Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere opplevd det? Jeg fødte for tre dager siden, og har nå mer ødem enn som overtidsgravid. Jeg hadde aldri mer ødem enn 1 da, og 0 på siste kontroll, men nå er beina hovne altså.

Er dette vanlig? De som har snakket om vann i kroppen har sagt at det forsvant på barsel. Vel, her kom det på barsel...

Skrevet

Fant dette:

Trine Endsjø, jordmor

Skrevet 26. oktober 2001 - 13:19

Det er vanligvis ikke normalt at barselkvinner skal få økte vannansamlinger i kroppen etter fødsel, så jeg synes egentlig du bør få en lege til å vurdere situasjonen. De fleste som har ødemer før fødsel, mister det meste av vannet de første dagene etter fødselen. Hva som kan være årsaken til dine ødemer, kan jeg ikke gi noe godt svar på.

AnonymBruker
Skrevet

Har noen av dere opplevd det? Jeg fødte for tre dager siden, og har nå mer ødem enn som overtidsgravid. Jeg hadde aldri mer ødem enn 1 da, og 0 på siste kontroll, men nå er beina hovne altså.

Er dette vanlig? De som har snakket om vann i kroppen har sagt at det forsvant på barsel. Vel, her kom det på barsel...

Jeg hadde ikke noe vann i kroppen før fødsel, men fikk en del vann etter fødsel, forsvant etter 1-2 uker. Jordmor på barsel sa at det var nokså vanlig og kom av at kroppen fortsatt var i gravidmodus.

Anonymous poster hash: dfac3...b71

Skrevet

Hadde det etter begge to, skikkelige elefantføtter, fikk ikke på meg klokke eller noe slags sko. Roet seg etter en ukes tid. Barsel sa det var helt normalt.

Skrevet

Jeg fikk voldsomme ødemer etter fødsel. Samboer måtte ut og kjøpe slippers til meg, for skoene/tøflene mine var det ikke snakk om å få på seg.. Endte opp med flere cm groper i føttene der hvor båndene på slippersene var. Snakket med flere jordmødre om det, og det var helt normalt (som alt annet jeg spurte om). Det tok en stund før det gikk ned - kanskje fire uker før de var nogenlunde normale. Fortsatt nå straks fire mnd etter, blir føttene lettere/raskere hovne enn før.

Skrevet

Hadde det etter begge to, skikkelige elefantføtter, fikk ikke på meg klokke eller noe slags sko. Roet seg etter en ukes tid. Barsel sa det var helt normalt.

Samme her, etter begge fødsler. Det forsvant etter 1-2uker.

Skrevet

Jeg fikk mer vann enn noen gang dagen etter fødsel. Spurte jordmor på barsel, og hun sa det var vanlig. Gikk bort gradvis iløpet av noen uker, og var aller verst de første dagene:)

Skrevet

Og gratulerer trampe!! Har ikke fått med meg at du har født!!;-)

Skrevet

Jeg hadde ikke noe særlig med vann i kroppen før fødsel, men etter fødsel hovnet ben og hender opp. Måtte ta av meg gifteringen.

AnonymBruker
Skrevet

Hovnet sånn opp at jeg nesten ikke klarte å puste dersom jeg lå på ryggen, vannet skvulpet liksom over og oppå lungene mine og jeg som aldri snorker, våknet av min egen snorking selv om jeg sov mer eller mindre sittende. Jeg veide en kilo mer enn dagen før fødsel(!) Jeg hovnet opp omlag 5 dager etter fødsel (var på barsel fortsatt), og ble sjekket av jordmor der først. Så ble det sykt mye verre da jeg kom hjem, og jeg dro tilbake på barsel samme kveld. De utelukket ting som blodpropp i lungen og svangerskapsforgiftning som man i noen sjeldne tilfeller kan få plutselig etter fødsel. Så hjem. Dagen etter, enda verre, legevakt, ingenting. Tredje dag, fastlege som ga meg vanndrivende. Da ble ting endelig normalt. 

Anonymous poster hash: ac2e6...51c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...