AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #1 Skrevet 25. juni 2015 Om dere hadde blitt pressa/tvunget til å gjøre seksuelle handlinger med noen, også sa personen unnskyld litt etter - hadde dere tilgitt personen? Anonymous poster hash: 44795...d52 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #2 Skrevet 25. juni 2015 Nei, aldri. Anonymous poster hash: 541dc...1f7 2
koskenkorva Skrevet 25. juni 2015 #3 Skrevet 25. juni 2015 Nei, hvorfor i helvette skulle jeg gjort det? Hvis jeg kommer hjem til deg å driter midt på stuegulvet ditt, for så å si unnskyld etterpå, er det også greit? 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #5 Skrevet 25. juni 2015 Nei, hvorfor i helvette skulle jeg gjort det? Hvis jeg kommer hjem til deg å driter midt på stuegulvet ditt, for så å si unnskyld etterpå, er det også greit? Kanskje ikke den beste sammenligningen, men nei Anonymous poster hash: 44795...d52
HandymanOslo Skrevet 25. juni 2015 #7 Skrevet 25. juni 2015 Om dette er en soleklar voldtekt, så bør det enten anmeldes eller så må han (evnt hun) akseptere en form for terapi og oppfølging. Da hjelper det ikke med en unnskyldning. Om det er mer i grenseland, så synes jeg en oppriktig unnskylding etterfulgt av oppriktig kjærlighet/omsorg etterhvert kvalifiserer til tilgivelse. Men viktig at denne personen skjønner alvoret av hva som har skjedd og aksepterer at du ikke umiddelbart kan tilgi. Du setter pris på unnskyldningen, men han/hun må skjønne at det vil ta tid. Uansett - du må også snakke med noen andre om dette. En nær venn/venninne, familie eller noen proffe. Foreslår at du drar innom et voldtektsmottak/legevakt eller lignende. Du må snakke med noen proffe om dette. Trenger ikke være anmeldelse eller definere det som voldtekt. 2
koskenkorva Skrevet 25. juni 2015 #8 Skrevet 25. juni 2015 Kanskje ikke den beste sammenligningen, men nei Anonymous poster hash: 44795...d52 Jo, for ingen av delene er greit, og ingen av delene bør man tilgi.
Macro Skrevet 26. juni 2015 #10 Skrevet 26. juni 2015 Nei, ikke om presset bestod av trusler og makt. Dersom det bare var mas hadde jeg nok muligens tatt skylden selv. Vansklig å si i grunn. Som Godjente sier kommer kommer det an på omfanget av presset.
Gjest Coolaid Skrevet 27. juni 2015 #12 Skrevet 27. juni 2015 Om dere hadde blitt pressa/tvunget til å gjøre seksuelle handlinger med noen, også sa personen unnskyld litt etter - hadde dere tilgitt personen? Anonymous poster hash: 44795...d52 Tilgivelse betyr ikke at vedkommende ikke har gjort noe straffbart. Ville anmeldt det likevel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå