Gå til innhold

Fått jobb i barnehage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 
fått tilbud om jobb i barnehage og takket ja. Lønna er helt ok.. men lurer på om noen kan fortelle litt hvordan hverdagen deres som barnehageassistent på en småbarnsavdeling er? Jeg er generelt veldig glad i barn, men er så usikker på om det er helt riktig for meg (jobbet litt her og der som vikar, men aldri hatt noen fast arb plass med tanke på barnehage). Det er en veldig liten barnehage med kanskje 3-4 barn. Noen erfaringer? 



Anonymous poster hash: 38282...15f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mythic

Det må være den minste barnehagen jeg har hørt om. 3-4 barn? Der vil jeg jobbe! :ler:

Jeg er førskolelærer og har jobbet i barnehage i mange år. Jeg tenker at nå får du sjansen til å prøve deg i yrket, også kan du gjøre deg opp en mening om hva du trives/ikke trives med i jobben. Selv om du tar denne jobben nå, trenger du ikke jobbe der for alltid. 

 

Det holder ikke å være glad i barn for å jobbe i barnehage. Det stilles høyere og høyere krav til pedagogisk personale, og det er mye å lære når man er ny. Du vil sikkert få grunnleggende opplæring, og så lærer du underveis. Kommer inn i rutiner, blir kjent med barn, foreldre og personale, og får mer ansvar etter hvert. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...