Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Glem han. 5 år er lang tid, du lever på en gammel drøm. Du kjenner han ikke lenger, dere kan ha vokst fra hverandre for lenge siden.

Skjønner at han ikke vil ha kontakt. Hvem gidder bli avvist to ganger og så være god nok i ettertid.

Anonymous poster hash: be3e3...5a2
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på å avvise noen når man er i et forhold, og når man er singel! Hadde jeg vært singel hadde jeg jo ikke avvist ham! Så det handler ikke om at han "plutselig nå er god nok"! Min daværende kjæreste likte ikke at jeg hadde kontakt med eksen, så derfor ble han avvist, ikke fordi "han ikke var god nok".

TS

Anonymous poster hash: 7c614...680
Skrevet

Det er forskjell på å avvise noen når man er i et forhold, og når man er singel! Hadde jeg vært singel hadde jeg jo ikke avvist ham! Så det handler ikke om at han "plutselig nå er god nok"! Min daværende kjæreste likte ikke at jeg hadde kontakt med eksen, så derfor ble han avvist, ikke fordi "han ikke var god nok".

TS

Fikk han noen forklaring på hvorfor du avviste ham de to gangene?

AnonymBruker
Skrevet

Fikk han noen forklaring på hvorfor du avviste ham de to gangene?

Ja. Begge gangene. Sa til ham at det ikke var noe jeg ville, men noe jeg måtte gjøre pga min daværende kjæreste stilte ultimatet "Hvis du ikke sletter ham, er det slutt".

TS

Skrevet

Ja. Begge gangene. Sa til ham at det ikke var noe jeg ville, men noe jeg måtte gjøre pga min daværende kjæreste stilte ultimatet "Hvis du ikke sletter ham, er det slutt".

TS

Ja og da beviste du jo for han at framfor å forsøke å satse på han igjen så var du villig til å ofre kontakten for å redde forholdet. Da følte han seg ikke så veldig spesiell for deg da eller?

• Liker 6
Skrevet

TS

Vel, du har nok likevel såret ham siden du valgte som du gjorde. At han nå ikke vil gjenoppta kontakten må du bare tåle.

Det er ingen som liker å føle seg god nok når en annen har gått. Det eneste du får gjort er å forklare så godt du kan hvorfor du nå vil ha kontakt, men vil han ikke, så vil han ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja og da beviste du jo for han at framfor å forsøke å satse på han igjen så var du villig til å ofre kontakten for å redde forholdet. Da følte han seg ikke så veldig spesiell for deg da eller?

Men den kontakten jeg snakker om, var at han la meg til på facebook, og vi snakket litt der om hverdagslige ting, så ikke noe sånn "Jeg savner deg, og vil ha deg tilbake"-prat. Hadde han da blitt avvist hadde det vært en annen ting, synes nå jeg da.

TS

Skrevet

Men den kontakten jeg snakker om, var at han la meg til på facebook, og vi snakket litt der om hverdagslige ting, så ikke noe sånn "Jeg savner deg, og vil ha deg tilbake"-prat. Hadde han da blitt avvist hadde det vært en annen ting, synes nå jeg da.

TS

Men hadde du følelser for han den gangen?
AnonymBruker
Skrevet

Men hadde du følelser for han den gangen?

Jeg skal innrømme det at jeg aldri glemte ham, og tenkte ofte på ham, når jeg var sammen med han andre. Så jeg ble glad når han la meg til på facebook, og syntes det var dumt når jeg måtte slette ham. Så en av de tingene jeg så på som positivt med bruddet som skjedde nylig var at jeg kunne gjenoppta kontakten med ham og se hva som kunne skje mellom oss, eller om jeg kunne finne ut at det ikke var noe følelser mellom oss lenger og gå videre. Forholdet mellom oss endte så brått, og vi møttes aldri igjen etter det pga avstanden, så føler vi aldri fikk en skikkelig avslutning.

TS

Skrevet (endret)

Noen ganger må man bare lage sin egen avslutning på egenhånd.

Men for all del, du kan jo sende han en melding og se om du får noe respons. En vet jo aldri. Og hvis dere finner sammen, kan du jo høre med ham hva han synes om noe vennskap med denne eksen din.

Eller i stedet for å sende melding til han, kan du jo bare prate med eksen om hva han synes om saken og la det bli med det.

Endret av Steve Aften
Skrevet

TS

Men du vet jo ikke om han er singel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper for hans skyld at han har funnet seg noen. Det er mange år siden sist dere forsøkte.

Hva får deg til å tro at han plutselig skal droppe alt for deg. Du føler at det dere hadde var så

spesielt og enestående. Men når du slettet han fra fb to ganger, føler vel kanskje han at det

ikke er så spesielt lenger.

Anonymous poster hash: 9694a...278
  • Liker 2
Skrevet

Har han fått kjæreste??

Han vil ikke godta din forespørsel av respekt for henne muligens..

Men forventer ikke at du skal forstå det.

Skrevet

Dette kan virke mot sin hensikt, men hva med å skrive en lang gjennomtenkt melding der du forklarer akkurat hva du føler og at du har lyst å bli kjent med han igjen. (ikke bli for intens, kanskje) Skriv/vær forståelsesfull for at han ikke vil ha kontakt, men be om å få vite hvorfor, slik at du lettere kan legge han bak deg og endelig gå videre. Hvis du får et svar fra han får du iallefall en avslutning som gjør det lettere å gå videre. Eller han gjenopptar kontakt. Uansett, du har jo ingenting å tape.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han ikke bruker den facebookprofilen lenger, eller er på ferie / et sted der han ikke tenker på facebook for tiden  - ellers så er han nok lei av å bli avvist og ydmyka. Sålenge du har prøvd å få kontakt nå og forklart han kort og greit at det var family relations hos deg som gjorde at du ikke kunne ha kontakt med han men at nå er du klar så han får ta kontakt om han føler for det, håper alt går bra , hilsen xx - så er det ikke mere å få gjort uansett. Kanskje dere møtes igjen i et annet liv :)

Anonymous poster hash: 69f28...168
Skrevet

Det er én ting å avvise noen når man er i et forhold, det er noe helt annet å avvise noen når man er singel. Han var en eks, og min daværende kjæreste likte ikke at jeg hadde kontakt med eksen. Hadde jeg vært singel hadde jeg jo ikke avvist ham.

TS

Det blir bare for dumt. Har blitt slettet av diverse kompiser pga sjalu kjerringer SÅ mange ganger, og jeg gidder faktisk ikke "ta dem tilbake" når det blir slutt. For de finner seg en ny med samme issues (man kan ikke være overfladisk venn med damer som ikke er urstygge)

• Liker 1
Skrevet

Ingen liker å bli sletta på face. Man bør være ganske sikkert på at man aldri kommer til å ha kontakt igjen før man fjerner personen fra vennelisten din. Noe av det verste som finnes er å bli lagt til to ganger. Da føler man seg spesiell...

Ts burde ellers aldri akseptert ultimatumer. Det er å holde forholdet gissel. Destruktivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...