AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #21 Skrevet 26. juni 2015 Vi lekte alltid på svensk når vi var små. Opp til vi var ganske store (sammenlignet med nå). Jeg lekte med dukker til jeg var tolv, og på slutten gikk det litt i engelsk, ja. Men var veldig dårlig i det (engelsk). Svensk, detimot, vi hadde svenskeantenne ( det betød barnetv fra 17.30 til 18.30, faktisk om morgen også når det var helg helg eller ferie!). Bodde på østlandet, på 70-80-tallet. Lego har jeg aldri sluttet å leke med, har bare hatt pause i en periode det ikke var tilgjengelig (alder ca 17-25). Nå har jeg småbarn, og leker fortsatt intenst, dvs bygger. Rollelek blir man tilslutt lutt lei av, men syns 12-årsalder er HELT innafor! Hvorfor syns du som forelder det er et problem at han leker? Eller snakker engelsk? Engelsken tar bare leken til et høyere nivå, han er jo ikke akkurat på dublostadiet, men leker allikevel, er ikke det bra?Anonymous poster hash: 14643...690
Jade Skrevet 26. juni 2015 #22 Skrevet 26. juni 2015 Kanskje han synes det er interessant med engelsk/språk, og øver seg litt ekstra?
minister-mio Skrevet 27. juni 2015 #23 Skrevet 27. juni 2015 Jeg tenker at han utforsker i leken og at å bruke et annet språk tar det til et litt høyere nivå for han siden han er så stor.
Missy1 Skrevet 27. juni 2015 #24 Skrevet 27. juni 2015 Det ville vært mer unormalt om 12åringen ikke kunne noe engelsk. Det at han leker med lego er vel heller ikke unormalt. Det er ingen øvre aldersgrense på leker(og eneste årsak til at det er en nedre aldersgrense er at små barn kan sette små deler i halsen). Lego er jo kjempe gøy, og det er kjempe bra at barn fortsetter å bruke fantasien sin selvom de nærmer seg tenårene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå