Gå til innhold

Candida/blærekatarr?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det murrer litt og skal ut å reise i morgen. Har kjøpt tranebærtabletter. 
Hva kan jeg gjøre hvis skaden er skjedd og jeg har fått urinveisinfeksjon?
Kan man unngå å dra til lege ved å drikke mye? Skal på besøk til noen og være i to uker og har lite lyst til å styre med lege der. Evt kan man ringe sin lege og be de skrive ut antibiotika? 

Anonymous poster hash: c59fa...192
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har slitt med sopp så lurer på om dette kan gi liknende symptomer.

Skrevet

Jeg hadde levert en urinprøve på legekontoret i dag før stengetid hvis du har mulighet til det.  Går vanligvis veldig fort og greit å få urinen undersøkt med stix. 

Soppinfeksjon har jeg aldri hatt så vet ikke om symptomene på dette kan ligne på urinveisinfeksjon.  Har imidlertid aldri hørt at man kan få hyppig vannlating av soppinfeksjon så om du har dette, ville jeg mistenkt urinveisinfeksjon. 

Gjest Morello
Skrevet

Soppinfeksjon er vel mer kløe og unormal utflod, mens UVI kjennetegnes av at man må pisse hele tiden og når man pisser gjør det dritvondt. 

Om det er UVI, drikk tranebærjuice, spis sitron, og unngå for mye sukker. Om det er sopp kan du prøve å sprøyte litt yogurt naturell opp i fitta (eller utenpå om du er prippen) og å sove uten truse, om du ikke gjør det fra før. ^^

AnonymBruker
Skrevet

Det svir ikke når jeg tisser. Må litt ofte på do, men når det er sagt har jeg måttet det en god stund nå. 
Mulig det kommer av stress og litt dårlig "uvane". Må vel opparbeide meg litt mer selskapsblære. 
Jeg rekker ikke å avlevere noen urinprøve og jeg tviler vel på at dette er uvi. Men hvis det utvikler seg til å bli det når jeg er bortreist er det mulig å få legen til å skrive ut antibiotika hvis man ringer?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for sitron. Har kjøpt tranebærtabletter, men juice er kanskje bedre?

AnonymBruker
Skrevet

Får du UVI merker du det. Tro meg. Det gjør så vondt å tisse at jeg har ikke ord. Jeg ventet 3 dager med å dra til lege, men det ble så ille at jeg turte ikke tisse til slutt. Jeg hadde en sjeldnere type UVI som ikke slo ut på testene, så jeg fikk antibiotika og det gikk over etter bare etter et par dager. 

Får du sopp (som jeg også har slitt noe enormt med pga en sykdom som gjør at jeg lett får det) så er utfloden hvit og klumpete, og hos med lukter den surmelk. Og så pleier det å være rødt innenfor de ytre kjønnsleppene og det svir litt og klør litt. En gang svidde det så mye at jeg lå med en varm klut mellom beina. Det var det eneste som hjalp der og da før medisinene virket. 

Jeg har hatt sopp så ofte at jeg merker det før det slår ut, så når jeg merker det (ved at utfloden blir litt hvit) så sprøyter jeg inn natriumklorid, og det knekker den med en gang. Så da slipper jeg medisiner :) 

Anonymous poster hash: cc66b...4c7
AnonymBruker
Skrevet

Det svir ikke når jeg tisser. Må litt ofte på do, men når det er sagt har jeg måttet det en god stund nå. 

Mulig det kommer av stress og litt dårlig "uvane". Må vel opparbeide meg litt mer selskapsblære. 

Jeg rekker ikke å avlevere noen urinprøve og jeg tviler vel på at dette er uvi. Men hvis det utvikler seg til å bli det når jeg er bortreist er det mulig å få legen til å skrive ut antibiotika hvis man ringer?

Du kan få antibiotika på legevakt dit du drar hvis legen ikke kan skrive ut antibiotika. Når de skriver ut slikt vil de gjerne at du tar en stix først. 

Anonymous poster hash: cc66b...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...