Gå til innhold

Hva betyr St.hans for deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan var din barndom i forhold til denne dagen og kvelden?

Hadde dere tradisjoner i familien din, evt. hvilke?

Hva betyr det for deg i dag? Bringer du tradisjonen videre?

Har du din egen vri på feiringen, eller gir du blaffen?

---

Jeg husker denne kvelden som en stor glede i min barndom. Lek, latter og mange folk samlet.

Ungene var aktive så lenge de klarte. Det var en dag og kveld full av forventning.

St.hans-bål var veldig viktig da jeg var barn.

Min siste feiring for lenge siden var sammen med en flokk venner og bekjente.

Vi hadde reist ut i havgapet til ei øy hvor vi skulle telte noen døgn. Bading, prating, grilling.....

og når kvelden kom roet vinden seg, det ble stille, mildt og fullmånen hang stor og fin

og laget trollsk stemning. Det var ren lykke og tilfredshet. Jeg husker det med glede. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

St. Hans for meg betyr at jeg har bursdag og at enten familie eller venner samles for å se på bål :)

Anonymous poster hash: 4a165...2cd
  • Liker 2
Skrevet

Ikke noe som helst egentlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var alltid på korps-festival på st.hans da jeg var liten. Forbinder det med bål, grilla mat, masse unger og kikking på de dødskjekke guttene i de andre korpsene.

I dag har jeg ingen spesiell feiring.

• Liker 1
Skrevet

Vi pleide å være rundt 50+ personer som møttes for mat og kos hos en nabo hele kvelden - og natten om det passet seg. Sluttet da jeg flyttet bort, og har vel ikke gjort noe spesielt denne dagen siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra Sandefjord, så dagen betyr ekstremt mye. Mer feiring enn noen annen høytidsdag. Grill, båtkortersje, bål og mye mer. Gleder meg!

Anonymous poster hash: 22136...a91

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ingenting. Har aldri hatt noen tradisjoner med familien i løpet av barndommen. Nå som jeg er eldre betyr det bare grilling og drikking med venner 

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Sett på et bål en gang. 

Anonymous poster hash: 98e29...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...