Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 18 år, jeg er ferdig med vg1 og vg2 nå. Jeg gikk helse og sosial første året og helsefagarbeider andre året. Jeg skal gå påbygg nå til høsten og vil studere medisin etter dette året. Ettersom jeg ikke har gode nok karakterer til å studere medisin i Norge har jeg hørt at det ikke er så vanskelig å komme inn i andre land. Jeg har ikke realfagene, som jeg lurer på om jeg er nødt til å ha for å studere medisin i utlandet, f.eks i Polen? Jeg har også hørt at noen universiteter i Polen MÅ man ikke ha realfagene men man blir testet i en opptaksprøve, men da må man vel kunne en del om biologi, kjemi, fysikk osv? Jeg lurer bare på om det er noen som vet noe om hvordan jeg kan komme meg inn på medisin studie i utlandet, om jeg må ta noen fag som privatist eller noe?

Anonymous poster hash: c7a5d...213

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg har tatt 1+5 opplegget til bjørknes i Ungarn. Knalltøft studium, men hun er lege i Norge i dag.

Usikker på om realfag er et krav før førsterett, men uten blir det nok i overkant vanskelig.

Hvs med ett år realfag på sonens/bjørknes først og se om du i det hele tatt liker det?

Anonymous poster hash: e8eb5...567

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som går i Polen, som hadde realfag (matte S1+2?, kjemi vg2+vg3, fysikk vg2, biologi vg2) med helt elendige karakterer, hun klarte rett og slett ikke å gjøre det bra i disse fagene selv om innsatsen var god. Hun besto opptaksprøven med glans på første forsøk og har heller ikke hatt noen problemer gjennom studiet, så det er nok håp for alle :) Tror ikke du trenger å ha hatt fagene, men du må altså ha bestått opptaksprøven...

Anonymous poster hash: c5b4c...448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...