Gå til innhold

Sengetøyet er ikke tørt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok de på sentrifugering, men de er laangt i fra tørr.. Jeg må ha de til i kveld, så jeg lurte egentlig på hvor lang tid det tar før det er tørt? (har hengt de på stativ)

Anonymous poster hash: a76b9...7e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir stort sett ikke tørt av sentrifugering, bare mindre vått.

Vanskelig å si om det blir tørt til i kveld. Kommer an på hvor varmt og tørt det er der de henger.

Er det sol og litt vind kan du henge de ute, hvis du har mulighet til det.

Anonymous poster hash: ebbb6...c3d
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på temperatur og luftfuktighet. Om du henger dem ute i sola blir de tørr til i kveld. Om du henger dem ute i regnet, not so much :P

Om du henger dem inne, prøv å ha det varmt, og åpne så det blir gjennomtrekk med jevne mellomrom, så du får ut fuktigheten. Om du MÅ ha dem til i kveld kan du slite litt.. 

Anonymous poster hash: a291b...a5c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja ok.. Takk for tipsene! Det er ikke sol ute, men jeg kan jo ta og sette det inn på badet der det er litt varmere, også bare satse på at det blir tørt ;) Hvis ikke får jeg bruke hårføneren på de, haha

Skrevet

Ja ok.. Takk for tipsene! Det er ikke sol ute, men jeg kan jo ta og sette det inn på badet der det er litt varmere, også bare satse på at det blir tørt ;) Hvis ikke får jeg bruke hårføneren på de, haha

Har du bare ett sengetøysett? Du rekker fint å stikke i butikken og kjøpe ett til, trenger ikke å bli så dyrt engang, hvis det skulle være et problem.

AnonymBruker
Skrevet

Kan forøvrig på det varmeste anbefale å gå til innkjøp av en luftavfukter om du skal tørke klær inne. De tørker så utrolig mye fortere, og du slipper å risikere mugg og fuktskader i vegger, gulv og tak. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du bare ett sengetøysett? Du rekker fint å stikke i butikken og kjøpe ett til, trenger ikke å bli så dyrt engang, hvis det skulle være et problem.

Sengetøy er en av de tingene man absolutt må vaske før bruk, så det hjelper ikke ts å kjøpe nytt i dag. Sengetøy er innsatt med masse kjemikalier, blant annet antikrølledittogdatt, og er overhodet ikke noe man skal rulle seg omkring og sove i. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss tar det stort sett 2 dager før sengetøyet er tørt. 

Anonymous poster hash: 82641...d8a
AnonymBruker
Skrevet

Tørker alltid ute, under balkongen - med mindre det virkelig haster, da setter jeg eet et vindfult sted.

Anonymous poster hash: 9bf70...5fb

AnonymBruker
Skrevet

Tørker alltid ute, under balkongen - med mindre det virkelig haster, da setter jeg eet et vindfult sted.Anonymous poster hash: 9bf70...5fb

Så du mener jeg kan sette de ut på terrassen? Det er ikke sol da, men om det funker gjør jeg jo det

AnonymBruker
Skrevet

Så du mener jeg kan sette de ut på terrassen? Det er ikke sol da, men om det funker gjør jeg jo det

Er det nogenlunde varmt ute funker det fint, ja. Er det litt trekk ute hjelper det også. Er det derimot kaldt og uffent vil det tørke best inne. 

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg har ikke bare et sengesett nei. Men tingen er at jeg får besøk i kveld, og da må de få sengetøy.

AnonymBruker
Skrevet

Er det nogenlunde varmt ute funker det fint, ja. Er det litt trekk ute hjelper det også. Er det derimot kaldt og uffent vil det tørke best inne.  Anonymous poster hash: a291b...a5c

hm, ok.. Det er ikke akkuratt varmt ute da :/ Er vel ca 13 grader

Skrevet

Frisk luft og litt vind gjør at tøy tørker veldig fort. MYE fortere enn innendørs. Så heng det ut. Gjør ingenting at det er overskyet, bare det ikke regner.

AnonymBruker
Skrevet

Frisk luft og litt vind gjør at tøy tørker veldig fort. MYE fortere enn innendørs. Så heng det ut. Gjør ingenting at det er overskyet, bare det ikke regner.

Ok, da gjør jeg det da :)

AnonymBruker
Skrevet

25 min og 8 sekunder. :P

Anonymous poster hash: 5bdc4...181
Skrevet

Sengetøy er en av de tingene man absolutt må vaske før bruk, så det hjelper ikke ts å kjøpe nytt i dag. Sengetøy er innsatt med masse kjemikalier, blant annet antikrølledittogdatt, og er overhodet ikke noe man skal rulle seg omkring og sove i. 

Du har sikkert rett. Selv har jeg aldri hatt noen plager med å ta i bruk nytt sengetøy uten å vaske det først.

AnonymBruker
Skrevet

Sengetøyet er tørt allerede, wow! Lot det henge ute, men tok det inn for en halv time siden det blåste så mye. Var ikke heelt tørt, men nå er det. Takk folkens :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra det løste seg. Du kunne eventuelt brukt strykejernet for å fått det tørt.

Anonymous poster hash: bbcb9...52e
Skrevet

Sengetøyet er tørt allerede, wow! Lot det henge ute, men tok det inn for en halv time siden det blåste så mye. Var ikke heelt tørt, men nå er det. Takk folkens :-)

Kjenn så deilig det dufter av frisk luft og sommervind :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...