Gå til innhold

Lage lasagne om formiddagen - varme opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får gjester utenbysfra i helgen, og skal hente dem på flyplassen i kveld. Tenkte da å servere lasagne når vi kommer hjem. Men siden gjestene er sultne når de kommer i hus har jeg lyst å lage den nå, og så varme den opp når vi kommer hjem. 

Hvordan gjør jeg det da? Skal jeg steke den helt ferdig nå, kjøle den ned, og ha over folie og putte i kjøleskapet? Og hva setter jeg da ovnen på, og hvor lenge, når den skal varmes opp? Bør den stå med folie i ovnen når jeg varmer opp, så osten ikke blir svidd? 

Anonymous poster hash: e9871...99c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller stekte den uten ost, og så legge på osten når du varmer opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville laget fyllet og kjølt det ned. Så ville jeg laget fyll og pasta ferdig, satt det kjølig og satt alt i ovnen når dere kommer hjem.

Lasagne kan stekes ferdig, og bare varmes opp igjen. Ovnen sksl bli varm, maten skal bli varm og da er du nesten like langt i bruk av tid. Kvalitetsmessig blir ikke lasagne så god når den blir varmet opp sammenlignet med når den er nylaget. Den blir ikke like luftig og god når den varmes opp igjen.

Lasagne kan og fryses, men da er den "flat" når den varmes opp igjen.

Anonymous poster hash: 1d1d1...995

Skrevet

Luftig lasagne?  :klo:

Etter min mening er lasagne en av tingene som smaker best når den ikke er nystekt, men oppvarmet. Call me crazy.

• Liker 5
Gjest Badebuksa
Skrevet

Etter min mening er lasagne en av tingene som smaker best når den ikke er nystekt, men oppvarmet. Call me crazy.

Nei, jeg kaller deg likesinnet. Jeg liker også lasagnen når den har "satt seg".
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også den smaker best når den har fått satt seg. Jeg pleier som regel ha til overs når jeg lager, og å varme i mikroen dagen etter er himmelsk. (men har ikke plass til en hel form i mikroen, og tar seg gjerne ikke ut med mikrovarming når det er gjester.. ). 

AnonymBruker
Skrevet

Om du heller vil kalle den oppigjen varmede lasagnen kompakt og nedtrykt, så er det greit. Du og andre skjønner nok forskjellen, om dere legger godviljen til.

Anonymous poster hash: 1d1d1...995

Skrevet

Jeg ville gjort den ferdig i formen, men ikke stekt den før vi kom hjem. Du sparer ikke mange minuttene på å varme den opp igjen vs å steke den for første gang. Og jeg er absolutt ikke enig i at oppvarmet lasagne smaker like godt. :opplyser:

AnonymBruker
Skrevet

Den oppskriften jeg bruker sier 45-50 minutter steketid.. Det kan da umulig ta like lang tid å varme den opp igjen i ovnen, eller..? 

Skrevet

Jeg steker aldri min mer enn 30-35 minutter (35 i langpanne), og vil si det tar 25 minutter å varme den opp igjen, særlig hvis den har blitt kald.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...