Gå til innhold

TRENGER ITUNES HJELP!


Lisahg

Anbefalte innlegg

Er det noen der som kan hjelpe meg litt?
I morgen skal jeg sitte på buss i 3 timer, etter å ha brukt halve dagen på å få lasta ned en serie så vil den ikke legge seg inn på itunes så jeg får lasta den over på ipaden.
Jeg prøver først å endre format til avspilling i itunes og bare begynne å se serien der men ingeting fungerer.

Trenger veeldig hjelp fort takk!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er filene i mp4? Hvis ikke må du konvertere dem gjennom et program (Jeg bruker Handbrake). Hvis ikke kan du laste ned VLC som funker kjempekjekt som filmavspiller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er filene i mp4? Hvis ikke må du konvertere dem gjennom et program (Jeg bruker Handbrake). Hvis ikke kan du laste ned VLC som funker kjempekjekt som filmavspiller :)

Jeg har prøvd å laste ned det programmet, men filene vil ikke lastes inn i det programmet :(

Har VLC, men hjelper ikke så mye når jeg må ha filene inn på itunes for å laste de over på ipaden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg dessverre ikke ikke Ipad min her så jeg greier ikke å forklare steg for steg hvordan man gjør det, men ei her har forklart det greit; http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=114748

 

1. Koble ipaden til itunes
2. Trykk på ipaden i listen på venstre side
3. Her får du en oversikt over ipaden, trykk på apps på menyen helt øverst.
4.I en firkant nederst til venstre (om jeg husker riktig, har ikke itunes på jobb) finner du nå en liste over de appsene som kan overføre filer.
5. Trykk på VLC, eller den appen du bruker (vil bruke) til å se på film. Til høyre for listen er det nå en blank firkant hvor du kan velge "legg til" nederst til høyre. Trykk der. Naviger til den folderen du har filmene på PC'en, og velg de du vil legge til. Hold inne ctrl for å velge flere samtidig. Trykk på OK.
6. Trykk på Sync.
Nå skal filmene være på padda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart! Men kan du ikke bare bruke VLC på ipaden? 

Men

 

Nå har jeg dessverre ikke ikke Ipad min her så jeg greier ikke å forklare steg for steg hvordan man gjør det, men ei her har forklart det greit; http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=114748

 

1. Koble ipaden til itunes

2. Trykk på ipaden i listen på venstre side

3. Her får du en oversikt over ipaden, trykk på apps på menyen helt øverst.

4.I en firkant nederst til venstre (om jeg husker riktig, har ikke itunes på jobb) finner du nå en liste over de appsene som kan overføre filer.

5. Trykk på VLC, eller den appen du bruker (vil bruke) til å se på film. Til høyre for listen er det nå en blank firkant hvor du kan velge "legg til" nederst til høyre. Trykk der. Naviger til den folderen du har filmene på PC'en, og velg de du vil legge til. Hold inne ctrl for å velge flere samtidig. Trykk på OK.

6. Trykk på Sync.

Nå skal filmene være på padda.

Jeg får opp på høyre side kun bilde av skjermen min, får ingen liste opp over appene jeg har :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis har jeg bare åpnet filmen i itunes så har den automatisk lagret seg der. men den vil ikke åpnes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis har jeg bare åpnet filmen i itunes så har den automatisk lagret seg der. men den vil ikke åpnes..

 

Da veit jeg dessverre ikke :/ Men ville prøvd å konvertere filene gjennom Handbrake en gang til. Enten ved å dra hele filen over symbolet og sluppet den, eller ved source knappen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...