Gjest J22 Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 Jeg vet ikke så mye selv om dette, men jeg har alltid hatt misfargede tenner. Tannlegen har lovd siden jeg var 14 at de skal ordne det men ingenting har skjedd enda. Jeg får hull UANSETT hva jeg spiser, hvor mye jeg pusser og bruker tanntråd. Det er de øverste fremste som er misfargede. Det sliter veldig på selvtilliten da jeg vil helst unngå å smile... Noen fler som har dette? Hva har jeg krav på? Jeg betaler og får regning når jeg tar hulla. Burde ikke dette bli dekt? :/
Djungelvrål Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Sønnen min har den samme sykdommen. Det er en medfødt emaljefeil på noen av tennene. Han har fått lagt på plast på de øvre fortennene for at fargen skulle bli jevn. Noen av jekslene er det også feil på. De er under oppsyn og han har hatt få hull. Hvis han skal kunne få diagnose må han til Oslo til en type tannspesialist og tannlegen hans anbefalte det ikke, husker ikke hvorfor. Du burde få dekket så mye du kan nå hvis du er under 20, og prøv om du kan få en diagnose, da kan du mest sannsynlig få noe dekket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå