Gå til innhold

Studere videre,-studiekompetanse, prakis, fagbrev?


SandraD

Anbefalte innlegg

Hei :)

Nettop fått fullført VG1 Helse og oppvekst, i en alder av 24 år:) Litt treig, i know. Men gjorde et forsøk og fullførte med et snitt på 4.4 :)

Det som er nå er at jeg er usikker på hva jeg skal gjøre videre. Jeg har hatt mye praksis om helsefagarbeider, og det synest jeg er et interessant yrke og kunne tenke meg og jobbe med det i noen år, MEN helst vil jeg bli psykolog. Eller lignende, noe kompetanse innen psykriati vil jeg i alle fall ha! For jeg ønsker og direkte kunne bidra til og hjelpe andre med psykiske problemer, er der andre ting jeg kan bli/burde studere? Psykiater virker uaktuelt, da det er en del skole. og ser ikke helt for meg at jeg tar en legeutdanning først, eller? virker knallhardt i alle fall.. Men alt som har med hodet vårt og gjøre, hvorfor vi tenker, hvordan osv interesserer meg veldig! -og kunne forske på det er også veldig interessant, hvordan får man til dette??

Nå har ikke jeg rett på vidergående opplæring og helt ærlig så frister det så jævla lite og leve på stipend ett år til, det var og er helt forjævlig. Jeg har ikke helse eller ork til skole i 5 dager og så jobbe de neste 2 dagene for og ha LITT bedre råd.

Har fått anbefalt at jeg burde jobbe i praksis på sykehjem i 2år, deretter ta voksenopplæring innen helsefagarbeider. Men da tenker jeg at det er 3 år frem i tid før jeg er ferdig med det, og har da ett år til med almenn før jeg har studiekompetanse. (er lenge om jeg skal ha en del år på skolebenken!)

Kunne jeg evt ha gått VG2 og VG3 almenn som privatisk i mellomtiden? Menst jeg har praksis? hvor mange og hvilke fag må jeg ta eksamen på da? noen som vet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...