Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, gynekologen min sa jeg hadde endometriose, går nå på p-piller og hopper over mensen. I dag har jeg skikkelig vondt i magen og småblør, noen som har lignende erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke unormalt ved endometriose. Smertestillende medikamenter kan virke lindrende. Rådfør likevel med din gynekolog eller lege for vurdering.

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen. Er det et alternativ å få det fjernet?

Anonymous poster hash: 46db0...954

Skrevet

Vet ikke, gynekologen sa kun at jeg måtte komme tilbake om 6 måneder, fikk egentlig ikke noe mer informasjon enn det...

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, gynekologen sa kun at jeg måtte komme tilbake om 6 måneder, fikk egentlig ikke noe mer informasjon enn det...

Be fastlegen om å henvise deg til gyn. Poliklinikk på Ullevål. Der sitter ekspertisen på endometriose. Viktig at du får god og riktig behandling, tidlig.

Anonymous poster hash: eeb7d...e9d

Skrevet

Be fastlegen om å henvise deg til gyn. Poliklinikk på Ullevål. Der sitter ekspertisen på endometriose. Viktig at du får god og riktig behandling, tidlig.

Anonymous poster hash: eeb7d...e9d

Jeg har samme diagnose og sliter med mye smerter. Det er blitt verre og verre de siste årene. Jeg er nå satt på sammenhengende ppille kur i to mnd for p se om det hjelper. De vurdere operasjon, fjerning av slinhinnen i livmor, men dette er omfattende sa han og vi må være sikre på at vi er feridig med barn, for jeg vil bli streik av dette inngrepet.

Har du noen cyster nå som du vet om? Disse kan jo skape smerter og ubehag.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig at man småblør og får smerter når man hopper over mensen. Noen kan ikke hoppe over mensen uten å få blødning og smerter, jeg er en av de. Jeg har prøvd flere typer p-piller, det fungerer bare ikke. Men i følge gynekologen (på Ullevål) så er ikke det tilfelle. Kjente jeg ble provosert over et slik svar.

Når jeg begynner å blø og får smerter (hvis jeg igjen prøver å hoppe over mensen) så må jeg bare ta en ukes pause, for i mitt tilfelle så slutter det ikke. 

Anonymous poster hash: a25ca...ff1
Skrevet

Ja, hadde visst cyster, gyno kunne se det på ul. Og pga ene plasseringen til eggstokk.... Hun gav egentlig ikke noe særlig informasjon, så jeg er vel mer forvirret enn informert etter den timen... Vet ikke hva som er vanlig egentlig, men syns det var litt tynt av henne og bare be meg komme tilbake om 6 måneder... Jaja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...