Gjest Tristessa Skrevet 5. september 2004 #21 Skrevet 5. september 2004 Trodde kakemenn ble solgt i butikkene året rundt, jeg. Det samme med pepperkaker. Pepperkaker selges i alle fall året rundt i Sverige. Men hvis handelsstanden har tenkt å begynne i september, hyler jeg. Det var da søren meg ikke så lenge siden jeg holdt på å kovne av varmen!
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2004 #22 Skrevet 5. september 2004 Nå må de gi seg. Blir jo dritlei hele ula før den kommer. Før i tiden ( i gamle dager) :-? Da husker jeg i var på julegateåpning og så på utstillingene i butikkene. Vi gledet oss enormt. Det var 1 desember, men ble lagt til første søndag som passet.
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2004 #23 Skrevet 5. september 2004 Var innom butikken i dag, 4. september, og der solgte de pepperkaker og kakemenn! På min lokal Mega sluttet de ikke å selge pepperkaker etter jula i det hele tatt. De julerøde boksene har stått der hele året rundt. Men hva i all verden er kakemenn? Er det det samme som julemanna?
Gjest 1111 Skrevet 6. september 2004 #24 Skrevet 6. september 2004 Kakemenn er sånn hvite, tjukke menn/damer/griser/julenisser. laget av hvetemel, smør, hornsalt, sukker og melk. selges gjerne i fem-pakninger. Kakemenn 1 liter hvetemel 3 dl sukker 1 ts hornsalt 100 g smør 2 dl melk Bland det tørre. Ha i smeltet smør og melk. Kjevles 1/2 cm tynn og stikk ut figurer. Stekes ved 200OC i 6-8 minutter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå