Summer_lovin Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Tenkte det kunne være gøy med en liten reisequiz nå som det er sommer Når et rett svar kommer, legger jeg ut et nytt. Kjør på folkens! Første blir en enkel en Det vil etter hvert komme flere hint dersom den ikke løses. Vi skal frem til en øygruppe. Her er det kalt og fuktig med ustabilt vær. Karl 5 gav øygruppen sitt nåværende navn. Lykke til!
Stråbærry Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Tenkte det kunne være gøy med en liten reisequiz nå som det er sommer Når et rett svar kommer, legger jeg ut et nytt. Kjør på folkens! Første blir en enkel en Det vil etter hvert komme flere hint dersom den ikke løses. Vi skal frem til en øygruppe. Her er det kalt og fuktig med ustabilt vær. Karl 5 gav øygruppen sitt nåværende navn. Lykke til! Illandet?
Summer_lovin Skrevet 27. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2015 Ildlandet er riktig Neste spørsmål: Vi skal til en region i et land i Europa. I følge gresk mytologi er man her i fare for å bli angrepet av Skylla og Karybdis. Her finnes det også antikke greske ruiner, og regionen er kjent for å ha en stor kornproduksjon. Lykke til
Stråbærry Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Italia Mafialand. Hvor reiste Odyssevs og mistet mannskap og båt? Til Scicilia tror jeg?
Summer_lovin Skrevet 27. juni 2015 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2015 Oioioi dette er bra!, helt korrekt med Sicilia Neste spørsmål: Vi skal til en by i USA. Denne byen regnes for å være en av de mest historiske i USA, blant annet for sine oppfinnelser. Det er i underkant av 2 millioner innbyggere, og byen hadde også en av Amerikas første kommersielle radiostasjoner. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå