AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Føler jeg skriver mye her. Men er så usikker. Hele situasjonen er usikker! Pappaen til barnet mitt dro da jeg ble gravid. Han stilte ikke opp før litt ut i svangerskapet. Han har vært en god pappa og bryr seg absolutt om barnet vårt. Når barnet kom ønsket jeg mitt etternavn på barnet, men far ble sint og truet med at da ville han ikke ha noe med oss å gjøre igjen. Jeg godtok, men byttet i ettertid etternavnet så barnet fikk mitt etternavn. Nå i det siste har det skjedd mye. Han har gjort noe bekymringsverdig og har truet meg. Har ikke hørt fra han på mange dager og han er ikke intressert i å høre hvordan barnet hans har det, fordi han hater meg og ikke vil snakke med meg. Jeg har ikke gjort noe galt, foruten å støtte søsteren hans i en avgjørelse hun har tatt med å bryte med familien. Pappaen til barnet er muslim og navnet er et arabisk navn. Jeg tenker også at dette kan skape problemer for barnet mitt i fremtiden. Så idag fjernet jeg navnene fra pappaen. Men jeg sitter og lurer på om det var det riktige ovenfor barnet vårt. Noen som kan oppmuntre meg litt i at det var det riktige å gjøre?Anonymous poster hash: e7fa2...cae 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Jeg vet ikke. Bare føler at han er ganske ustabil etter stadige trusler om at han ikke vil ha noe med oss å gjøre og nå til siste trussel om at han ikke viste hva han kom til å gjøre med meg. Han har "nok engang" stukket og driter i sønnen sin fordi han er sur på meg, for noe han ikke har noen grunn til å være sint på. Hva slags pappa er det egentlig. Jeg vet ikke. Dritt situasjon. Anonymous poster hash: e7fa2...cae 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Nå har alt detta pågått på kort tid. Du har hvertfall skrevet mye av det her. Håper ungen snart kan få et stabilt miljøAnonymous poster hash: f9e49...0ad 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Ingen kan fortelle deg hva som er rett og galt her. Å få fjernet og lagt til et navn på et barn er vel heller ikke noe du kan gjøre med noen tastetrykk, selv? Ikke flere ganger, heller vil jeg tro? Noe sier meg at du hadde en tråd med alvorlig innhold på forumet for en stund side, men det er mine tanker. Er du samme person, så er det lettere å forstå innholdet i denne tråden, og valget du her har gjort. Anonymous poster hash: 19143...c24 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #6 Skrevet 26. juni 2015 Nå har alt detta pågått på kort tid. Du har hvertfall skrevet mye av det her. Håper ungen snart kan få et stabilt miljøAnonymous poster hash: f9e49...0ad Stabilt miljø har barnet her med meg. Barnet er 1 år og har ikke merket noe til dette. Så slapp helt av.Anonymous poster hash: e7fa2...cae 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 Her blir jeg litt forvirret, når du skriver om navneendringer. Jeg trodde ikke at man kunne endre et barns navn uten godkjenning fra begge foreldre? Dvs hvis barnet først er registrert i folkeregisteret med det navnet som inkluderer farens navn, så kan ikke mor alene endre eller fjerne deler av barnets navn uten at far godkjenner. Hvordan har du fått til disse navneendringene? Eller har du bare meldt dem, uten å ennå vite om de blir godkjent? Uansett; en mann som kommer med trusler og slikt til stadighet er ikke noe å samle på. Vil du virkelig ha en slik mann i nærheten av barnet ditt? Skal en mann som truer med det ene og det andre få omgås barnet ditt alene? Kanskje med kidnappingsfare til muslimsk land? (hundrevis av barn der foreldrene er av ulike nasjoner blir kidnappet til den ene forelderens opphavsland) Anonymous poster hash: 03fa4...af3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #8 Skrevet 26. juni 2015 Ingen kan fortelle deg hva som er rett og galt her. Å få fjernet og lagt til et navn på et barn er vel heller ikke noe du kan gjøre med noen tastetrykk, selv? Ikke flere ganger, heller vil jeg tro? Noe sier meg at du hadde en tråd med alvorlig innhold på forumet for en stund side, men det er mine tanker. Er du samme person, så er det lettere å forstå innholdet i denne tråden, og valget du her har gjort. Anonymous poster hash: 19143...c24 Ja jeg skrev jo det over her at jeg har vært her mye. Hele situasjonen er fortvilende. Og jeg prøver gjøre det beste for barnet.Anonymous poster hash: e7fa2...cae 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #9 Skrevet 26. juni 2015 Jeg vet ikke. Bare føler at han er ganske ustabil etter stadige trusler om at han ikke vil ha noe med oss å gjøre og nå til siste trussel om at han ikke viste hva han kom til å gjøre med meg. Han har "nok engang" stukket og driter i sønnen sin fordi han er sur på meg, for noe han ikke har noen grunn til å være sint på. Hva slags pappa er det egentlig. Jeg vet ikke. Dritt situasjon.Anonymous poster hash: e7fa2...cae I innlegget skriver du han er en god pappa, og nå driter han i sønnen? Hva er rett, og må du ikke ha farens samtykke og underskrift før folkeregisteret tar bort hans etternavn? Anonymous poster hash: 48e4c...c3e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #10 Skrevet 26. juni 2015 Her blir jeg litt forvirret, når du skriver om navneendringer. Jeg trodde ikke at man kunne endre et barns navn uten godkjenning fra begge foreldre? Dvs hvis barnet først er registrert i folkeregisteret med det navnet som inkluderer farens navn, så kan ikke mor alene endre eller fjerne deler av barnets navn uten at far godkjenner. Hvordan har du fått til disse navneendringene? Eller har du bare meldt dem, uten å ennå vite om de blir godkjent? Uansett; en mann som kommer med trusler og slikt til stadighet er ikke noe å samle på. Vil du virkelig ha en slik mann i nærheten av barnet ditt? Skal en mann som truer med det ene og det andre få omgås barnet ditt alene? Kanskje med kidnappingsfare til muslimsk land? (hundrevis av barn der foreldrene er av ulike nasjoner blir kidnappet til den ene forelderens opphavsland)Anonymous poster hash: 03fa4...af3 Han omgås ikke meg eller barnet lenger. Derfor jeg nå har søkt om å fjerne fars navn. Jeg har foreldreansvaret alene, da barnefar reiste før barnet ble født. Vi var ikke sammen eller bodde sammen da barnet ble født. Så jeg står fritt til å ta slike avgjørelser uten fars samtykke. Jeg er usikker på om jeg får endret det igjennom og med at jeg har gjort det en gang tidligere. Da jeg skulle melde navn truet barnefar meg og insisterte på å bli med slik at han kunne påse at hans etternavn ble barnets etternavn. Jeg var hele tiden imot, men utrolig hva man gjør bare for å få han til å holde fred. Jeg var aldri fortrolig med at barnet skulle ha fars etternavn pågrunn av at far valgte å forlate oss og ville ikke ha noe med hverken meg eller barnet å gjøre. Dessuten har jeg foreldreansvaret ig barnet bor hos meg så det var mest praktisk at barnet fikk mitt etternavn og heller fars sitt som mellomnavn, så jeg endret det uten å fortelle han. Men nå som han har truet meg og forsøkt å tvangsgifte søsteren sin. Så vil jeg ikke at hverken meg eller sønnen min skal omgås han, serlig ikke etter at han truet med å skade meg. Derfor har jeg nå søkt om å fjerne fars navn helt. Men så lurer jeg på om det er det riktige med tanke på sønnen min. Han vil jo likevel være glad i pappaen sin? Og jeg er redd han vil føle at noe av han mangler om han ikke har fars navn. Men som mamma følte jeg at det var best å gjøre det sånn, når ting er som de er. Jeg kom bare hit for å få bekreftelse på at jeg gjorde det riktige ved å fjerne navnet til far. Anonymous poster hash: e7fa2...cae
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #11 Skrevet 26. juni 2015 I innlegget skriver du han er en god pappa, og nå driter han i sønnen? Hva er rett, og må du ikke ha farens samtykke og underskrift før folkeregisteret tar bort hans etternavn?Anonymous poster hash: 48e4c...c3e Han har vært en god pappa hele tiden, helt til nå nylig. Nå er han sint på meg fordi jeg har støttet søsteren hans i å bryte med familien og han har funnet ut av at jeg har hjulpet henne ig hatt kontakt med henne uten å di noe til han. Så nå nylig har han ikke brydd seg om sønnen sin, nei. Anonymous poster hash: e7fa2...cae
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #12 Skrevet 26. juni 2015 Ja jeg skrev jo det over her at jeg har vært her mye. Hele situasjonen er fortvilende. Og jeg prøver gjøre det beste for barnet.Anonymous poster hash: e7fa2...cae Du trenger hjelp og noen å snakke med, om at det du sliter med. Du trenger og for din egen del å få ting satt på plass, av profesjonelle utenforstående. Kontakt fastlegen din på mandag og be om henvisni g til psykolog eller andre du og legen tror kan hjelpe deg. Når du nå er i en sårbar situasjon, er det ikke bra å legge så mye ut på nettet, ting du kan angre på senere og aldri kan få fjernet. Det kan og bli lett for enkelte å kjenne deg igjen, noe du heller ikke vil synes er noe særlig, på sikt. Jeg forstår at du har det vanskelig, og ønsker deg alt godt, og håper du forstår det? Anonymous poster hash: 19143...c24 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #13 Skrevet 26. juni 2015 Om det kun er nå nylig han har vært sint og holdt avstand, så hadde jeg gitt det tid. Jeg er også alenemor, noe jeg har vært siden fødsel, men jeg hadde jo aldri byttet navn på barnet bare fordi jeg og barnefar hadde en uenighet over en periode. Du sier jo at det er flere DAGER siden du hørte fra han. Altså ikke særlig lenge. Om han derimot hadde forsvunnet for godt, eller aldri hadde stillt opp i utgangspunktet, ville saken vært en annen.Anonymous poster hash: 603d4...048
Gjest Universe Skrevet 26. juni 2015 #14 Skrevet 26. juni 2015 Unødvendig gjort synes jeg. For ungen sin del.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #15 Skrevet 26. juni 2015 Om det kun er nå nylig han har vært sint og holdt avstand, så hadde jeg gitt det tid. Jeg er også alenemor, noe jeg har vært siden fødsel, men jeg hadde jo aldri byttet navn på barnet bare fordi jeg og barnefar hadde en uenighet over en periode. Du sier jo at det er flere DAGER siden du hørte fra han. Altså ikke særlig lenge. Om han derimot hadde forsvunnet for godt, eller aldri hadde stillt opp i utgangspunktet, ville saken vært en annen.Anonymous poster hash: 603d4...048 Det er ikke bare en uenighet over en periode. Han har truet med å skade meg. Han kom hjem til meg og sto å truet meg foran sønnen vår. Jeg måtte gå ut av mitt eget hjem fordi han var sint å jeg bar redd for hva han kunne finne på. Hadde det vært en liten uenighet hadde jeg aldri vurdert det. Har måttet tåle mye dritt fra han, men jeg har latt navnet hans stå der for det, fordi han kan være en god pappa selvom han er stygg mot meg. Men det som har skjedd nå, ble liksom litt for mye. Anonymous poster hash: e7fa2...cae
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #16 Skrevet 26. juni 2015 Unødvendig gjort synes jeg. For ungen sin del. Ja er det jeg også lurer på. Uff dette er ikke lett. Anonymous poster hash: e7fa2...cae
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #17 Skrevet 26. juni 2015 Angrer alltid for at jeg spør her. Ender opp med å føle meg ti ganger værre enn jeg allerede gjorde. Alt jeg gjør prøver jeg å gjøre best mulig for barnet. Men ender opp med å føle meg som en elendig mamma likevel.Anonymous poster hash: e7fa2...cae 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #18 Skrevet 26. juni 2015 En god pappa? Når han truer deg så barnet ser på? Du har kontakt med søstra hans. ...jeg hadde brutt med hele slekten. Skiftet navn selv og flyttet.Anonymous poster hash: 5ab47...bb0 2
clyde Skrevet 26. juni 2015 #19 Skrevet 26. juni 2015 Jeg tenker at du har gjort det riktige her. Den mannen høres ikke god ut. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #20 Skrevet 26. juni 2015 Hvorfor i all verden rotet du deg opp i noe sånt fra starten av? Hold deg unna muslimer. Anonymous poster hash: 03ba2...466 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå