AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Kan man få akutt hjelp for sterke selvmordstanker? Anonymous poster hash: 7bb72...c9e
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Kan man få akutt hjelp for sterke selvmordstanker?Anonymous poster hash: 7bb72...c9e Ring legevakta Anonymous poster hash: c1f6b...aa5
skogstroll Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 Som overnevnte - ring legevakten. De skal kunne hjelpe. Sender over en klem
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 Selv om jeg bare er 17?Anonymous poster hash: 7bb72...c9e
Gjest Lino Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Ja det kan du. Ring livskrisehjelpen på legevakten. Det gjorde jeg for noen år siden da jeg var sterkt suicidal, og jeg ble innlagt samme dag. Først pratet jeg med en psykiatrisk sykepleier, så en lege, så ble jeg overført til psykiatrisk avdeling og møtte et par leger til. Så ble jeg frivillig innlagt. Ring kjære:) Hjelp finnes, selv om det ikke virker sånn akkurat nå. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Selv om jeg bare er 17?Anonymous poster hash: 7bb72...c9e Ja Anonymous poster hash: c1f6b...aa5
Gjest Lino Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Selv om jeg bare er 17?Anonymous poster hash: 7bb72...c9e Jeg var på din alder den gangen
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 Men hva skal jeg si? Jeg føler meg så tåpelig, men samtidig så er jeg så nedbrutt og har grått i snart to timer.. : (Anonymous poster hash: 7bb72...c9e
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Ja det kan du. Ring livskrisehjelpen på legevakten. Det gjorde jeg for noen år siden da jeg var sterkt suicidal, og jeg ble innlagt samme dag. Først pratet jeg med en psykiatrisk sykepleier, så en lege, så ble jeg overført til psykiatrisk avdeling og møtte et par leger til. Så ble jeg frivillig innlagt. Ring kjære:) Hjelp finnes, selv om det ikke virker sånn akkurat nå.[/ quote] Livskrisehjelp er det bare Bergen som har! Ring eller dra på legevakt ts, om du trenger hjelp. Legevakten er for alle, uansett alder. Anonymous poster hash: d98c8...d62
Gjest Lino Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 Og i Stavanger! Men som ab sa her, legevakten er for alle. Ring du, ts:)
Gjest Lino Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 (endret) Men hva skal jeg si? Jeg føler meg så tåpelig, men samtidig så er jeg så nedbrutt og har grått i snart to timer.. : (Anonymous poster hash: 7bb72...c9e Det jeg sa, var noe ala "Hei, jeg har slitt med sterke selvmordstanker en tid nå, og nå er det så ille at jeg er redd mitt eget liv. Jeg trenger hjelp NÅ". Så fikk jeg " time". Endret 24. juni 2015 av Lino
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Må jeg ringe først, eller kan jeg bare gå dit? Eller hva er "best"?Anonymous poster hash: 7bb72...c9e
Gjest Lino Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 Må jeg ringe først, eller kan jeg bare gå dit? Eller hva er "best"?Anonymous poster hash: 7bb72...c9e Jeg ringte først, slik at de visste at jeg kom. Men det er ikke noe problem å bare dra ditt heller. Jeg vet ikke hvordan det funker, men du må kanskje vente litt lenger om du bare dukker opp, enn om noen vet at du kommer? Nei, jeg vet faktisk ikke. Du gjør det som føles mest greit for deg
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 Si at du trenger litt hjelp, så er praten igang. Svar på det de spør om. Det ordner seg når du bare ringer, og sier noe...Anonymous poster hash: d98c8...d62
Gjest ulvepopcorn Skrevet 24. juni 2015 #17 Skrevet 24. juni 2015 Kom deg på legevakten, ts. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #18 Skrevet 24. juni 2015 Tusen takk for alle svarene jeg har fått, men tror ikke jeg tør å dra ned på legevakten. Anonymous poster hash: 7bb72...c9e
Gjest Gaea Skrevet 24. juni 2015 #19 Skrevet 24. juni 2015 Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Jeg oppfordrer deg heller til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av. Med vennlig hilsen, Marr mod.
Fremhevede innlegg