Gå til innhold

Akutthjelp psykisk


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man få akutt hjelp for sterke selvmordstanker?

Anonymous poster hash: 7bb72...c9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan man få akutt hjelp for sterke selvmordstanker?

Anonymous poster hash: 7bb72...c9e

Ring legevakta

Anonymous poster hash: c1f6b...aa5

Skrevet

Som overnevnte - ring legevakten. De skal kunne hjelpe. Sender over en klem :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg bare er 17?

Anonymous poster hash: 7bb72...c9e

Skrevet

Ja det kan du. Ring livskrisehjelpen på legevakten. Det gjorde jeg for noen år siden da jeg var sterkt suicidal, og jeg ble innlagt samme dag.

Først pratet jeg med en psykiatrisk sykepleier, så en lege, så ble jeg overført til psykiatrisk avdeling og møtte et par leger til. Så ble jeg frivillig innlagt.

Ring kjære:) Hjelp finnes, selv om det ikke virker sånn akkurat nå.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg bare er 17?

Anonymous poster hash: 7bb72...c9e

Ja

Anonymous poster hash: c1f6b...aa5

Skrevet

Selv om jeg bare er 17?

Anonymous poster hash: 7bb72...c9e

Jeg var på din alder den gangen :)

AnonymBruker
Skrevet

Men hva skal jeg si? Jeg føler meg så tåpelig, men samtidig så er jeg så nedbrutt og har grått i snart to timer.. : (

Anonymous poster hash: 7bb72...c9e

AnonymBruker
Skrevet
Ja det kan du. Ring livskrisehjelpen på legevakten. Det gjorde jeg for noen år siden da jeg var sterkt suicidal, og jeg ble innlagt samme dag.

Først pratet jeg med en psykiatrisk sykepleier, så en lege, så ble jeg overført til psykiatrisk avdeling og møtte et par leger til. Så ble jeg frivillig innlagt.

Ring kjære:) Hjelp finnes, selv om det ikke virker sånn akkurat nå.[/

quote]

Livskrisehjelp er det bare Bergen som har!

Ring eller dra på legevakt ts, om du trenger hjelp.

Legevakten er for alle, uansett alder.

Anonymous poster hash: d98c8...d62

Skrevet

Og i Stavanger!

Men som ab sa her, legevakten er for alle. Ring du, ts:)

Skrevet (endret)

Men hva skal jeg si? Jeg føler meg så tåpelig, men samtidig så er jeg så nedbrutt og har grått i snart to timer.. : (

Anonymous poster hash: 7bb72...c9e

Det jeg sa, var noe ala "Hei, jeg har slitt med sterke selvmordstanker en tid nå, og nå er det så ille at jeg er redd mitt eget liv. Jeg trenger hjelp NÅ". Så fikk jeg " time". Endret av Lino
AnonymBruker
Skrevet

Må jeg ringe først, eller kan jeg bare gå dit? Eller hva er "best"?

Anonymous poster hash: 7bb72...c9e

Skrevet

Må jeg ringe først, eller kan jeg bare gå dit? Eller hva er "best"?

Anonymous poster hash: 7bb72...c9e

Jeg ringte først, slik at de visste at jeg kom. Men det er ikke noe problem å bare dra ditt heller. Jeg vet ikke hvordan det funker, men du må kanskje vente litt lenger om du bare dukker opp, enn om noen vet at du kommer? Nei, jeg vet faktisk ikke. Du gjør det som føles mest greit for deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Si at du trenger litt hjelp, så er praten igang.

Svar på det de spør om.

Det ordner seg når du bare ringer, og sier noe...

Anonymous poster hash: d98c8...d62

Gjest ulvepopcorn
Skrevet

Kom deg på legevakten, ts. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svarene jeg har fått, men tror ikke jeg tør å dra ned på legevakten.

Anonymous poster hash: 7bb72...c9e

Skrevet

Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Jeg oppfordrer deg heller til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Med vennlig hilsen,
Marr mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...