som omprioriteringsfristen nærmer seg.

 

Hva er dine tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg ikke er alene! Er litt småstressa nå som omprioriteringsfristen nærmer seg.

 

Hva er dine tanker?

Var vel kanskje litt feil å skrive samme situasjon, siden jeg fremdeles går VGS, MEN jeg er også usikker på hvilken vei jeg skal velge etterpå for å bli psykolog.. Opptakskravene er jo veldig høye:/ Akkurat nå tror jeg at jeg heller mest mot årsstudium ved UiB og å satse på profesjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ferdig på VGS i år, eller har du igjen noe? :)

Begynner på VG2 til høsten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner på VG2 til høsten! :)

 

Da sørger du for gode karakterer og begynner på profesjonsstudium i Norge (Bergen begynner med profesjonsstudium til neste år)

Anonymous poster hash: 3bd4c...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste mulighet for å søke opptak til profesjonsstudiet fra årsstudium på UIB er våren 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel kanskje litt feil å skrive samme situasjon, siden jeg fremdeles går VGS, MEN jeg er også usikker på hvilken vei jeg skal velge etterpå for å bli psykolog.. Opptakskravene er jo veldig høye:/ Akkurat nå tror jeg at jeg heller mest mot årsstudium ved UiB og å satse på profesjon! :)

Merkelig at du ikke har fått med deg at årsstudium i psykologi i Bergen 2015/2016 er siste sjanse for opptak til profesjonsstudiet i psykologi. 

 

Ettersom du skal begynne i VG2 til høsten er det jo ingen grunn til å spare på kruttet nå. Sats alt du har de to neste årene, så har du nok en god sjanse til å komme inn.

Anonymous poster hash: ae93d...586

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da sørger du for gode karakterer og begynner på profesjonsstudium i Norge (Bergen begynner med profesjonsstudium til neste år)

Anonymous poster hash: 3bd4c...524

 

Vel, profesjonsstudium har Bergen hatt i mange år. Men de slutter med inntak fra årsstudiet.

Anonymous poster hash: 00eaa...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Jeg ville ha søkt prof. ut umiddelbart.

Mange velger HiL fordi det er den norske ut.institusjonen som matcher best med inntakskravene i Danmark.

Men de aller fleste som tar en bachelor i psykologi ved HiL må ta tilleggsfag, eller bygge på ekstra for å slippe inn i DK.

Det skjer stadig vekk endringer ifht. inntak av utenlandske studenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha søkt prof. ut umiddelbart.

Mange velger HiL fordi det er den norske ut.institusjonen som matcher best med inntakskravene i Danmark.

Men de aller fleste som tar en bachelor i psykologi ved HiL må ta tilleggsfag, eller bygge på ekstra for å slippe inn i DK.

Det skjer stadig vekk endringer ifht. inntak av utenlandske studenter.

De tar inn færre fordi det koster mer enn det smaker for danskene, med utlendinger som kommer og tar utdanning de deretter drar hjem med.

Anonymous poster hash: 00eaa...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O___o

 

De tar inn færre fordi det koster mer enn det smaker for danskene, med utlendinger som kommer og tar utdanning de deretter drar hjem med.

Anonymous poster hash: 00eaa...f7a

 

...jeg vet... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...