Gå til innhold

Jul i butikkene allerede

Fremhevede innlegg

Gjest Tristessa
Skrevet

Trodde kakemenn ble solgt i butikkene året rundt, jeg. Det samme med pepperkaker. Pepperkaker selges i alle fall året rundt i Sverige. Men hvis handelsstanden har tenkt å begynne i september, hyler jeg. Det var da søren meg ikke så lenge siden jeg holdt på å kovne av varmen!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Nå må de gi seg. Blir jo dritlei hele ula før den kommer. Før i tiden ( i gamle dager) :-? Da husker jeg i var på julegateåpning og så på utstillingene i butikkene. Vi gledet oss enormt. Det var 1 desember, men ble lagt til første søndag som passet.

Skrevet

Var innom butikken i dag, 4. september, og der solgte de pepperkaker og kakemenn!

På min lokal Mega sluttet de ikke å selge pepperkaker etter jula i det hele tatt. De julerøde boksene har stått der hele året rundt. Men hva i all verden er kakemenn? Er det det samme som julemanna?

Skrevet

Kakemenn er sånn hvite, tjukke menn/damer/griser/julenisser. laget av hvetemel, smør, hornsalt, sukker og melk. selges gjerne i fem-pakninger.

Kakemenn

1 liter hvetemel

3 dl sukker

1 ts hornsalt

100 g smør

2 dl melk

Bland det tørre. Ha i smeltet smør og melk. Kjevles 1/2 cm tynn og stikk ut figurer. Stekes ved 200OC i 6-8 minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...