amba Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Jeg har nå vært veldig syk siden april (besvimelser, rask puls osv), og eneste hjelpen jeg får er tvangsinnleggelser, psykolog og lykkepiller. Dette har bare gjort alt verre, og jeg har nå fullstendig mistet tillit til det norske helsevesenet. Noen ideer til hva en skal gjøre i en sånn situasjon? Hvor skal jeg henvende meg for å få riktig hjelp? Jeg kommer meg liksom ikke videre, når legene er så fastlåst på at det er psykisk... Jeg har prøvd å samarbeide, men har jo bare blitt verre og verre...
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Jeg har nå vært veldig syk siden april (besvimelser, rask puls osv), og eneste hjelpen jeg får er tvangsinnleggelser, psykolog og lykkepiller. Dette har bare gjort alt verre, og jeg har nå fullstendig mistet tillit til det norske helsevesenet. Noen ideer til hva en skal gjøre i en sånn situasjon? Hvor skal jeg henvende meg for å få riktig hjelp? Jeg kommer meg liksom ikke videre, når legene er så fastlåst på at det er psykisk... Jeg har prøvd å samarbeide, men har jo bare blitt verre og verre... Begynn å skaff informasjon selv om egen helse. Finnes mye bra der ute på nettet, flere som forteller om hva som funker for dem osv. Du må nok lete endel på utenlandske sider, søk på engelsk språk. Saken er den at legemidler alltid behandler nare et symptom, og har bivirkninger. Jeg tenker : vær nøye med kostholdet ditt, det er veldig viktig for å ha bra helse! Det hører man ikke hos fastlegen engang. Så må du bevege deg. Gå turer, løp , yoga, styrke ... Skaff deg en bra psykolog. Anonymous poster hash: 51179...dc0 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Begynn å skaff informasjon selv om egen helse. Finnes mye bra der ute på nettet, flere som forteller om hva som funker for dem osv. Du må nok lete endel på utenlandske sider, søk på engelsk språk. Saken er den at legemidler alltid behandler nare et symptom, og har bivirkninger. Jeg tenker : vær nøye med kostholdet ditt, det er veldig viktig for å ha bra helse! Det hører man ikke hos fastlegen engang. Så må du bevege deg. Gå turer, løp , yoga, styrke ... Skaff deg en bra psykolog. Anonymous poster hash: 51179...dc0 En ting til jeg glemte å nevne : sørg for å ha bra og nok søvn. Konklusjon: kosthold, bevegelse, hvile, og en du kan snakke med om dine plager og hvordan ta det videre. Anonymous poster hash: 51179...dc0 2
amba Skrevet 24. juni 2015 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2015 Jeg har psykolog, og hatt i mange år... Men proatemet her er at leger ikke tror at vi kan bli somatisk syke!
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 Høyt stoffskifte? Anonymous poster hash: 8a4e7...7e3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Jeg har psykolog, og hatt i mange år... Men proatemet her er at leger ikke tror at vi kan bli somatisk syke! Ikke tenk for mye på hva legen tror. Ikke la h*n få makten over livet ditt! Derfor som jeg skrev : søk kunnskap selv, og gjør gode ting for deg selv. Anonymous poster hash: 51179...dc0
amba Skrevet 24. juni 2015 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2015 Høyt stoffskifte? Anonymous poster hash: 8a4e7...7e3 Stoffskifte mitt er mer lav enn høyt for å si det sånn.. Men det har vært slik i mange år, og det er lite sannsynlig at det er årsaken til symptomene mine..
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #8 Skrevet 25. juni 2015 Jeg har psykolog, og hatt i mange år... Men proatemet her er at leger ikke tror at vi kan bli somatisk syke! De har vel utredet deg vil jeg tro? Husk at mye psykisk sykdom gir fysiske symptomer, og ofte er årsaken faktisk psykisk. Selv sleit jeg med hjertebank, rask puls, besvimelser, svimlinger, hodepine, skjelvinger og korte pustestopp om natten som viste seg å være angstrelatert. Når jeg fikk kontroll på angsten så stoppet også de ubehagelige symptomene. Jeg var også irritert på legen som "ikke tok meg alvorlig", men så hadde han rett likevel. Det du kan gjøre er å sette deg ned med legen din å snakke om bekymringene dine så han kan forklare deg litt mere grundig om hva de har testet og utelukket så du får ro. Om du deretter synes det er andre ting de bør teste for så kan du ta det opp med legen din, bestill gjerne dobbelttime så du får tid til å prate med legen. Anonymous poster hash: 4a4a3...14e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #9 Skrevet 25. juni 2015 Gå til privat lege Anonymous poster hash: 6b22e...4c1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #10 Skrevet 25. juni 2015 Har du noen form for angst? agorafobi? Anonymous poster hash: b32a4...ddd
amba Skrevet 25. juni 2015 Forfatter #11 Skrevet 25. juni 2015 De har vel utredet deg vil jeg tro? Husk at mye psykisk sykdom gir fysiske symptomer, og ofte er årsaken faktisk psykisk. Selv sleit jeg med hjertebank, rask puls, besvimelser, svimlinger, hodepine, skjelvinger og korte pustestopp om natten som viste seg å være angstrelatert. Når jeg fikk kontroll på angsten så stoppet også de ubehagelige symptomene. Jeg var også irritert på legen som "ikke tok meg alvorlig", men så hadde han rett likevel. Det du kan gjøre er å sette deg ned med legen din å snakke om bekymringene dine så han kan forklare deg litt mere grundig om hva de har testet og utelukket så du får ro. Om du deretter synes det er andre ting de bør teste for så kan du ta det opp med legen din, bestill gjerne dobbelttime så du får tid til å prate med legen. Anonymous poster hash: 4a4a3...14e Jeg vet dette, men jeg vet at dette ikke er psykisk relatert. Jeg hadde sarkoidose i fjor, men legene mente det bare var forbigående, og at den kom til å gå bort av seg selv... Vel, jeg tror de tok feil. Jeg er redd den har rammet hjertet mitt, og da er det ikke mye håp.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #12 Skrevet 25. juni 2015 Om fastlegen din ikke tar deg alvorlig, så bytt. Kanskje en annen lege har et annet syn på saken? Anonymous poster hash: ee72f...c44
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå