Gå til innhold

Er nei et nei?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen ler til og med når de får sjokk eller er lei seg osv, som du sier så reagerer folk forskjellig, derfor skal man ta et nei som et nei :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et nei er nei, så fremt personen ikke sier "ja", for da er det ja. Men ellers så er et nei, et nei. 

Anonymous poster hash: 8bc58...c27
Gjest makar
Skrevet

Nei = Det har jeg ikke lyst til. Forstått?

AnonymBruker
Skrevet

JA. Et nei er et nei!

Anonymous poster hash: a3865...265
AnonymBruker
Skrevet

JA. Et nei er et nei!

Anonymous poster hash: a3865...265

Så flott, da er vi enige!!

Anonymous poster hash: 42590...fc8

Skrevet

Nei, betyr nei, uansett.

Et nei er et nei.

Feil

Et nei er ikke alltid et nei. Men du skal tolke det som et nei uansett.

Korrekt

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Feil

Korrekt

Hvordan i hæ, hvordan får du deg til å si noe som dette?!

Gjest Blubberella
Skrevet

Hvordan i hæ, hvordan får du deg til å si noe som dette?!

Et nei kan i noen tilfeller være usikkerhet der personen egentlig har litt lyst men er såpass usikker at han/hun sier nei. Så i teorien kan det ligge et svakt ja bak, men når personen er såpass usikker og den som spør ikke kan stole helt på signalene, er det tryggest og mest riktig å ta neiet som et nei.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et nei kan i noen tilfeller være usikkerhet der personen egentlig har litt lyst men er såpass usikker at han/hun sier nei. Så i teorien kan det ligge et svakt ja bak, men når personen er såpass usikker og den som spør ikke kan stole helt på signalene, er det tryggest og mest riktig å ta neiet som et nei.

Jeg forsto det, men om en person sier nei samme hvordan det er, så er det jo bedre å forholde seg til nei istede for ja? (vet jeg repeterte det du skrev..)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det betyr ja..

200.gif 

Måtte le litt av denne egentlig

Skrevet

Et nei er et nei!

Minner også om denne videoen:

• Liker 2
Skrevet

Et nei er et nei

Skrevet (endret)

Et nei er ikke alltid et nei. Men du skal tolke det som et nei uansett.

Veldig sant. Er det verdt å ende opp med å voldta noen som man trodde bare lekte hard to get, fordi man ikke vil gå glipp av sex med en og annen umoden jente som tror det er meningen at de skal leke hard to get og bli overtalt? Nei.

Jeg forsto det, men om en person sier nei samme hvordan det er, så er det jo bedre å forholde seg til nei istede for ja? (vet jeg repeterte det du skrev..)

Det er jo nettopp de Gorgonzola skriver. Les det du siterer før du svarer på det det burde ærlig talt være et minstekrav...

Et nei ER ikke alltid et nei. Men man skal alltid la nei være nei likevel, fordi alternativet (gjette når et nei ikke egentlig betyr nei) kan gå fryktelig galt.

Endret av guttemann
Skrevet

Selvsagt er det ikke verdt det. Skriver nå tross alt at det skal tolkes som et nei uansett.

Skrevet

Et nei er et nei!

Minner også om denne videoen:

Viktig video!

For øvrig så betyr nei så klart nei, uavhengig av hvordan man oppfører seg når man sier det. Personlig synes jeg det man heller burde lære bort er "kun ja betyr ja", for da er man i alle fall helt på den sikre siden om at den andre personen vil.

Skrevet

Viktig video!

For øvrig så betyr nei så klart nei, uavhengig av hvordan man oppfører seg når man sier det. Personlig synes jeg det man heller burde lære bort er "kun ja betyr ja", for da er man i alle fall helt på den sikre siden om at den andre personen vil.

Dette er jo også feil. Et ja betyr ikke alltid et ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo også feil. Et ja betyr ikke alltid et ja.

!!

Skrevet (endret)

Liker denne jeg: 

Sier man nei, så skal det tolkes som nei. Det er ingenting som heter et ugyldig nei... Endret av LillaFrosk
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...