Tanntroll Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Hallo. Jeg har en tann (nest bakerste jeksel, ikke fått visdomstann) som jeg plages med. Hadde hatt tannverk et par mnd før jeg dro til tannlegen for rundt en måned tilbake i tid. Var da så betent at jeg måtte rotfylle. Har utført min andre runde, og er derfor enda ikke ferdig. Befinner meg nå i andre delen av landet på grunn av jobb over sommeren. Problemet er at jeg har mistet en del av tannen slik at fyllingen ser ut til å sitte løst. Ser også ut som at delen av tannen foran vil sprekke etterhvert. Snakket med tannlegen og hun ba meg komme inn i morgen (søndag), men som allerede lutfattige etter å brukt 5000 kr på tannlegeutgift forrige mnd er 75% ekstra nærmest umulig. DET JEG LURER PÅ: burde jeg bare trekke hele dritten og på lengre sikt sette inn en kunstig tann? Eller legge over enda en midlertidig fylling og håpe på at den holder seg til jeg får fullført behandlingen og at rotfyllingen vil sitte så lenge som mulig? Håper så inderlig på svar av mennesker som har hatt lignende problem/dilemma.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Trekk, så er du kvitt problemet. Innerste tann har en ikke stort bruk for heller og det blir billigste mulighet. Anonymous poster hash: 1917e...dbc
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Trekk hele greia. Det blir som oftest problemer med rotfylte tenner. Du har uansett minimalt bruk for en tann så langt bak, og det synes ikke heller Anonymous poster hash: 13f8e...8ba
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Hallo. Jeg har en tann (nest bakerste jeksel, ikke fått visdomstann) som jeg plages med. Hadde hatt tannverk et par mnd før jeg dro til tannlegen for rundt en måned tilbake i tid. Var da så betent at jeg måtte rotfylle. Har utført min andre runde, og er derfor enda ikke ferdig. Befinner meg nå i andre delen av landet på grunn av jobb over sommeren. Problemet er at jeg har mistet en del av tannen slik at fyllingen ser ut til å sitte løst. Ser også ut som at delen av tannen foran vil sprekke etterhvert. Snakket med tannlegen og hun ba meg komme inn i morgen (søndag), men som allerede lutfattige etter å brukt 5000 kr på tannlegeutgift forrige mnd er 75% ekstra nærmest umulig. DET JEG LURER PÅ: burde jeg bare trekke hele dritten og på lengre sikt sette inn en kunstig tann? Eller legge over enda en midlertidig fylling og håpe på at den holder seg til jeg får fullført behandlingen og at rotfyllingen vil sitte så lenge som mulig? Håper så inderlig på svar av mennesker som har hatt lignende problem/dilemma. Herregud- ikke trekk tanna!!!! Dersom du gjør det har du ikke rot, og må da ha implantat som koster opp mot 30.000!! Dersom du er i gang med behandling så får du det gratis hos din tannlege(skjønner du ikke er i nærheten nå). MEN som regel så er det ikke farlig å ha mistet noe da det gjerne ikke er åpent ned i rota. Har nettopp hatt samme behandling og da sa tannlegen at det var godt tettet igjen så om jeg mistet noe gikk det fint men ho ville jeg skulle ringe henne om det skjedde. Gikk greit m meg så trengte ikke ringe da. MEN ikke trekk!!Anonymous poster hash: 18b6e...9fe
Tanntroll Skrevet 28. juni 2015 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2015 Okei. Tusen takk for tilbakemelding! Skal ringe min tannlege i morgen og høre hva han mener. Er redd for at det ikke er helt tett nå, og derfor må hele rotfyllingen starte forfra igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå