AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #1 Skrevet 25. juni 2015 Jeg har alltid bodd i byen, og er vokst opp i et stort og trygt nabolag med mange jevngamle. Hadde mange venner, og var veldig sosial når jeg var mindre, for det var bare å gå ut døra så fant du alltids noen å være med. Alle vennene mine bodde lissom i gåavstand. Har alltid sett for meg at sånn vil jeg at mine barn skal vokse opp også. Mannen min derimot vil flytte til et roligere sted, og ønsker ikke det typiske "nabolag-opplegget". Han vil helst bo med bare noen få hus rundt seg. Jeg synes jo det er idyllisk å bo slikt, men er det det beste for barna? Nå er det jo små, men jeg tenker mye på når det blir eldre. Vil de bli utenfor fordi de bor litt mer landlig enn resten av klassekameratene som kanskje bor i samme nabolag? Blir jo slik at vi må kjøre de overalt hvis de skal være med på ting osv. Eller er ikke unge så sosiale lenger? Jeg husker bare at jeg var ute hver dag etter skolen, men nå var jo det før data/dataspill osv slo inn for fullt da.. Er det noen som har bodd slikt og har noen erfaringer? Anonymous poster hash: 32904...2c5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #2 Skrevet 25. juni 2015 Beklager, la denne i feil kategori, så det ble dobbelpost. Er bare å slette denne tråden hvis det er mulig. Anonymous poster hash: 32904...2c5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #3 Skrevet 25. juni 2015 Jeg var barn i byen og ungdom på landet. SOm ungdom var det laaaangt å gå elelr sykle til venner, man ble fort isolert/ekskludert fra impulsivitet. Mange av de andre kunne gå til hverandre, men vi måtte vente på buss eller bli kjørt. Det er nok lettere i dag da man feks har mobiltelefoner. Det ble fort uaktuelt å bli med venner hjem der man ikke fikk servert middag f.eks! I tillegg er det trangt på landet, bygdetrollet lever godt. Jeg har selv valgt å la mine barn vokse opp med flere folk rundt seg, større skole så de kan velge blant venner og ikke bare ta de som er. Anonymous poster hash: 6f15a...cf4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå