Gå til innhold

Arbeidserfaring fra ektefelles firma


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med å finne jobb.  Har skrevet mange søknader uten napp.  Mitt problem er at CV'en er noe tynn.  Jeg har lengre perioder (flere år) der jeg har jobbet litt for min manns firma, uten å gjøre noe annet.  Min mann har skrevet en nøytral arbeidsbekreftelse (ikke attest) der han beskriver firmaet og mine konkrete arbeidsoppgaver.  Det står i bekreftelsen at vi er gift, og jeg har også skrevet det på CV-delen av søknaden.  Jeg har hørt det flere ganger fra potensielle arbeidsgivere at de ikke kan regne med dette arbeidet i vurderingen, for min mann er ikke akkurat uhildet i situasjonen.  (Firmaet er nå nedlagt, det vil komme min mann til gode at jeg får ny jobb, selvfølgelig).

 

Så har jeg akkurat vært gjennom en intervjurunde.  Jobben for firmaet er lite relevant for denne jobben, og ble ikke nevnt på intervjuet (som var svært kort) overhodet.  I ettermiddag fikk jeg en epost om at de ønsker å ansette meg!  Men jeg er redd for at de ikke fikk med seg at jeg har jobbet for mannen min, og at de vil føle seg lurt...  (Jeg snakker av bitter erfaring, for jeg var på et annet intervju der de var særdeles positivt innstilt helt til de plutselig oppdaget den setningen på CV'en om at vi var gift.  De kunne ikke få meg ut av døra fort nok, jeg hørte aldri noe igjen).

 

Jeg har jo regnet med at folk leser gjennom alle søknadspapirene grundig, men når et sett med intervjuere overså det, kan det like gjerne skje en gang til.  Hva hvis jeg sier fra og de da brått trekker tilbudet?  Eller jeg ikke sier noe i den tro at de har fått det med seg, men så har de ikke det likevel, og det blir masse trøbbel i etterkant.

 

Er jeg paranoid?

 

 



Anonymous poster hash: e478e...284
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier ingenting, og hvis det blir reaksjoner i etterkant spiller du overrasket og sier "men det står jo i papirene mine, jeg gikk ut fra at dere hadde sett det. Jeg ser uansett ikke hvordan det gjør noen forskjell?". Skjer det, har du uansett forhåpentligvis begynt i jobben og vist at du kan. Dette er ikke et marked for å gi fra seg gode muligheter, og ihvertfall ikke når du allerede sliter med å finne noe.

Anonymous poster hash: 0c55b...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...