Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt egget tilbake for 3 dager siden, må jeg vente til testdato 7 juli får å få riktig resultat, eller kan jeg teste tidligere ? Isåfall hvor tidlig ?

Anonymous poster hash: fed17...ac7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen ?

Anonymous poster hash: fed17...ac7

Skrevet

Ved ferskforsøk har jeg testet 10 dager eggløsningssprøyten er satt for å se om den er ute av systemet. Av tre ferskforsøk har jeg kun fått positiv resultat på ett av de og da fikk jeg positiv test 15 dager etter el-sprøyten var satt og dvs 12 dager etter uttak og 10 dager etter innsett.

Etter fryseforsøk har jeg testet 7 dager etter innsett, det var med en blastocyst. Ellers har jeg på 4 andre fryseforsøk forholdt meg til testdato

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du tester for tidlig, risikerer du å få falsk positiv test pga eggløsningssprøyten som inneholder hcg. Jeg testet selv tre dager før testdato. Det hadde da gått 14 dager siden jeg satte eggløsningssprøyten, 12 dager siden uttak og 10 dager siden innsetting. Jeg brukte ettermiddagsurin og fikk klar positiv test. 

Grunnen til at jeg testet før testdato, var fordi jeg ønsket å teste i helgen, og ikke en morgen før jobb. Vi hadde prøvd i flere år, og jeg visste at en negativ test ville bli tøff å takle rett før en hektisk jobbdag. Derfor testet jeg altså heller en søndag ettermiddag. Men det sikreste er selvsagt å vente til testdagen, eller like før. Da er man mer sikker på at resultatet faktisk viser riktig, enten det er negativt eller positivt. 

Håper du er like heldig som meg. Hos oss ble det full klaff på første ivf-forsøk, og resultatet sover nå trygt i senga si. 

Anonymous poster hash: edb2a...fb7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet negativt rugedag 9 og svakt positivt rugedag 10 på ferskforsøk.

På frys tester jeg svakt positivt allerede rugedag 8.

Som hun over skriver kommer det litt an på hvor forberedt du vil være og at man kan bli deppa av å få negativ test. Noen tester jo faktisk ikke positivt før testdato. Så man kan risikere å bli lei seg uten grunn. Dette er noe du må kjenne på selv, og det finnes egentlig ingen fasitsvar.

Jeg har også hatt et negativt forsøk og synes det var godt å ha testet negativt i dagene før så jeg var forberedt når mensen kom.

Vet ikke om dett gjorde deg noen klokere, men ønsker deg masse lykke til og håper spiren sitter :)

Anonymous poster hash: f2098...365
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg fikk falsk positiv test av eggløsningssprlyta helt frem til dag 14. Fra dag 11 var testene svake, og varierende i styrke men svake frem til mensen dag 14. Så jeg kommer aldri til å teste før det på sprøyte igjen.

For meg er negativ test ikke skuffende, for meg hjelper det å holde håpet nede for å inke bli for skuffa når mens kommer. Men man risikerer å få de falske positive eller få med seg de kjemiske og det er ganske kipt. Håper jeg har lært denne syklusen, og lar være å teste før ikm igjen.

Anonymous poster hash: 3b9f2...eb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...