Gå til innhold

De som følger Facebook-trender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som regnbuebilde nå eller norsk flagg i forbindelse med 22. juli osv. Jeg bli så flau på deres vegne, og det er jo gjerne de samme personene som kaster seg på slike trender. Sauer som følger bjellesauen.

Ser at folk i singelgrupper på Facebook har regnbuebilde nå, og jeg tenker jo at de ikke er noe for meg. Synes dette sier ganske mye om en person.

Anonymous poster hash: 35de9...331

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det sier at de støtter homofile. Hva er så galt med det?



Anonymous poster hash: 9b3ba...3e2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Befriende å være helt uten Facebook.

Anbefales!

Anonymous poster hash: 8904b...02b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt hvorfor man må vise dette. Det er noe man kan diskutere med venner og kjente. Uansett bedre å skrive noen ord (altså ikke kopiere noe som andre har skrevet).

Anonymous poster hash: 35de9...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle trender på Facebook så er ikke det du nevner på langt nær det verste. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med å bytte til regnbue viser egentlig støtte ja. Men de på min liste som gjør dette (skremmende mange, faktisk!) er typiske slike som kaster seg på alt som andre gjør som er "korrekt". Uten at de egentlig tenker over hva det vil si. Jeg endrer aldri profilbilde pga slik. Folk som kjenner meg vett hvor jeg står i de fleste saker, of jeg har ingen behov for å følge resten i alt de gjør...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei som alltid legger ut/støtter sånt på face. Jeg er mye på Facebook men egentlig bare for å chatte med venner på grupper og i chat. Ellers gidder jeg ikke drive å sysle med så mye der inne. trykker like på ett og annet noen ganger.

Uansett, hun venninna mi hadde lagt ut noe sånn støtte-greier som profilbilde, og på skolen en dag var hun sur fordi flere hadde likt det forrige profilbilde enn hennes nå nye som jo var så viktig!! Hun sa hun skulle legge ut en status om at dette var dårlig, og at det sier litt om folk når de trykker like på et vanlig profilbilde, men ikke på støtte-bilder.....

Jeg ble litt forskrekka og sa at det måtte hun ikke finne på å gjøre. Denne saken har folk uansett fått med seg i media og sett andre legge ut på Facebook, man kan ikke sitte og like alt for å unngå å bli stemplet som slem. Så hun gjorde det ikke da. Men rart at hun fikk ideen. LITT for opphengt i Facebook.

Jeg syns det er fint å vise støtte, men jeg er mer keen på å gjøre det via diskusjon/samtale.

Anonymous poster hash: 1dbd6...372

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at folk i singelgrupper på Facebook har regnbuebilde nå, og jeg tenker jo at de ikke er noe for meg. Synes dette sier ganske mye om en person.

Anonymous poster hash: 35de9...331

 

Men er det ikke greit å luke ut folk med ulike syn på et tidlig tidspunkt da? 

Anonymous poster hash: 358d5...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg sjeldent med på slike trender...
Som regnbue bildet, ja jeg støtter homofile og det vet vennene mine, men jeg da nødt til å vise at jeg støtter, når alle vet det fra før av?

Er som en kompis som sa "Alle vet at jeg er homo, så hvorfor skal jeg forandre bildet mitt i regnbuens farger?Jeg er med på ditten og datten og har ofte vært i lokalavisa om homofilt miljø, så folk vet jo hva jeg er og hva jeg støtter"

Ei tante av meg farget bildet sitt i regnbuens farger, litt komisk da, for hun er ordentlig homofob så jeg nevnte bildet til henne og svaret var først "Ja, men det er så fint, litt farger er jo vel så bra det:D *5min senere* Nei, fy faen i H*** sånt piss skal jeg ikke jeg ha" :fnise:



Enten det er regnbuens farger, eller Earth Hour, eller alt mulig...Jeg legger heller ut en status hvor jeg skriver hva jeg har på hjertet..:Er mer personlig enn ett profilbilde...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men er det ikke greit å luke ut folk med ulike syn på et tidlig tidspunkt da? 

Anonymous poster hash: 358d5...de7

 

Tidligere tidspunkt enn å se profilbildet?  :fnise:

Anonymous poster hash: 2ead9...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser ikke helt problemet med å feire at homofilt ekteskap endelig er lov i hele Amerika.. 

 

Det er jo heller ikke slik at det har vært ulovlig å være homofil i USA, du kunne bare ikke gifte deg i alle stater.  

 

Men, disse folkene hadde vel ikke brydd seg om Saudi Arabia feks sluttet å henrette homofile.  Da er det jo selvfølgelig ikke noe trend...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bli så flau på deres vegne

 

Enig. Sauer som følger flokken. Sier noen hopp så hopper de.

Anonymous poster hash: 47035...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som regnbuebilde nå eller norsk flagg i forbindelse med 22. juli osv. Jeg bli så flau på deres vegne, og det er jo gjerne de samme personene som kaster seg på slike trender. Sauer som følger bjellesauen.

Ser at folk i singelgrupper på Facebook har regnbuebilde nå, og jeg tenker jo at de ikke er noe for meg. Synes dette sier ganske mye om en person.

Anonymous poster hash: 35de9...331

Syntes det sier mere om deg, som lager en tråd på kg av det.

Jeg har flagget i profilbildet for å vise min støtte til alle homofile i verden, om at jeg støtter de og deler gleden med at det nå er lovlig å blandt annet gifte seg med den man ønsker (uavhengig av kjønn) i alle stater i USA. Om du tror jeg og alle andre gjør det bare fordi alle andre gjør det, tar du feil.

Anonymous poster hash: 89967...003

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei som alltid legger ut/støtter sånt på face. Jeg er mye på Facebook men egentlig bare for å chatte med venner på grupper og i chat. Ellers gidder jeg ikke drive å sysle med så mye der inne. trykker like på ett og annet noen ganger.

Uansett, hun venninna mi hadde lagt ut noe sånn støtte-greier som profilbilde, og på skolen en dag var hun sur fordi flere hadde likt det forrige profilbilde enn hennes nå nye som jo var så viktig!! Hun sa hun skulle legge ut en status om at dette var dårlig, og at det sier litt om folk når de trykker like på et vanlig profilbilde, men ikke på støtte-bilder.....

Jeg ble litt forskrekka og sa at det måtte hun ikke finne på å gjøre. Denne saken har folk uansett fått med seg i media og sett andre legge ut på Facebook, man kan ikke sitte og like alt for å unngå å bli stemplet som slem. Så hun gjorde det ikke da. Men rart at hun fikk ideen. LITT for opphengt i Facebook.

Jeg syns det er fint å vise støtte, men jeg er mer keen på å gjøre det via diskusjon/samtale.

Anonymous poster hash: 1dbd6...372

 

Haha, hva? Det er noen som tar Facebook for seriøst! Å bli sur pga. at noen ikke liker et bilde av (spiller ingen rolle hvilket bilde det er, om så det er en rose som er til støttet for AP, eller en regnbue til støtte for homofile), en har ingen grunn til å bli irritert. Og å true folk med å skrive en status om det? Virker som vedkommende er litt tilbakestående, for å være helt ærlig.

Anonymous poster hash: 8fcba...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det sier mere om deg, som lager en tråd på kg av det.

Jeg har flagget i profilbildet for å vise min støtte til alle homofile i verden, om at jeg støtter de og deler gleden med at det nå er lovlig å blandt annet gifte seg med den man ønsker (uavhengig av kjønn) i alle stater i USA. Om du tror jeg og alle andre gjør det bare fordi alle andre gjør det, tar du feil.

Anonymous poster hash: 89967...003

 

Poenget er vel at det er mulig å støtte homofile, selv om en ikke gjør noe så banalt som å bytte til profilbilde med regnbuefarger. 

Anonymous poster hash: 8fcba...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg ser ikke helt problemet med å feire at homofilt ekteskap endelig er lov i hele Amerika.. 

hele USA*

Anonymous poster hash: 87001...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det sier mere om deg, som lager en tråd på kg av det.

Jeg har flagget i profilbildet for å vise min støtte til alle homofile i verden, om at jeg støtter de og deler gleden med at det nå er lovlig å blandt annet gifte seg med den man ønsker (uavhengig av kjønn) i alle stater i USA. Om du tror jeg og alle andre gjør det bare fordi alle andre gjør det, tar du feil.

Anonymous poster hash: 89967...003

 

Ja, du er en av de som har skjønt greia. 

Men dessverre så er det så mange som ikke selv skjønner hva de gir uttrykk for ved å sette roser, flagg, regnbuefarger, og andre symboler og logoer i profilbildet sitt. 

Jeg sier ikke at alle er av den typen, men jeg har merket at det ofte er de samme som deler alt av sånne "del dette hvis..." tullet, tar alle tester og tror det er noe som helst seriøst, og deler alt av underskriftskampanjer, og melder seg inn i alt av fant og fjas av grupper som florerer. 

Gjerne legger de ut noe slik som 20 selfier i løpet av en uke også. DEN type folk er hva som blir kalt saueflokk her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...