Gå til innhold

Herregud, jeg blir gal ! Drittmage


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ligger her igjen på natta og er kvalm. Denne kvalmen kommer alltid på kvelden - vanligvis rundt 8 tiden har jeg merket, men idag kom den ikke før 23-tiden (trodde jeg var heldig og endelig var over dette..)

Jeg aner ikke hva det er, og alltid på kvelden..

En uke siden jeg startet på Wellbutrin og vet kvalme er vanlig bivirkning, men skulle tro det var snakk om hele dagen da og ikke kun på kvelden?

Og en ting til:

Jeg leste en plass at kvalme man kan få når det er litt lenge siden du har spist kan komme av noen slags avgasser i magen, og kan kureres med olivenolje over noen dager?

Noen som har hørt om dette og tror det er verdt å prøve?

Ikke snakk om sånn vanlig sulten-kvalme, den er så ille at det er umulig å spise når du har det sånn :(

Anonymous poster hash: 08a12...953

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når på dagen tar du Wellbutrin? 



Anonymous poster hash: c504e...cb5
AnonymBruker
Skrevet

Ligger her igjen på natta og er kvalm. Denne kvalmen kommer alltid på kvelden - vanligvis rundt 8 tiden har jeg merket, men idag kom den ikke før 23-tiden (trodde jeg var heldig og endelig var over dette..)

Jeg aner ikke hva det er, og alltid på kvelden..

En uke siden jeg startet på Wellbutrin og vet kvalme er vanlig bivirkning, men skulle tro det var snakk om hele dagen da og ikke kun på kvelden?

Og en ting til:

Jeg leste en plass at kvalme man kan få når det er litt lenge siden du har spist kan komme av noen slags avgasser i magen, og kan kureres med olivenolje over noen dager?

Noen som har hørt om dette og tror det er verdt å prøve?

Ikke snakk om sånn vanlig sulten-kvalme, den er så ille at det er umulig å spise når du har det sånn :(

Anonymous poster hash: 08a12...953

Prøv å ligge med hodet høyt (med en ekstra hodepute).

Jeg ville snakket med legen om det, om det ikke snart går over. Står det noe i pakningsvedlegget om denne bivirkningen er noe som vil gå over?

Evt spør legen om å prøve en medisin som ikke har denne bivirkningen, dersom han ikke har råd mot kvalmen

Anonymous poster hash: 5055e...ccb

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ligge med hodet høyt (med en ekstra hodepute).

Jeg ville snakket med legen om det, om det ikke snart går over. Står det noe i pakningsvedlegget om denne bivirkningen er noe som vil gå over?

Evt spør legen om å prøve en medisin som ikke har denne bivirkningen, dersom han ikke har råd mot kvalmen

Anonymous poster hash: 5055e...ccb

Takk for råd, ligger med flere puter nå og det hjalp litt..

Bivirkninger varer vel i noen uker såvidt jeg forsto, men er så rart at det kun er på kvelden :/ Liksom.. hvorfor?

Og hva er dette fornoe, blir iallefall ikke mindre depressiv av det!

Vært sånn i flere dager nå :(

Anonymous poster hash: f64dc...43a

AnonymBruker
Skrevet

Når på dagen tar du Wellbutrin?

Anonymous poster hash: c504e...cb5

Om morgenen når jeg våkner, litt før frokost :)

Anonymous poster hash: f64dc...43a

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd, ligger med flere puter nå og det hjalp litt..

Bivirkninger varer vel i noen uker såvidt jeg forsto, men er så rart at det kun er på kvelden :/ Liksom.. hvorfor?

Og hva er dette fornoe, blir iallefall ikke mindre depressiv av det!

Vært sånn i flere dager nå :(

Anonymous poster hash: f64dc...43a

Jeg ville snakket med legen om det

Anonymous poster hash: 5055e...ccb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville snakket med legen om det

Anonymous poster hash: 5055e...ccb

Kanskje jeg skulle gjort det..

Anonymous poster hash: f64dc...43a

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg skulle gjort det..

Anonymous poster hash: f64dc...43a

Ja, prøv det

Det er ikke bra for deg å plages med kvalme, som du jo sier at du ikke akkurat blir mindre deprimert av

Ligger du på høyre side når du legger deg til å sove?

Jeg må ligge på høyre side når jeg legger meg. På ryggen eller på venstre side får jeg omtrent alltid sure oppstøt (men det er jo noe annet) Men allikevel kan det hjelpe deg å ligge på høyre side, pga at magesekken er på venstre side og blir klemt på en måte når man ligger på venstre side.

Anonymous poster hash: 5055e...ccb

AnonymBruker
Skrevet

Ja, prøv det

Det er ikke bra for deg å plages med kvalme, som du jo sier at du ikke akkurat blir mindre deprimert av

Ligger du på høyre side når du legger deg til å sove?

Jeg må ligge på høyre side når jeg legger meg. På ryggen eller på venstre side får jeg omtrent alltid sure oppstøt (men det er jo noe annet) Men allikevel kan det hjelpe deg å ligge på høyre side, pga at magesekken er på venstre side og blir klemt på en måte når man ligger på venstre side.

Anonymous poster hash: 5055e...ccb

Vel, Tusen takk for tips :)

Skal til legen jeg, bedre en gang for mye enn for lite. Kanskje jeg får noe kvalmestillende.

Takk igjen for gode råd♡

Føles mye bedre nå med hodet høyt og å ligge på rett side. Hehe :)

Anonymous poster hash: f64dc...43a

AnonymBruker
Skrevet

Vel, Tusen takk for tips :)

Skal til legen jeg, bedre en gang for mye enn for lite. Kanskje jeg får noe kvalmestillende.

Takk igjen for gode råd♡

Føles mye bedre nå med hodet høyt og å ligge på rett side. Hehe :)

Anonymous poster hash: f64dc...43a

Takk for hyggelig tilbakemelding! Godt å høre at det går bedre.

Håper at du snart får sove og at du får sove godt :hug: Nattaklem

Anonymous poster hash: 5055e...ccb

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvalme er ganske vanlig når man bruker Wellbutrin. Som oftest opplever man dette i startfasen de første 1-2 ukene, og i de fleste tilfeller er det forbigående og vil gå over av seg selv :) Varighet er naturligvis individuelt.

Jeg ville ventet litt og sett om det hadde gått bort av seg selv. Hvilken dose bruker du? Mange som er plaget med bivirkninger har hjelp av å redusere dosen, men dette må du ta med legen din.

Sånn ellers er jo kvalme en veldig kompleks tilstand. Kommer det når du legger deg ned? Har du vært syk den siste tiden? Bruker du andre medisiner? Sliter du med angst? Andre ting?

Anonymous poster hash: c82d1...cfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...