baebae Skrevet 25. juni 2015 #1 Skrevet 25. juni 2015 Vi planlegger å kjøpe interrailbilletten til NSB der man reiser i 15 dager. Jeg er dessverre plaget med flyskrekk, så vi vil ta tog hele veien, ikke fly til en by først. Vi tenker å komme oss til Hamburg allerede første dagen. Herfra videre til Praha, og kanskje herfra til Budapest? Dette er ukjent territorium for meg, så kom gjerne med tips til byer vi bør reise til. (Hvis vi dropper Budapest, hvor kan da neste stopp være etter Praha?) Fra Budapest håper vi på å reise videre til Beograd, fra Beograd til Sarajevo. HVOR reiser man videre herfra? Jeg søker og googler, men det virker som om det er vanskelig å komme seg herfra? Hva gjør vi? Vi kunne godt tenke oss Montenegro om vi får tid, men ellers nordover mot Split. Neste på (ønske)lista er Slovenia (muligens dagstur herfra inn til Venezia, men det blir spontant i så fall.. sånn som resten blir, igrunn.) Fra Slovenia setter vi kursen hjemover. Hvilken vei er best? Kjæresten ønsker seg et stopp hos en kompis i København, ellers ingen konkrete planer. Vår plan er å ta mange nattog. Jeg ELSKER tog og gleder meg så mye til kortspill, pringles og døsing på tog i fint landskap. Kom GJERNE med tips til hvor vi må stoppe, hva vi burde gjøre, hva vi må spise, hvor vi burde overnatte osv. Jeg har nevnt store byer, men det er bare fordi jeg ikke er kjent i det hele tatt der nede. Vil gjerne innom småbyer og bygder, så tips meg gjerne. Hvordan er det forresten med nattog, betaler man noe tillegg? Hvordan vet man om man må betale tillegg? Vi nødig sitte med skjegget i postkassa og betale dyre dommer på toget. Og hva gjør man når man krysser grensene, tar de virkelig passet og stikker av med det? Noen andre med gode erfaringer fra interrail i østeuropa? Kanskje noen som vil dele ruten sin?
Aviale Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 (endret) Jeg har bare reist med tog i Frankrike og Italia, men en genial nettside for togreiser i Europa er denne. Her finner du info om tog i hvert land, detaljer som f.eks hvordan man kjøper billetter på stasjonen, nattog, beskrivelser av ulike togtyper osv. Det er veldig viktig å sjekke om dere må ha reservasjoner i tillegg til interrail-billetten, dette koster som oftest ekstra. Disse bør man ordne i god tid i forveien siden de fort blir utsolgt. God tur! Edit: Vil dere reise hjem via København er det jo et greit alternativ å ta danskebåten over, i stedet for tog Endret 26. juni 2015 av Aviale
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå