Gå til innhold

ang sove flere sammen i ferien.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra en annen tråd. Hun skrev at en skulle sove på vaskerommet.

En svarer at hun ville tatt det som en personlig fornemmelse, og måtte sove på vaskerommet.

Der gikk mine planer i vasken, for å si det sånn.

Vi skal ha besøk senere i sommer. Foreldre med tre barn. Den eldste tenåring.

For å fordele rom og senger, så blir minstebarnet i dobbelsengen med foreldre. Eventuelt flatseng.Opp til de.

Mellomste får gjesterom som ikke er så stort. Så var det tenåringen. Jeg har en enkelseng som passer ved langveggen i vaskerom. I enden er bare vaskemaskinen.

Rommet er lyst og pent. Ikke noe rot som er forstyrrende. Stort vindu med lyse gardiner, og persienner. Der har tenåring mulighet til å bruke pc...tlf. evt se på en liten tv....Så hva er galt med å sove på et vaskerom? Alternativet er å ligge på flatseng med den mellomste. Som legger seg tidligere, må være stille osv.

Nå er det iallefall eget rom.

Er folk så godt vant med hotellstandard at det er en fornærmelse?

Anonymous poster hash: b229e...761

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg noe om det, hverken som tennåring eller nå som voksen :) du kan jo la h*n velge om h*n vil dele rom ned søsken eller sove der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres veldig greit ut, så lenge det er vindu der og rommet er ryddig. Hadde ikke vært noe problem for meg, i alle fall :)

Anonymous poster hash: ed9c0...316
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker helt greit. Hadde ikke hatt noe i mot å sove der selv.  Men om noen hadde plassert meg i en kjeller fullt av klær å ting over alt hadde jeg virkelig begynt å lure.

Anonymous poster hash: dfe0d...173
  • Liker 1
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Det er jo ikke snakk om at h*n skal være der hele dagen. De skal jo bare sove der så da ser jeg ikke noe problem med at det er vaskerom. Jeg hadde ikke hatt noe imot det.

AnonymBruker
Skrevet

Ts.

Det er et vanlig rom, bare at det heter vaskerom.Det er flislagt gulv, så jeg vil legge en matte foran sengen.Hvor vanlig er det egentlig for en familie i et hus og klare å legge alle gjester på vanlige rom. Er folk kravstore? Når vi er på tur så leiet vi oss inn på hotell når familie bor trangt. Vi har vanlig bolig på ca 130 kvadrat. Vi selv blir 4 i denne ferien. Eneste som blir trangt er rundt middagsbordet, men ikke verre at vi tar to bordsettinger. Eventuelt spise på terassen når været tillater det.

Skrevet

En svarer at hun ville tatt det som en personlig fornemmelse, og måtte sove på vaskerommet.

For å fordele rom og senger, så blir minstebarnet i dobbelsengen med foreldre. Eventuelt flatseng.Opp til de.

Mellomste får gjesterom som ikke er så stort. Så var det tenåringen. Jeg har en enkelseng som passer ved langveggen i vaskerom. I enden er bare vaskemaskinen.

Rommet er lyst og pent. Ikke noe rot som er forstyrrende. Stort vindu med lyse gardiner, og persienner. Der har tenåring mulighet til å bruke pc...tlf. evt se på en liten tv....Så hva er galt med å sove på et vaskerom? Alternativet er å ligge på flatseng med den mellomste. Som legger seg tidligere, må være stille osv.

Dette høres da helt greit ut!

Supert for en tenåring å få eget rom uansett!

Jeg vet da om folk som har barna i telt  ute og de voksne på stuegulvet. Man gjør så godt man kan :)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått helt greit for meg eller tenåringene mine. Ser ikke noe problem med det.

Anonymous poster hash: 773f9...c27

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært strålende fornøyd med eget rom uansett, hadde aldri forventet det på overnatting med hele familien. Kan ikke forstå problemet med vaskerom, høres kjempefint ut.

Anonymous poster hash: 64a71...617
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Man sover ikke på et vaskerom under noen omstendigheter, er min kommentar.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er greit sålenge det ikke skal vaskes klær der inne under oppholdet.

Anonymous poster hash: 86bab...5e5

Skrevet

Man sover ikke på et vaskerom under noen omstendigheter, er min kommentar.

Kan du utdype din kommentar ytterligere? Hvorfor er det galt?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Dessverre er det alltid noen som skal være prinsipielt uenig. Så lenge det ikke er fullt oppvarmet av gulvvarme og fuktig, så ser jeg ingenting galt i å sove på rommet! :)

Endret av Sofiesnurr
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man sover ikke på vaskerom under noen omstendigheter? Var en som skrev. Hva er galt med det? Mulig noen ser for seg en mørk kjeller her, med råe vegger, mugg og dunkel belysning. Det er i hovedetasjen på nytt hus.Det er helt strøkent. Blir ikke tørket klær, og langt mindre satt på noe maskin når det skal sove noen der.

Er det pga det står en vaskemaskin der?at det er derfor? Eller er det andre grunner?

Sitter alle med tre soverom som er tomme, som dere kan bruke til gjester? Eller bor dere teangt og gjester tar inn på hotell?

• Liker 4
Skrevet

Som tenåring så ville jeg mye heller ha sovet på et sånt vaskerom som du beskriver kontra å sove på flatseng innmed foreldrene mine! 

Så ja, jeg ser ikke problemet.

(hadde det derimot vært et rom i en mørk og fuktig kjeller uten vindu så hadde det straks vært noe annet)

• Liker 1
Skrevet

Når man fyller opp huset med gjester er man nødt til å kompromisse.

Prinsipielt er det ikke noe i veien med å sove i et vaskerom.

Ta det opp med gjestene før de kommer. Hjelper å være mentalt forberedt.

De som er så kategorisk i mot er troll.

Om gjestene virkelig er så kravstore, be dem ta inn på hotell.

AnonymBruker
Skrevet

Det der høres helt greit ut syns jeg :)

Anonymous poster hash: 3a371...71a

Gjest Kaffelattn
Skrevet (endret)

Kan du utdype din kommentar ytterligere? Hvorfor er det galt?

Jeg synes ikke det er ok i og med at det står en vaskemaskin der. Man bruker jo gjerne rommet med vaskemidler og annet.

Vanligvis har ikke et vaskeri like store eller like mange vinduer som soverom.

For meg, siden du spør, er det for uhyginisk (selv om rommet er vasket). Har noe med stemningen å gjøre.

Jeg kan dessverre ikke utdype mer.

Endret av Kaffelattn
Skrevet

Ville heller ha sovet i et bøttekott, enn med andre. Jeg sover ikke godt med andre. Det kommer også an på hva denne tenåringen synes, men jeg synes denne løsningen er bra :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til kaffelattn

Jo rommet har samme store vindu som er på de andre rommene.

Uhygenisk? Tror det er renere der enn hva det er på kjøkken. Tror du har bilder i hodet av slik vaskerom var før i tiden i kjellere.

Vaskemidler der? Så i det ene skapet nå. Der står en flaske grønnsåpe. En pakke stålull. En flaske jifglassrens. En del rene microkluter. Kan godt tas ut om natten.

Min nabo fikk ny samboer i fjor. De fikk da en del ekstra innbo. På ene soverommet er det en vaskemaskin. Er det Uhygenisk for deg å sove der? Eller på det rommet som det står en fryser. Mitt vaskerom er akkurat likt med mitt bad. Begge har fliser og store vinduer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...