Gå til innhold

Barnebestikk/barneservise


Gjest Sunhands

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands

Har dere forslag til barnebestikk (type pent i sølv eller noe) eller barneservise?

 

Tenker litt klassisk stil... Skal være en dåpsgave. Hva ville dere blitt glade for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville blitt mye gladere for noe praktisk enn barnebestikk i sølv eller noe annet som er til pynt, men det er meg da. 



Anonymous poster hash: e03d5...b44
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

 

Ville blitt mye gladere for noe praktisk enn barnebestikk i sølv eller noe annet som er til pynt, men det er meg da. 

Anonymous poster hash: e03d5...b44

 

 

Men er ikke dette nettopp noe man kan bruke? Tenkte at noe sånt ville være smartere enn typisk sølvting som bare er til pynt. Hva mener du at du ville blitt mer glad for? Har ikke barn selv, så jeg aner ikke hva som er kjekt å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått Hardangerbestikk, men gaflene var så fæle å spise av at de har sjelden blitt brukt. Fikk også servise, men vi velger plast ettersom det noen ganger går fort i gulvet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn selv, men har småbarn i nær familie og jeg vil tro et koselig barneservise faller mer i smak hos de fleste. Jeg kjenner ingen familier der barna (eller voksne for den del) sitter å spise hverdagsmiddagen med sølvbestikk. Hos oss bruker vi aldri sølvbestikket lengre pga. jobb med pussing og vasking osv. Hva med å heller kjøpe noe sånn: 

 

BP901B%20compo.jpg

Eller noe sånn:

 

11005088_333035613571909_1191181146_n.jp

 

 

Så kan du heller supplere med noe mer om prisen blir mindre enn planlagt. 

Endret av Faith-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde barnebestikk og det ble MYE brukt i mange, mange år.

 

Litt usikker på om det er sølv, men hva i alle dager er vits med et sett med bestikk som bare er til pynt? Hadde jeg fått det i gave til mitt barn (som jeg ikke har enda), så hadde det blitt brukt :P

Endret av lisamari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til en gullsmedbutikk. Der har de ulike bsrnebestikk.

tror skjeene heter stork eller noe. De er beregnet til både bruk og gravering av navn, fødselsdag, vekt osv. De er ganske pene.

Servise har de og både i sølv og stentøy.

Ville gått for sølvskje og ikke knusbare ting, evt. En Mumiskål eller Pippi service som en liten tilleggsgave til sølv. Men sølvet er kostbart.

Anonymous poster hash: a15fe...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke dette nettopp noe man kan bruke? Tenkte at noe sånt ville være smartere enn typisk sølvting som bare er til pynt. Hva mener du at du ville blitt mer glad for? Har ikke barn selv, så jeg aner ikke hva som er kjekt å ha.

Vi fikk fra hans og grethe serien og mummi bestikk.

Anonymous poster hash: 010a7...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvbestikk til barn er ikke noe som blir brukt her i huset. Dessverre er det tradisjon, så vi har fått det til begge våre små. Utakknemlig, I know. :fnise:

Serviset derimot, blir flittig brukt. Det blir brukt stort sett hver dag. 



Anonymous poster hash: ea1b6...e39
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georg Jensen har flere forskjellige sett med stålbestikk til barn. Veldige fine, mer moderne og antagelig mer anvendelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barnebestikk når jeg var baby og det har blitt mye brukt! Men det var ikke sølv da, og dermed mye enklere å bruke siden man slipper å holde det pent! Så bestikk i annet materiale enn sølv tror jeg er like bra :)

Så kan du kjøpe et fint sett med asjett, bolle og kopp også som ikke er knuselig. Suppler Evt med en slik stor, nydelig eventyrbok som selges i alle bokbutikker nå om dagen hvis du tenker på pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Har faktisk kjøpt en slik bok allerede, jeg var veldig glad i dem selv da jeg var liten. Men siden det er noen jeg står nær, føler jeg at jeg må ha noe mer. Hadde tenkt maks 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georg Jensen har flere forskjellige sett med stålbestikk til barn. Veldige fine, mer moderne og antagelig mer anvendelig.

Det høres ut som en flott ide, det hadde jeg blitt glad for i hvert fall. :)

 

 

Vi var av de få som brukte sølvbestikket til å spise med da jeg og søsknene mine var små. Sølvskjeene lå i bestikkskuffen sammen med alt det andre bestikket, og de ble kun brukt dersom det ikke var annet tilgjengelig. Det var håpløst å spise med dem, for de ledet varme og var ubehagelig å holde i. 

Anonymous poster hash: ea1b6...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Vi fikk et veldig kult sett med brukbar kniv, gaffel, skje og teskje til Veslas dåp, kjøpt hos gullsmed. Mulig det var Georg Jensen? SillyU som selges hod blant annet Barnas Hus har også noen allrighte sett!

Stork-skjeene er tradisjonelt gitt fra noen i nær familie har jeg inntrykk av. Og ønsker du at det skal graveres, send med gavekort, i tilfelle de får flere like!

Se på det og se om gaffelen ser litt spiss ut. Helt håpløst med gafler som ikke kan brukes til formålet! :ler:

Edit: Dette var det! http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=63876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har porselen og sølvbestikk til mine. Bruker det SELVFØLGELIG ☺ sølvbestikk er ikke for pynt.

Anonymous poster hash: 9fd50...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardanger bestikk har og barnebestikk.

Anonymous poster hash: a15fe...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere forslag til barnebestikk (type pent i sølv eller noe) eller barneservise?

 

Tenker litt klassisk stil... Skal være en dåpsgave. Hva ville dere blitt glade for?

sett heller pengene inn på konto til barnet, MYE lurere!!! Vet flere har gått over til sånt! sølvbestikk for 2000 kr til et barn er tull!

Anonymous poster hash: c47b5...b37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Sukk, nå ble jeg nesten mer usikker! haha.. Men tror kanskje jeg har fått en idé om hva jeg kan gjøre. De har så mye penger selv at det er litt kjedelig å gi.. Har heller lyst til å gi en koselig gave. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...