Gå til innhold

Hvem kjøper du briller/ linser hos?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp flyttet og tenker jeg kanskje kan bytte brilleforhandler. De forrige jeg brukte kunne ikke lage linser fordi styrken min var så liten, eller det var så lite mellomrom mellom høyre og venstre øye? Vet ikke. Fins det noen linseselgere som kan få tak i linser med mindre styrker, eller bare går det ikke an i hele verden å få den type linser?

Og hvem kjøper du vanligvis briller eller linser hos? Hvorfor? Hvem er du fornøyd med, hvem er du misfornøyd med?

Tusen takk for alle svar :)

Anonymous poster hash: 51641...647
Videoannonse
Annonse
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Jeg pleier å gå til optiker ca en gang i året for å sjekke styrke, og så bestiller jeg linser på nett. Kjøper helst hos lensit.no. Der er det stort sett billigst, gratis frakt og rask levering.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjøper alltid briller hos specsavers, da de er billigere enn den andre brilleforhandleren vi har.. Men linser, bestilte jeg på nett. Brukte da linsesammenlignings-sider for å finne ut hvor jeg ville bestille fra :P

Endret av LillaFrosk
Skrevet

Foretrekker Krogh Optikk som fast optiker, der sender jeg også inn brillene mine når jeg trenger nye glass. Men linsene kjøper jeg på lenson.no.

Svakeste linsestyrke er +0.25 eller -0.25, så du kan feks ha ligget på pluss eller minus 0,15, og da kan du få briller som korrigerer, men ikke linser.

AnonymBruker
Skrevet

Linser hos Specsavers, briller kjøpte jeg hos Synsam sist, fordi leveringstiden hos Specsavers er alt for lang. 

Anonymous poster hash: eb56c...b97
Skrevet

Jeg kjøper linser fra Lensway, fordi de er billigere enn direkte fra optiker. Men til å begynne med bør du gå til en god (!) optiker, jeg anbefaler Specsavers. De er gode på pris, og alltid ekstremt dyktige på kundeservice. De er veldig proffe! Jeg får ikke skrytt nok at de som ligger her i byen, jeg går alltid ut derfra med et stort smil, for de er så flinke, serviceinnstilte og vennlige. De har aldri prøvd å prakke på meg dyrere ting en nødvendig (tvert imot, i fjor sommer når jeg skulle bestille nye briller, hadde jeg sett meg ut en innfattning. Hun som var på jobb dro meg bort til stativet med innfattninger som var 200kr billigere enn de jeg hadde kikket på, og viste meg en innfattning som var nesten prikk lik, og som faktisk passet bedre til ansiktet mitt!).

Optikeren din høres helt ubrukelig ut, TS. Jeg har ekstremt vanskelige øyne å lage linser til, men jaggu har jeg ikke brukt linser i over ti år likevel :)

AnonymBruker
Skrevet

Er fornøyd med service, pris og briller fra Specsavers. Linser har jeg kjøpt på yourlenses.no. Virker som de er ganske like i pris som de andre leverandørene nevnt over.

Anonymous poster hash: 7e44d...5c1

Skrevet

Speccsavers har jeg kjøpt brillene mine hos.

Linser har jeg kjøpt på Lensway.no

Skrevet

Liker å kjøpe hos Krogh optikk jeg :-) Føler det er litt feil å ta synstest der også ta med brilleseddel og gå et annet sted.

Skrevet

Liker å kjøpe hos Krogh optikk jeg :-) Føler det er litt feil å ta synstest der også ta med brilleseddel og gå et annet sted.

Og hvorfor kan du ikke ta synstesten også hos noen andre?

• Liker 1
Skrevet

Linser er nesten gratis på Lensway. Brukt dem i mange år.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Ser på linser på nettbutikk nå, men de har ikke -1 på skeive hornhinner? De har bare 0,75 og 1,25. Googlet litt og så noen som sa de hadde -3 på briller og -3.75 på linsene. Noen som vet hvorfor?

Skrevet

Jeg har +6.25 i briller og +6 i linser, det er fordi +6 er det sterkeste man får i linsene mine, men det er så lite at optikeren har sagt det ikke gjør noe, fordi linser er litt sterkere enn briller. Så -0.75 vil jeg tror blir det riktige hos deg.

Men du MÅ til optiker og måles til linser; du kan ikke bare gå utifra brillemål. Fordi det er andre mål som trengs for å få linsene riktige også.

AnonymBruker
Skrevet

Er det en egen test for å måle styrke på linser? Jeg tok jo en test før jeg fikk briller. Må jeg ta en ny om jeg vil prøve linser?

Skrevet

Er det en egen test for å måle styrke på linser? Jeg tok jo en test før jeg fikk briller. Må jeg ta en ny om jeg vil prøve linser?

Linsekontrollen sjekker litt andre ting enn bare styrken din, pluss at du må få opplæring i å sette på linsene, som de ofte tar samtidig med kontrollen.

Skrevet

Går til Brilleland, har hatt samme optiker på samme sted siden jeg var 12 år (dvs i 16, snart 17 år). Har både briller og linser.

Mv Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Linsekontroll måler mer enn bare styrke ja. Jeg bestiller linser på nett hos lensit. Fantastisk rask levering for en som meg som kommer på at jeg trenger nye linser i det øyeblikket jeg tar på de siste :P

Anonymous poster hash: d30f5...61f

Skrevet

Jeg har kun brukt Specsavers, men de har gitt meg strålende kundeservice. Og tror de er OK på pris også

Skrevet

Specsavers. Det var bare den første og beste butikken jeg tenkte på, så da dro jeg dit. Kjempefornøyd, aldri hatt problemer.

Skrevet

Og hvorfor kan du ikke ta synstesten også hos noen andre?

Fordi de er de første som jeg føler har fått til styrken min. Har vært hos optikere før og hos øyelege(!), men de har alle tatt feil. Derfor har jeg ikke lyst til å gå et annet sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...