kaleidoskop Skrevet 5. oktober 2015 #161 Skrevet 5. oktober 2015 Man må ikke ha fri bar Men jeg har vært i 3 bryllup det siste året hvor ingen av de hadde fri bar. Så det døde ganske fort ut etter middagen. Jeg selv kjøpte drinker, men "ingen andre" gjorde det, folk ble trøtte/lei og dro tidlig hjem. Så hvis du ønsker en koselig middag og ingen fest, ta betalt bar. Ønsker du litt morro og dans etter middagen, fri bar... :D Har også vært i bryllup med fri bar, det ble ingen grøftefyll. Så klart folk ble fulle, men det var bare morro, ingen rølp 2
Rosa Sitron Skrevet 5. oktober 2015 #162 Skrevet 5. oktober 2015 Jaja. Dere kjenner tydeligvis ikke til hvordan det er å ha stor familie. Har kutta ned ganske mye. Hadde vi invitert alle kunne vi blitt over 300. Har ingenting mot å betale selv, og det har nok ikke de aller fleste gjestene våre heller avslutter diskusjonen herved!! Jeg har stor familie jo. Vi kuttet hardt og inviterte bare 90. Og det fikk vi til bare fordi han ikke har så stor familie. Og fordi vi har stor familie som er vant med å hjelpe til i slike settinger fikk det til på godt under 100 000 med tre retter og fri bar,
Eighth Planet Skrevet 8. oktober 2015 #163 Skrevet 8. oktober 2015 Vi kommer ikke til å ha det. Vi serverer aperitif, og en alkoholholdig drikk til hver del av måltidet. Nå skal vi ha et relativt lite bryllup (ca50) på fjellet, så koselig blir det uansett I baren (som er der uansett) blir det rabatter for de som ønsker å kjøpe seg mer alkohol. Vi drikker ikke selv, så vi syntes det er mer enn greit. Jeg blir rett og slett sjokkert over å lese hvor avhengig folk er av alkohol for å ha det gøy. Hvis noen dropper å komme fordi det ikke er fri bar...ja da får de bare la være.
Eighth Planet Skrevet 8. oktober 2015 #164 Skrevet 8. oktober 2015 OG jeg syntes det er sykt at folk mener man skal skal droppe drømmekjolen fordi gjesten vil bli drita... 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #165 Skrevet 8. oktober 2015 Vi kommer ikke til å ha det. Vi serverer aperitif, og en alkoholholdig drikk til hver del av måltidet. Nå skal vi ha et relativt lite bryllup (ca50) på fjellet, så koselig blir det uansett I baren (som er der uansett) blir det rabatter for de som ønsker å kjøpe seg mer alkohol. Vi drikker ikke selv, så vi syntes det er mer enn greit. Jeg blir rett og slett sjokkert over å lese hvor avhengig folk er av alkohol for å ha det gøy. Hvis noen dropper å komme fordi det ikke er fri bar...ja da får de bare la være. Jeg skjønner at du har dårlige erfaringer med alkohol og at alle i din familie og slekt drikker fordi de må ha alkohol. Jeg drikker fordi det smaker godt, men klart, er man uheldig og har bare uansvarlige situasjonsalkoholikere i familien så kan jeg skjønne din avgjørelse. Trist at noen vokser opp under sånne omstendigheter og tror alkohol bare er for å bli full. Anonymous poster hash: d00c0...576 3
Gjest Sprettballen Skrevet 8. oktober 2015 #166 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg blir rett og slett sjokkert over å lese hvor avhengig folk er av alkohol for å ha det gøy. Hvis noen dropper å komme fordi det ikke er fri bar...ja da får de bare la være. OG jeg syntes det er sykt at folk mener man skal skal droppe drømmekjolen fordi gjesten vil bli drita... Jeg har tidligere svart at jeg mer enn gjerne bidrar til et nøkternt bryllup, men at jeg ikke liker å bli brukt som finansieringskilde til unødvendig luksus. Og innunder unødendig luksus går "drømmebrudekjolen" til titusener av kroner. Og gjett hva, jeg er avholds! For meg handler dette om folkeskikk. Jeg liker ikke at gjestene blir brukt som en finansieringskilde(/sparekilde for at brudeparet skal få en billigere feiring, mens de samtidig kaster bort penger på luksusklær, fotograf som følger dem hele dagen, dokurver, personlige gaver til gjestene osv. Og dette gjelder uansett om det er snakk om å betale for drikke, potetskrelling, å sette opp blomsterdekorasjoner, sy duker, eller hva som helst annet. Har du ikke råd til å ha drømmebryllupet, har folk to valg, enten å sette en litt lavere standard, eller å la gjestene (del)finansiere selskapet. Jeg har mest respekt for de som velger førstnevnte alternativ.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #167 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg var i et bryllup som var alkoholfritt fordi brud og brudens mor var dritredd for at brudgommens trashy venner skulle drikke seg dritings. Dette var langt pokkerivold og hovedinteressen til brudgommens trashy venner var å pule fjortisser i baksetet av en Volvo for å så drekka og sloss (slæss). Dette løste de trashy vennenne ved å ha med seg kanner med hjemmebrent. HA haaaa! Anonymous poster hash: e26c9...7e8
Eighth Planet Skrevet 8. oktober 2015 #168 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg skjønner at du har dårlige erfaringer med alkohol og at alle i din familie og slekt drikker fordi de må ha alkohol. Jeg drikker fordi det smaker godt, men klart, er man uheldig og har bare uansvarlige situasjonsalkoholikere i familien så kan jeg skjønne din avgjørelse. Trist at noen vokser opp under sånne omstendigheter og tror alkohol bare er for å bli full. Anonymous poster hash: d00c0...576 Oi! Skjønner at du holder deg anonym. Flaut.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #169 Skrevet 8. oktober 2015 Oi! Skjønner at du holder deg anonym. Flaut. Hv var flaut med det Anonymous poster hash: 106ca...41c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #170 Skrevet 9. oktober 2015 Oi! Skjønner at du holder deg anonym. Flaut. ....og det skriver du bare fordi du gikk tom for argumenter. Anonymous poster hash: 790a9...a83 1
Eighth Planet Skrevet 13. oktober 2015 #171 Skrevet 13. oktober 2015 ....og det skriver du bare fordi du gikk tom for argumenter. Anonymous poster hash: 790a9...a83 Aldeles ikke. Du bommet ganske hardt, men det du skrev vær ikke særlig hyggelig. Det er forskjell på en mening og det du skrev. Har viktigere ting å gjøre enn å krangle med anonyme nettroll uten fritid.
Gjest Dacini Skrevet 15. oktober 2015 #172 Skrevet 15. oktober 2015 Det er mange her som spør hvorfor man må ha alkohol? Vel, det smaker godt, det kan løfte et godt måltid (som det ofte er i bryllup) og det kan gjøre at man blir litt løsere i hoftene og smiler litt bredere. Jeg har vært i 3 bryllup i voksen alder. Da har det vært velkomstdrinker, vin og øl til maten og fri bar resten av kvelden. Ja, folk har blitt i god form. Vi har danset, ledd og båret bruden på gullstol. Dette har vært store bryllup med over 70 gjester, og her har ingen har blitt overstadig beruset og ødelagt festen. Jeg syns man bør ha fri bar, men man trenger ikke servere alt som finnes av alkohol. Et par tre av de mest vanlige drinkene (GT, mojito og Irish coffee for eksempel), øl, vin og prosecco. Ja, man risikerer at det blir litt svinn hvor folk ikke fullfører drinker før man henter ny, men er det virkelig et utbredt problem? For meg høres det ut som enkelte tror at samtlige gjester kommer til å ligge halvnakne å spy i hver sin busk mens det flyter av halvfulle flasker og glass. Spør du meg er det da ikke den åpne baren som er problemet, men gjestene man har valgt å invitere. -dacini-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå