Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor tenker du det?

Hvorfor tenker jeg hva da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tenker jeg hva da?

"Jeg synes (noen av) holdningene dine vitner om lav moral." Dette. Hvilke av holdningene syntes du vitner om lav moral, og hvorfor?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tok meg frihet til å klippe og lime litt:

Når det omhandler elskere eller FF så leser jeg blant annet at flere skriver som om jenter som regel er den som får følelser, mens mannen ikke gjør det.

Jeg leser også at sex er noe intimt og viktig, og antall sexpartnere er svært relevant.

Å ha "FF" vitner i seg selv om lav moral etter mitt skjønn. Det samme gjelder holdningene dine til antall sexpartnere. Jeg mener altså at konklusjonen er ikke at du "tenker som en mann", men at du muligens har et noe unyansert syn på (og holdninger til) seksualitet. 

Ikke at det er noe galt i det. Folk er forskjellig. :)

(edit: når jeg tenker meg om er det kanskje jeg som har et "unyansert" syn på ting, ikke du. Anyways, du skjønner poenget).

Endret av iGirl
Skrevet

Å ha "FF" vitner i seg selv om lav moral etter mitt skjønn. Det samme gjelder holdningene dine til antall sexpartnere. Jeg mener altså at konklusjonen er ikke at du "tenker som en mann", men at du muligens har et noe unyansert syn på (og holdninger til) seksualitet. 

Er det lav moral å ha FF ? Hvordan kan det være lav moral at to personer som er single og kåte nyter sex sammen? 

• Liker 1
Skrevet

Er det lav moral å ha FF ? Hvordan kan det være lav moral at to personer som er single og kåte nyter sex sammen? 

Det er bare min personlige mening, og den trenger jeg ikke sitte her og forsvare. Folk får gjøre som de vil. Poenget mitt var bare at jeg neppe tror dette er kjønnsbetinget. Så når TS sier at hun tenker som en mann mener jeg at hun tenker som en hvilken som helst person med de samme holdningene som henne, uavhengig av kjønn.

Skrevet (endret)

(edit: når jeg tenker meg om er det kanskje jeg som har et "unyansert" syn på ting, ikke du. Anyways, du skjønner poenget).

Hvorfor vitner det å ha en FF om lav moral?

"tenker som en mann" skrev jeg i hovedsak ettersom dette er holdninger som menn kanskje lettere kan kjenne seg igjen i? Jeg har jo selvsagt forståelse for at noen menn har en helt annen tankegang i forhold til dette, på lik linje med at noen kvinner også har det.

Når det var snakk om synspunktet mitt til antall sexpartnere, (som førøvrig handlet om andres antall sexpartnere og ikke mitt eget) syntes jeg ikke at det i seg selv vitner om lav moral? Det vitner vel heller om at jeg er åpen for at folk får "styre" på som de vil, og at jeg har et liberalt (ikke dømmende.. Om du vil) syn på dette rundt seksualitet.

Jeg har full forståelse for at mange er uenig i min tankegang, så det skal du selvsagt få lov til å være. Men å påstå at det vitner om lav moral, syntes jeg egentlig høres ganske dømmende og konservativt ut. Du måler dessuten mine holdninger utifra din egen etiske standard - hvilket viser lite spillerom ovenfor folk som har andre holdninger og synspunkt enn deg selv.

Men jeg syntes det er bra med ulike meninger, så setter pris på innspillet ditt:)

Endret av gjest 321
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har full forståelse for at mange er uenig i min tankegang, så det skal du selvsagt få lov til å være. Men å påstå at det vitner om lav moral, syntes jeg egentlig høres ganske dømmende og konservativt ut. Du måler dessuten mine holdninger utifra din egen etiske standard - hvilket viser lite spillerom ovenfor folk som har andre holdninger og synspunkt enn deg selv.

Men jeg syntes det er bra med ulike meninger, så setter pris på innspillet ditt:)

Jeg brukte bevisst uttrykk som "etter mitt skjønn", "jeg mener at" og "jeg synes". Altså jeg påstår på ingen måte at jeg sitter på fasiten, dette er bare mine meninger. Og selvsagt måler jeg holdningene dine utifra mitt eget etiske ståsted, hvor ellers skal jeg måle de fra? 

Når det er sagt misset du poenger mitt fullstendig, for alt jeg prøvde å si er at det neppe er kjønnsbetinget, så; nei, det er ikke bare deg. Det er mange jenter og gutter der ute med de samme tankene og meningene som deg selv.

Endret av iGirl
Skrevet

Jeg brukte bevisst uttrykk som "etter mitt skjønn", "jeg mener at" og "jeg synes". Altså jeg påstår på ingen måte at jeg sitter på fasiten, dette er bare mine meninger. Og selvsagt måler jeg holdningene dine utifra mitt eget etiske ståsted, hvor ellers skal jeg måle de fra? 

Når det er sagt misset du poenger mitt fullstendig, for alt jeg prøvde å si er at det neppe er kjønnsbetinget, så; nei, det er ikke bare deg. Det er mange jenter og gutter der ute med de samme tankene og meningene som deg selv.

Den er grei!

Ha en fortsatt fin dag:)

Skrevet

Den er grei!

Ha en fortsatt fin dag:)

Takk det samme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...