AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Hei! Har i det siste begynt å spise veldig mye grønnsaker og frukt uten å ta det med i kaloriintaket mitt. Men nå så leser jeg at jeg bør ta det med, så hva er riktig? Anonymous poster hash: bebf5...8ca
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Det er jo kalorier i frukt og grønt også og når du sier det er "veldig mye" så bør du jo ta det med et par dager for å sjekke om det gjør en forskjell i kaloriregnskapet ditt. Anonymous poster hash: 122f7...79a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Hvorfor skulle du ikke tatt det med? Kalorier er kalorier, om de er i det ene eller det andre..?Anonymous poster hash: 0f875...f34 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #4 Skrevet 23. juni 2015 Kan foreksempel spise en banan til frokost, 10 jordbær fordelt utover dagen, halve middagstallerknen med brokkoli/blomkål, en salat til kvelds feks (isbergsalat, agurk, cherrytomat, mais, rødløk osv) Anonymous poster hash: bebf5...8ca
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #5 Skrevet 23. juni 2015 Det er jo kalorier i det, men det er jo helt andre mengder av det i grønt enn i kjøtt f.eks. Dessuten full av viktige næringsstoffer:) Noen velger å regne på det, andre ikke. Personlig pleide jeg å regne på det da jeg hadde veldig lavt kaloriinntak og det ikke skulle så mye til for å bikke over. Mens lå jeg høyere gav jeg blaffen for det gjorde så lite forskjell alikevel. Anonymous poster hash: 95d27...f4d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #6 Skrevet 23. juni 2015 Hvorfor skulle du ikke tatt det med? Kalorier er kalorier, om de er i det ene eller det andre..?Anonymous poster hash: 0f875...f34 Jeg følger en diett, og står at man ikke skal telle med kalorier i det. TSAnonymous poster hash: bebf5...8ca
Pringle Skrevet 23. juni 2015 #7 Skrevet 23. juni 2015 (endret) Jeg følger en diett, og står at man ikke skal telle med kalorier i det. TSAnonymous poster hash: bebf5...8ca Enten følger du den dietten, og da teller du ikke kaloriene i frukt og grønnsaker, eller så følger du ikke den dietten. (Folk lurer jammen på mye rart.) Endret 23. juni 2015 av Pringle 2
^^Belle^^ Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Jeg teller kalorier i frukt, men ikke i grønt. En banan eller et eple kan fort inneholde 100 kalorier, og spiser man mye av dette blir det jo en del kalorier. Men om diettreglene dine sier at du ikke trenger å regne med det, så trenger du jo ikke det. Regner med det er en grunn til det. Hvilken diett er dette forresten? Hilsen hun som fint kan spise seg mett på bare frukt.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 Jeg teller frukt, ikke grønnsaker. Teller ikke sistnevnte fordi jeg ikke vil tilpasse mengden grønnsaker jeg spiser i negativ retning - jeg skal spise mye grønnsaker, ferdig med den saken. Går jeg opp i vekt får jeg heller kutte ned på mengden kalorier jeg regner med jeg skal ha. Kaloritelling er uansett bare estimering uten en fasit, så nøyaktig hva man teller er ikke så viktig så lenge man følger med på vekta og tilpasser seg den, og er konsekvent.
Berit Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Jeg regner ikke grønnsaker eller bær med. Men er litt obs med å ikke bruke salt, i såfall bruker jeg litt urtesalt bare. Men frukt passer jeg på å ikke spise altfor mye av, men spiser alltid litt hver dag
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 Jeg teller det for appen jeg bruker lister næringsinnholdet i alle matvarer i tillegg til kalorier. Jeg vil se at jeg får nok vitaminer og mineraler i kosten, og med å registrere grønnsakene så ser jeg at jeg spiser nok. En halv paprika inneholder feks 100% av dagsbehovet av C-vitamin, så jeg registrerer det. Anonymous poster hash: bb086...4d1
Gjest Mocchhaa Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 Jeg regner ikke grønnsaker med. Fokuserer på alt det andre jeg spiser, og spiser grønt som jeg vil, bortsett fra frukt.
Brimi Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 Teller hverken frukt eller grønnsaker. Ikke at jeg spiser så innmari mye frukt. Bortsett fra i smoothies.
Poserose Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 Hvis du følger en diett skal du jo åpenbart gjøre som den sier, som her er å ikke telle frukt og grønt. Om du bare teller kalorier og "dietten" din er å holde deg under en viss grense må du telle alt som har kalorier, også frukt og grønt.
Wonderbitch Skrevet 26. juni 2015 #16 Skrevet 26. juni 2015 Hvis jeg spiste så mye frukt jeg hadde lyst på ila dagen, hadde det blitt mellom 500-1000 ekstra kcal. Så jeg teller, og begrenser meg. Men må si jeg ble skuffet når jeg fant ut at man faktisk IKKE kunne spise ubegrenset med vannmelon f.eks. Gidder ikke å telle grønnsaker da, men tar med ca 150 kcal av de i budsjettet automatisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå