Gå til innhold

Arr på bena etter hårfjerning!!!

Fremhevede innlegg

Gjest Exotic_femme
Skrevet

Hei, nå begynner jeg å bli litt bekymret her for mine ben.

Jeg bruker epilator til å fjerne hår på bena: legger og lår. Siden da slipper jeg å fjerne hår på 14 dager, og det er deilig å slippe å barbere seg hver femte dag liksom.

Men problemet er at jeg sliter med inngrodde hår som jeg ikke vet hvordan jeg skal få ut. Jeg har mørkt hår, og det synes ganske godt om de ligger på innsiden av huden+ at etter at jeg har fjernet håret dannes det røde prikker som senere blir brune og blir der inntil det vokser nytt hår igjen :roll:

Har prøvd følgende: brukt kroppsskrubb i dusjen 2 ganger i uken for å bli kvitt døde hudceller og for at det inngrodde håret skulle komme ut på den måten, noe den ikke gjorde!

Har fått råd om å bruke te-tre olje etter hårfjerningen. Men det svir noe enormt + at jeg får hevelser på huden. Er dette normalt???

Så var det en som sa: du har følsom hud, men veldig stritt hår. Prøv å mykgjøre de ved å bruke en god bodylotion hver dag. Har ikke prøvd denne metoden enda. Er redd for at det vil øke talgproduksjonen på leggene mine. Fordi mange ganger når jeg klemmer opp sorte prikker på leggene mine, kommer det ut talg i fast form i tillegg til hår.

Hva skal jeg gjøre??? Ikke lett dette her, flaut er det også....hmmmmmmmmmmm....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kast Tea Tree oljen, den skal IKKE brukes. Den personen som trodde at det var en god idè og innføre det som hudpleiemiddel skulle vært skutt.

Du bør la en hudpleier vurdere videre behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...