Gå til innhold

Trenger en ny start


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gjort noen ting i livet jeg angrer veldig på. Gnager meg så veldig. Hvordan er det mulig å få startet på nytt? Prøver å slette alt fra hode mitt, men det går ikke. Skulle ønske jeg kunne få snakket med en psykolog eller en annen som har taushetsplikt. Har det så vondt

Anonymous poster hash: a4bd4...d69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:klemmer:



Anonymous poster hash: d97b2...514
AnonymBruker
Skrevet

Hei, du

 

Jeg tror jeg kan forstå litt hvordan du har det. Av og til føler man at man har gjort noe så feil at det aldri kommer til å bli bra igjen og man vil bare komme seg vekk, glemme det helt og starte på nytt -- enten et annet sted eller med andre folk som ikke vet om historien.

 

Jeg vet ikke hva som har gått galt i livet ditt, men tør av erfaring å tippe at det mest sannsynligvis ikke er så uoverkommelig som du frykter. Det sies at tiden leger alle sår, og jeg vil si at det stemmer til en viss grad. Det kan ta lang tid, men etterhvert vil det meste vonde gå over eller i det minste blekne veldig, om man tillater det. Har du gjort noen urett kan du gjøre det bedre ved å prøve å rette opp i feilene. Ting som er sagt og gjort kan ikke tas tilbake, men man kan be om tilgivelse og man kan gjøre sitt beste for å prøve å komme seg videre og lære seg å leve med det.

 

Det er sjelden en løsning å rømme fra alle problemene har har skapt for seg selv, for er det ille nok vil de ofte hjemsøke deg. Det er bedre å gi folk og deg selv en sjanse til å komme over det, innse at folk kan gjøre feil og at alt man kan gjøre i ettertid er å lære av dem og bli et bedre menneske.

 

Det er heller ikke utelukket for deg å faktisk oppsøke en psykolog -- dette kan du be om hos fastlegen din. De aller fleste som har gått til psykolog, gitt det en ordentlig sjanse og funnet noen de har følt de kunne stole på og klarte å snakke med vil si at det var en positiv opplevelse som hjalp til en viss eller stor grad.



Anonymous poster hash: 57807...c53
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort noen ting i livet jeg angrer veldig på. Gnager meg så veldig. Hvordan er det mulig å få startet på nytt? Prøver å slette alt fra hode mitt, men det går ikke. Skulle ønske jeg kunne få snakket med en psykolog eller en annen som har taushetsplikt. Har det så vondt

Anonymous poster hash: a4bd4...d69

flytte! :hug:

Anonymous poster hash: 1b0cb...fa8

AnonymBruker
Skrevet

Hei, du

Jeg tror jeg kan forstå litt hvordan du har det. Av og til føler man at man har gjort noe så feil at det aldri kommer til å bli bra igjen og man vil bare komme seg vekk, glemme det helt og starte på nytt -- enten et annet sted eller med andre folk som ikke vet om historien.

Jeg vet ikke hva som har gått galt i livet ditt, men tør av erfaring å tippe at det mest sannsynligvis ikke er så uoverkommelig som du frykter. Det sies at tiden leger alle sår, og jeg vil si at det stemmer til en viss grad. Det kan ta lang tid, men etterhvert vil det meste vonde gå over eller i det minste blekne veldig, om man tillater det. Har du gjort noen urett kan du gjøre det bedre ved å prøve å rette opp i feilene. Ting som er sagt og gjort kan ikke tas tilbake, men man kan be om tilgivelse og man kan gjøre sitt beste for å prøve å komme seg videre og lære seg å leve med det.

Det er sjelden en løsning å rømme fra alle problemene har har skapt for seg selv, for er det ille nok vil de ofte hjemsøke deg. Det er bedre å gi folk og deg selv en sjanse til å komme over det, innse at folk kan gjøre feil og at alt man kan gjøre i ettertid er å lære av dem og bli et bedre menneske.

Det er heller ikke utelukket for deg å faktisk oppsøke en psykolog -- dette kan du be om hos fastlegen din. De aller fleste som har gått til psykolog, gitt det en ordentlig sjanse og funnet noen de har følt de kunne stole på og klarte å snakke med vil si at det var en positiv opplevelse som hjalp til en viss eller stor grad.

Anonymous poster hash: 57807...c53

Tusen takk for et utrolig bra svar. Jeg skal prøve å be om tilgivelse. Og prøve å rette opp noe av det heg har gjort. Å ikke minst lære av de feilene jeg har gjort. Jeg har så dårlig samvittighet og er full av anger at jeg klarer ikke tenke på annet. Vanskelig med å sove på nettene. Vondt i magen og hode. Jeg ønsker ikke ha det slik. Jeg har virkelig lært, men synd det gjør så vondt:(

Anonymous poster hash: a4bd4...d69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...