Gå til innhold

Er jeg for streng ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har 3 gutter i alder 7-12 år. Han har 2 fra før og jeg har 1.

Han er en som gjør alt for ungene og jeg krever at mitt barn rydder etter seg selv og hjelper hjemme. 

Eks. De vasker ikke hendene etter de har vært på toalettet , tar ikke matboksene ut av sekken, hiver bare skoene fra seg... Alt ligger bare slengt rundt. Garasjen ser ikke ut...det er kaos rundt huset(puter,bamser,klær,sykler)

Han går og rydder etter dem.

I dag kom vi hjem og garasjen var full av kartonger, toalett papir, verktøyet bare slengt rundt...Det var helt forferdelig. De satt inne og så tv. Jeg kommenterte det på en litt ,,irritert,, måte og sa at jeg skal sende dem ut for å rydde. han sa at det blir bare stress og begynte å rydde... jeg sa igjen at jeg sender dem ut...

 

da klikket det for han og han sa at jeg får bare slutte å mase, at jeg må lære meg å kommunisere med barn, at jeg lager bare stress osv. 

 

Jeg kjefter ikke men sier at de får gå ut,rydde og så fortsette med det de holder på med. Er det virkelig mas ?

 

Er jeg for streng hvis jeg krever at barn rydder ,vasker hendene osv. Det skjer ofte at de ,,gidder ikke,, og later som de har ikke hørt meg. Da sier jeg ,, Kom igjen, det tar bar 5 min osv,,,

Han synes at jeg må kommunisere annerledes, si ,,vær så snill kan dere...,,

 



Anonymous poster hash: 116b6...0af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på måten du sier det på, men i utgangspunktet er det ingenting galt i å fårvente at barn i den alderen rydder etter seg selv.



Anonymous poster hash: 16c8c...d3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt jeg kjefter ikke...Hvis de later som de ikke hører da sier jeg det på en litt mer bestemt måte...Eller hadde de aldri gjort noe

 

ts



Anonymous poster hash: 116b6...0af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke kjefte for å si ting på en "spydig" måte.



Anonymous poster hash: 16c8c...d3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært mine barn hadde jeg faen meg røska fra dem alt av privilegier til de hadde rydda opp etter seg. Er faen ikke noe å diskutere en gang! Høres ut som mannen din er konfliktsky overnfor sine barn, og at det dermed er mer lettvint å rydde for dem.



Anonymous poster hash: 06eef...00d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 gutter i alder 7-12 år. Han har 2 fra før og jeg har 1.

Han er en som gjør alt for ungene og jeg krever at mitt barn rydder etter seg selv og hjelper hjemme.

Eks. De vasker ikke hendene etter de har vært på toalettet , tar ikke matboksene ut av sekken, hiver bare skoene fra seg... Alt ligger bare slengt rundt. Garasjen ser ikke ut...det er kaos rundt huset(puter,bamser,klær,sykler)

Han går og rydder etter dem.

I dag kom vi hjem og garasjen var full av kartonger, toalett papir, verktøyet bare slengt rundt...Det var helt forferdelig. De satt inne og så tv. Jeg kommenterte det på en litt ,,irritert,, måte og sa at jeg skal sende dem ut for å rydde. han sa at det blir bare stress og begynte å rydde... jeg sa igjen at jeg sender dem ut...

da klikket det for han og han sa at jeg får bare slutte å mase, at jeg må lære meg å kommunisere med barn, at jeg lager bare stress osv.

Jeg kjefter ikke men sier at de får gå ut,rydde og så fortsette med det de holder på med. Er det virkelig mas ?

Er jeg for streng hvis jeg krever at barn rydder ,vasker hendene osv. Det skjer ofte at de ,,gidder ikke,, og later som de har ikke hørt meg. Da sier jeg ,, Kom igjen, det tar bar 5 min osv,,,

Han synes at jeg må kommunisere annerledes, si ,,vær så snill kan dere...,,

Anonymous poster hash: 116b6...0af

Du er helt rimelig. Mannen er slack i oppdragelsen og gjør barba en giga bjørnetjeneste

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi klar beskjed. Her vasker vi hender når vi kommer utenifra, og når vi har vært på do. Hatt mange barn på besøk i ulike aldre. Konsekvent ikke vasking av hender. Når du er hjemme hos de så reager heller ikke foreldre på det. Mine lærte dette fra de var små. Unger skal hjelpe til hjemme, og ta sitt eget rot. Snakker om bomullsgarn. ...

Anonymous poster hash: daa46...174

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi klar beskjed. Her vasker vi hender når vi kommer utenifra, og når vi har vært på do. Hatt mange barn på besøk i ulike aldre. Konsekvent ikke vasking av hender. Når du er hjemme hos de så reager heller ikke foreldre på det. Mine lærte dette fra de var små. Unger skal hjelpe til hjemme, og ta sitt eget rot. Snakker om bomullsgarn. ...

Anonymous poster hash: daa46...174

Er ikke så enkelt for ts når gubben motarbeider henne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil at de skal bare kose seg og ha det gøy...De drikker juice/brus nesten hver dag. 

Jeg prøver virkelig å overse mange ting, men de kan ikke bare surre rundt uten noen plikter.

ts



Anonymous poster hash: 116b6...0af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok som oftest vanskelig å lage en ny familie av to. Det høres ut som om du og din mann burde snakke ordentlig om dette. Kanskje dere burde lage noen husregler som gjelder for alle. 

 

Hvor lenge har dere bodd sammen? Dere burde finne en felles mening om dette, hvis ikke er jeg redd det ikke er sikkert at dere kan leve lykkelige i alle deres dager. Tenk når dere har tre gutter på 11-16 f.eks? Du risikerer til og med at disse gutta ikke vil flytte ut hjemmefra fordi pappa ordner alt. Hvis han er konfliktsky i utgangspunktet er det ikke sikkert at han kommer til å be de flytte når de blir voksne. Da kan du bli stuck med de til de er oppi tyveårene.

 

Jeg synes ikke du er for streng. Alle burde kunne vaske hendene sine og rydde opp etter seg selv. 



Anonymous poster hash: 28e87...870
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...