Gå til innhold

Herpesutbrudd lenge?

Fremhevede innlegg

Gjest kkmor
Skrevet (endret)

Hei,

jeg fikk herpesutbrudd for første gang for over to uker siden, og har siden det vært plaget med vonde blemmer. Fikk Zovirax fra legen som jeg gikk på i fem dager, men får fortsatt nye blemmer etter at jeg var ferdig med kuren. Fikk resept på to doser Zovirax av legen, slik at jeg hadde en klar til neste utbrudd, men nå lurer jeg på om jeg skal begynne på en kur til allerede? Det er vel ikke normalt å fortsette å få blemmer etter at kuren er ferdig? Har hatt det som sagt i over to uker nå, snart tre, og begynner å bli lei.

Hvis noen har lignende erfaringer hadde jeg satt stor pris på å få høre noe fra dere, som sagt er dette min første gang.

PS: glemte å nevne at det er genital herpes, altså herpes i underlivet det er snakk om!

Endret av kkmor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rådfør med lege. 

Gjest kkmor
Skrevet

Ja men ærlig talt så er jeg så lei av å dra til legen nå, har vel vært der ca 3 ganger nå på den korte tiden, pluss at jeg liker ikke legen min noe særlig heller, haha

AnonymBruker
Skrevet

Den type herpes er vel ikke samme som på munnen det kanskje?

Jeg vet bare at den type herpes varer opp til 3 uker max..

Anonymous poster hash: 8ae2e...e94

Skrevet

Jeg hadde det og sånn første gang jeg fikk utbrudd nedentil. Det varte og varte.. Så trodde jeg det begynte å bli bedre, men så fikk jeg nye blemmer og sår nye steder. Fikk innvendig både i vagina og i tarmen, slik at jeg fikk blodig avføring og blodig utflod. Tror det varte i halvannen måned, og jeg følte meg helt elendig. Fikk muskel- og leddsmerter, samt feber i perioder. Jeg gikk ikke til lege for å få medisiner da.. Lot det gå sin gang. Når sant skal sies, så orket jeg ikke tanken på at en lege skulle tafse og se på meg, så derfor.

Det du kan trøste deg med er at de fleste kun får et utbrudd. De som får det igjen vil ikke være i nærheten av å oppleve et utbrudd som det første igjen. Dessuten er det ikke farlig. OG det er svært vanlig. Faktisk er det et virus de fleste voksne seksuelt aktive mennesker er bærere av, men bare noen får symptomer.

Jeg har fått det igjen etter det første utbruddet, men det var mest det første året- og i forbindelse med menstruasjon. Da var det en eller to blemmer, som forsvant etter noen dager. Det siste året har jeg ikke hatt noen blemmer, men har ved to tilfeller følt litt stikking og sett at det har vært litt hovent og rødt. Det har hverken kommet blemmer eller sår. Jeg hadde ikke tenkt på herpes dersom jeg ikke hadde visst at jeg hadde det.

Det er bare å stå i det, og huske på at det aldri blir verre enn nå- bare bedre- mest sannsynlig vil du ikke oppleve symptomer igjen! Og til slutt et lite tips: tiss i dusjen mens du lar vannet renne over underlivet. Det gjør at du kan tisse uten å grine av smerte :grine:

AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du utbrudd?

I slimhinner i munnen er det vanlig at utbruddet varer fra noen dager til 3 uker.

Nedentil kan det vare i opptil 6-8 uker

Anonymous poster hash: 1bfcd...879
AnonymBruker
Skrevet

Om man ikke tar Zovirax med en gang ut duddey starter, så virker det ikke. Så antakelig vil det ikke hjelpe å starte med en ny kur. Zylocain salve kan lindre smerter.

Anonymous poster hash: 2dc82...d1c

AnonymBruker
Skrevet

Om man ikke tar Zovirax med en gang ut UTBRUDDET starter, så virker det ikke. Så antakelig vil det ikke hjelpe å starte med en ny kur. Zylocain salve kan lindre smerter.Anonymous poster hash: 2dc82...d1c

Anonymous poster hash: 2dc82...d1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...