Gå til innhold

Diaré opp til 8-9 ganger om dagen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå hatt veldig mye diaré siden november 2014, har vært hos legen med det og tatt prøver men de finner ikke noe, har også blitt sendt videre til sykehus men har fremdeles ikke hørt noe, og legen ville egentlig ikke sende meg videre i det hele tatt og det føles ut som om de ikke tar meg på alvor. Jeg skulle få time på sykehuset innen juni i år men har fremdeles ikke fått noe. Jeg har noen dager som det ikke er så ille også har jeg dager som er helt for jævlige rett og slett. Har også vært 3-4 ganger som det har kommet en del blod. Også har jeg forferdelige smerter før, samtidig og etter. Var også en stund som jeg måtte på do så fort jeg spiste noe som helst. er det noen som har opplevd noe av det samme og/Elr vet noe om hva det kan være?

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 273cd...c96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du, egentlig?

Mye gluten? Mye melkeprodukt?

Så ofte som du går på do, skulle en tro du hadde Cøliaki.

Jeg har selv Cøliaki, og jeg hos fastlegen fant de ikke noe galt. Til slutt oppsøkte jeg Balderklinikken, og der fant du ut med en gang at jeg hadde Cøliaki.

Anonymous poster hash: 07c41...67a
AnonymBruker
Skrevet

Ring Opptakskontoret og hør hvordan du ligger an på ventelistene.

Anonymous poster hash: 9ca24...daf
AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du, egentlig?

Jeg har selv Cøliaki, og jeg hos fastlegen fant de ikke noe galt. Til slutt oppsøkte jeg Balderklinikken, og der fant du ut med en gang at jeg hadde Cøliaki.

Man drar ikke fra Balderklinikken uten en intoleransediagnose.

Anonymous poster hash: 85d3b...fbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du, egentlig?

Jeg spiser ikke så mye gluten, men spiser jo mat med melk i. Ikke hele tiden men hender jeg også spiser pasta osv. Skal ringe litt rundt imorgen og høre om hva som tar så lang tid.

AnonymBruker
Skrevet

Ring Opptakskontoret og hør hvordan du ligger an på ventelistene.

Anonymous poster hash: 9ca24...daf

Skal ringe dit imorgen og høre, er så lei av å sitte og vente nå. 😔

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått skriftlig at du skal få time inne juni?

Da har du rett på undersøkelse inne juni, og det foreligger frist brudd. Kontakt pasient og brukerombudet slik ar du får hjelp med å få sykehushjelp.

Anonymous poster hash: 8d1cf...9e3

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått skriftlig at du skal få time inne juni?

Da har du rett på undersøkelse inne juni, og det foreligger frist brudd. Kontakt pasient og brukerombudet slik ar du får hjelp med å få sykehushjelp. Anonymous poster hash: 8d1cf...9e3

Ja, jeg fikk det skriftlig at jeg skulle få time innen juni. Skal ta og kontakte sykehuset imorgen og får jeg ikke noe time så får jeg prøve et annet sted eller ta det videre :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også veldig kald svettende når jeg har diaré og mage smerter.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg pratet med sykehuset og jeg får nok ikke kommet inn før til høsten igjen. Er så lei av at alt skal ta sånn tid, har nå vært sånn siden november 2014 og må gå sånn nesten et år før det skal skje noe. Er det noen som har opplevd at det tar så lang tid eller har noen gode tips på hvordan jeg skal få det til og gå kjappere ? Jeg har bedt legen min om å purre på det jeg har ringt sykehuset og kjefts og fortalt situasjon men er ingen som hører på meg. Tenkte jeg skulle ringe et annet sykehus og høre om jeg kan komme noe kjappere inn der istedenfor. Men hvis ikke så sitter jeg jo i samme greiene igjen, er så lei nå.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Men hva er det du skal på sykehuset egentlig? Skal du til samtale med gastroenterolog eller skal du på undersøkelse, f.eks coloskopi?

Anonymous poster hash: a4021...809

AnonymBruker
Skrevet

Er sendt til sykehuset for og ta koloskopi, fordi de ikke finner noe hos legen med prøver osv.

TS

AnonymBruker
Skrevet

er i den samme mølja som deg. Venter nå på koloskopiundersøkelse og ultralyd. Har hatt avføringsprøver, blodprøver, gastroskopi og ultralyd av magen. Har ikke funnet noe ennå.

Anonymous poster hash: ee4fe...c4e
Skrevet

Jeg hadde det akkurat likt, i nesten to år. Startet etter en matforgiftning. Nå har de endelig funnet ut at jeg er allergisk mot løk, kan ikke bruke tacokrydder en gang, da klikker magen fullstendig. Holder jeg meg unna er alt toppers!

AnonymBruker
Skrevet

er i den samme mølja som deg. Venter nå på koloskopiundersøkelse og ultralyd. Har hatt avføringsprøver, blodprøver, gastroskopi og ultralyd av magen. Har ikke funnet noe ennå. Anonymous poster hash: ee4fe...c4e

Legen min har bare tatt prøver og sendt meg til koloskopi, fordi jeg krevde at legen skulle sende meg videre. Hadde ikke jeg gjort det hadde hun ikke sendt meg videre heller, men skjønner ikke hvorfor det er så lang vente tid på dette. Det burde jo blitt gjort med engang for og vite om det er noe farlig f.eks eller at det er noe man kan gjøre selv for at det skal bli noe bedre.

Håper du kommer inn snart og god bedring 😊

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det akkurat likt, i nesten to år. Startet etter en matforgiftning. Nå har de endelig funnet ut at jeg er allergisk mot løk, kan ikke bruke tacokrydder en gang, da klikker magen fullstendig. Holder jeg meg unna er alt toppers!

Var godt de fant ut hva det var ihvertfall da, men er sykt det skal ta så lang tid før de finner noe.

Håper jeg kommer noe videre snart, er så lei av at noen dager må jeg holde meg inne hele dagen fordi jeg vet aldri når jeg må på do.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Les litt rundt om IBS (irritable bowel syndrome), IBD (inflammatory bowel disease), Crohns, matintoleranse generelt, cøliaki. For IBS og IBD så kan du sjekke ut "low FODMAP" dietten. Mage- og tarmsykdom kan ta en evighet å finne ut av, så det gjelder å være proaktiv i å finne ut litt info selv også. Håper denne infoen hjelper, lykke til med videre undersøkelser! :)

Anonymous poster hash: 05b5b...233
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Les litt rundt om IBS (irritable bowel syndrome), IBD (inflammatory bowel disease), Crohns, matintoleranse generelt, cøliaki. For IBS og IBD så kan du sjekke ut "low FODMAP" dietten. Mage- og tarmsykdom kan ta en evighet å finne ut av, så det gjelder å være proaktiv i å finne ut litt info selv også. Håper denne infoen hjelper, lykke til med videre undersøkelser! :)Anonymous poster hash: 05b5b...233

Har lest en del om cøliaki og crohns sykdom og jeg har mange av symptomene på det men skal lese litt mere og skrive litt ned og ta det med når jeg evnt kommer inn til noe lege.

Men takk for tips

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har lest en del om cøliaki og crohns sykdom og jeg har mange av symptomene på det men skal lese litt mere og skrive litt ned og ta det med når jeg evnt kommer inn til noe lege.

Men takk for tips

TSAnonymous poster hash: 273cd...c96

😊

AnonymBruker
Skrevet

Ville gått privat med en gang. Du kan ta koloskopi privat, hos Aleris. Og gastroskopi. Jeg gjorde det.

Var på utredninger i årevis men de fant ingenting.

Slet mye med diare før, men nå spiser jeg lavkarbo og er veldig mye bedre. (men spiser poteter/pommes fritt og mørk sjokolade for å få litt karbs, ellers kan man bli deprimert og det ble jeg på ren lavkarbo)

Må holde meg unna veldig mye mat, jeg har brukt 10 år på å finne ut hva jeg egentlig tåler.

Beg på lavkarbo og kuttet ut alt annet enn ren mat. Bruker laktosefrie og glutenfrie produkter.

Nå er jeg så bra at jeg merker med en gang hva jeg ikke tåler. Og det er mye....

Det kan godt være det er mye du ikke tåler, men du vil aldri få vite det på noe legekontor. De finner ikke intoleranse der. Jeg fant det ut ved å spise nesten kun rent kjøtt/fisk og lavkarbo i et halvt år, og så prøvde jeg en og en ting. DA merket jeg hva jeg ikke tålte. Tarmene mine er helt fucka tydeligvis. Tåler nesten ingen grønnsaker, melkeprodukter, sauser, frukt osv.

Jeg tar noen ufattelige bra vitaminer i tillegg, som ikke trenger å spaltes i tarmene, så de går rett i blodet.

Jeg fikk nervesmerter og kronisk utmattelse etter 10 år med diare og mageproblemer. Har sikkert vært underernært i alle år. I tarmene sitter jo nesten alt av immunforsvar, pluss serotonin, så man kan bli deppa og få både nerveproblemer, fibromyalgi og utmattelse av mageproblemer.

Anonymous poster hash: 58e85...803

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...