Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen min er ganske lik, men heldigvis ikke så ekstrem som din. Han kan ringe meg å spørre om jeg jobber den og den dagen, når han fint kan sjekke det selv. Kan ofte vekke meg tidlig om morgenen kun for å spørre om helt uviktige ting. Han blir sur om jeg ikke svarer, og det virker som han tror at jeg ikke har noe liv utenom jobben og bare sitter hele dagen og venter på telefon fra han. En gang ringte han en sen lørdagskveld kun for å kjefte på meg for at jeg hadde gjort en feil på jobb.

Anonymous poster hash: d8b02...2ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve å skrive ned telefontider til henne? To timer annenhver dag hvor hun får lov til å ringe om ting som ikke haster. Gjør det også veldig klart at du sover om natta og morgenen og at hun på ingen måte kan kreve noe som helst av deg utenom arbeidstid. 

Ikke si "du kunne kanskje prøvd å si ting på jobb og ikke ringe...?", men "Det er helt uakseptabelt at du ringer på rare tider og jeg kommer til å fortsette å ignorere anropene". 

• Liker 2
Skrevet

Det du skisserer er ikke greit i det hele tatt. Min sjef ringer meg sjeldent utenfor arbeidstid. Når det skjer er det ting som ikke kan vente til dagen etterpå. Jeg har ringt mine medarbeidere en sjelden gang. Da er det viktige ting, eventuelt ivaretakelse etter tøffe episoder på jobb. Sms-er er noe hyppigere, da. 

Skrevet

Be om å få lønn for alle de minuttene hun bruker av din fritid på "jobbprat"?  :Nikke:

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde vært kort, svart ting som "hvorfor ringer du meg om dette nå, vi kan ta det når jeg kommer på jobb" "Dette vet jeg jo allerede" "er dette så viktig at du må ringe meg nå?"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke svare. Si du var opptatt. :)

Anonymous poster hash: 2258d...6e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare sagt at jeg brukte mye tid på venner og hobby etter jobb at jeg ikke hadde tid til å ta telefonen

Anonymous poster hash: d7c6d...e55
AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver har ikke styringsrett over din fritid så å kontakte deg jevnlig og flere ganger om dagen på din fritid er langt over grensa. Du må si fra at det er uholdbart og at du ønsker fred på din egen fritid. Om ikke så må hun begynne å betale deg ekstra for å alltid være tilgjengelig.

Anonymous poster hash: 8ab90...fb4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er butikken del av kjede? I såfall, kontakt hovedkontoret. 

Anonymous poster hash: 21ed5...040
Skrevet

Det virker som et tilfelle av forventninger som kræsjer. Dere burde sette dere ned, helst alle som jobber der, og diskutere hvordan dere skal kontakte hverandre i gitte tilfeller.

Eks: telefontid er mellom 12 - 18, ringer du før/etter dette er det krise.

Telefon brukes for beskjeder som må gies NÅ og hvor svar ikke kan vente

SMS brukes når man skal gi kort informasjon som ikke trengs svar på med en gang, men innen dagen/før vakta di.

E-post brukes for å gi beskjeder, sende ut informasjon om vaktliste/skifte, kampanje etc. Svares innen f.eks 1-2 dager.

Har også hatt en sjef som ringte og skravla i det uendelige, men en enighet om hvordan vi kontakter hverandre hjalp mye.

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som et tilfelle av forventninger som kræsjer. Dere burde sette dere ned, helst alle som jobber der, og diskutere hvordan dere skal kontakte hverandre i gitte tilfeller.

Eks: telefontid er mellom 12 - 18, ringer du før/etter dette er det krise.

Telefon brukes for beskjeder som må gies NÅ og hvor svar ikke kan vente

SMS brukes når man skal gi kort informasjon som ikke trengs svar på med en gang, men innen dagen/før vakta di.

E-post brukes for å gi beskjeder, sende ut informasjon om vaktliste/skifte, kampanje etc. Svares innen f.eks 1-2 dager.

Har også hatt en sjef som ringte og skravla i det uendelige, men en enighet om hvordan vi kontakter hverandre hjalp mye.

Her er det vel snakk om en sjef som ringer for totalt unødvendige ting og der det ikke har nyttet å snakke med vedkommende slik ts fremstiller det, så da tror jeg det heller ikke nytter å legge frem slike forslag. 

Her bør tillitsvalgt inn, eventuelt HMS ansvarlig. Om jobben ikke har disse så kan det være lurt å ta det med fagforening, eventuelt arbeidstilsynet om ts ikke er organisert. 

Anonymous poster hash: 2efb2...ad4

AnonymBruker
Skrevet

Hei ! Beklager jeg datt litt ut, men har hatt det litt travelt.

Jeg tok en samtale med sjefen angående å bli oppringt i hytt og pine, det går rett og slett ikke gjennom. Så  på fredag sendte jeg en melding til sjefen om at jeg ikke kom til å være tilgjengelig på telefon lørdag og søndag, så snakkes vi på mandag. Det resulterte i at sjefen min faktisk ringte min nabo kl 7 lørdags morgen, overtalte han at det var utrulig viktig for henne å komme i kontakt med meg, og hun lurte på om jeg kunne dekke vakten hennes på lørdagen så hun kunne dra ut på stranda.

Jeg har nå lagt igjen en oppsigelse på skrivebordet hennes på jobb. Jeg klarer ikke mer, å leve på nudler er bedre enn dette.

Anonymous poster hash: 75839...bd3
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en samtale med sjefen angående å bli oppringt i hytt og pine, det går rett og slett ikke gjennom. Så  på fredag sendte jeg en melding til sjefen om at jeg ikke kom til å være tilgjengelig på telefon lørdag og søndag, så snakkes vi på mandag. Det resulterte i at sjefen min faktisk ringte min nabo kl 7 lørdags morgen, overtalte han at det var utrulig viktig for henne å komme i kontakt med meg, og hun lurte på om jeg kunne dekke vakten hennes på lørdagen så hun kunne dra ut på stranda.

Jeg har nå lagt igjen en oppsigelse på skrivebordet hennes på jobb. Jeg klarer ikke mer, å leve på nudler er bedre enn dette.

Sjefen din virker å være totalt blottet for antenner. Ringe din nabo! Det er så frekt at jeg ikke finner ord. Skjønner at du velger å si opp, det hadde jeg også gjort. For er det noe jeg virkelig ikke hadde taklet over tid, så er det følelsen over å være konstant på jobb, selv om man ikke er på jobb fysisk sett. Man er det psykisk sett. Og da blir man jo utslitt, det er ikke uten grunn at vi har så strenge ferielover der ansatte MÅ ta ut så og så mange feriedager pr år nettopp for å kunne koble fra og ikke jobbe seg i hjel. 

Jeg kan ikke tro det jeg leser ut fra denne tråden at det virkelig skjer, at det faktisk finnes sjefer der ute som er så totalt blåst. Jeg har en sjef som er slitsom, men jeg har i det minste fritiden i fred. Å ikke ha fritiden i fred og føle seg "overvåket" og "innvandret" må være en enorm belastning.

Du må føle deg lettet, og oppdaterer gjerne hvordan sjefen din tar oppsigelsen. Jeg har nemlig en følelse av at hun kommer til å ringe ned deg for å vite, spørre, grave om hvorfor du sier opp. Hun virker som typen til det.

Anonymous poster hash: b9e44...7a1

AnonymBruker
Skrevet

Hadde faen meg anmeldt henne for trakassering. Dersom denne butikken er en del av en kjede MÅ du kontakte hovedkontoret. Skjønner godt at du slutter. Fy faen altså for ei antenneløs megge.

Anonymous poster hash: 157ef...156

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ringer hun til NABOEN?!!! Hun høres ikke riktig klok ut. Holder hun på sånn med andre ansatte også? Dette er jo helt absurd.

Anonymous poster hash: a128c...4f3
Skrevet

Her er det vel snakk om en sjef som ringer for totalt unødvendige ting og der det ikke har nyttet å snakke med vedkommende slik ts fremstiller det, så da tror jeg det heller ikke nytter å legge frem slike forslag.

Her bør tillitsvalgt inn, eventuelt HMS ansvarlig. Om jobben ikke har disse så kan det være lurt å ta det med fagforening, eventuelt arbeidstilsynet om ts ikke er organisert.

Anonymous poster hash: 2efb2...ad4

Etter TS sin siste oppdatering må jeg si meg enig. Makan til uforskammet menneske skal man lete lenge etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...