Gå til innhold

Solkrem i bhg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må barnet ha liggende solkrem? Blir de smørt?

Anonymous poster hash: 94512...2a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 02c03...337

Skrevet

Hos oss ja.

Skrevet

Noen barnehager står sikkert for solkrem, men tror det er vanligst at barnet har egen liggende. De blir smurt.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ha egen med faktor tilpasset ditt barn.

Barn bør ikke bli solbrent, så da må de smøres!

Nytter lite å smøre før de drar hjemmefra, så da må bh smøre.

Anonymous poster hash: 23c0a...3b4

Gjest Lalalala59
Skrevet (endret)

I vår så må alle ha liggende hver sin solkrem og blir smurt to-tre ganger avhengig av hvor mye de er ute.

Har du ikke fått utdelt utstyrsliste for vår/sommer og høst/vinter? Det fikk vi da barnet vårt startet.

Endret av Mahnaz
AnonymBruker
Skrevet

Aldri fått utstyrsliste, kun beskjed om å alltid ha 1-2 klesskift

Anonymous poster hash: 94512...2a1

Skrevet

Vi har vanligvis liggende, men siden hun byttet avdeling i går hadde jeg glemt å ta den med. Hun var likevel smurt i dag når jeg hentet henne, så de har nok en i reserve. Men det sto på utstyrslisten vår ja. Sammen med solbriller og caps. Ungene tilbringer jo fort 6-8 timer i solen i barnehagen, så da må de selvfølgelig ha solbeskyttelse.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi har vanligvis liggende, men siden hun byttet avdeling i går hadde jeg glemt å ta den med. Hun var likevel smurt i dag når jeg hentet henne, så de har nok en i reserve. Men det sto på utstyrslisten vår ja. Sammen med solbriller og caps. Ungene tilbringer jo fort 6-8 timer i solen i barnehagen, så da må de selvfølgelig ha solbeskyttelse.

Vi har reserve eller så låner man av andre.

Hadde jo vært hårreisende om barnet ikke hadde blitt smurt fordi det ikke lå en solkrem på hylla stakkars.

Håper virkelig ikke at det hender noe sted!!

Hos oss hadde alle med egen. Noe som er greit da de kan reagere allergisk på noen, og det enkelt barnet bruker en faktor mens ett annet barn bruker en annen.

Endret av MissPierce
Skrevet

Vi har reserve eller så låner man av andre.

Hadde jo vært hårreisende om barnet ikke hadde blitt smurt fordi det ikke lå en solkrem på hylla stakkars.

Håper virkelig ikke at det hender noe sted!!

Hos oss hadde alle med egen. Noe som er greit da de kan reagere allergisk på noen, og det enkelt barnet bruker en faktor mens ett annet barn bruker en annen.

Nei enig. Hadde ungen min kommet solbrent hjem fra barnehagen fordi jeg hadde glemt å sende med solkrem hadde jeg blitt rimelig forbannet for at de ikke heller hadde ringt meg. Kan dog ikke innbille meg at det skjer i praksis, da låner de vel heller av andre om de ikke har en i reserve. Vet i alle fall at vår barnehage har et lite reservelager av både klær og annet utstyr (som bleier og lignende), slik at barn aldri skal gå uten det de trenger. Regner med det ikke skjer så ofte at de må bruke det, men vår frøken ble sendt hjem i lånt regnbukse en gang fordi de ikke fant hennes (den var tatt med hjem av en annen foreldre). De passer på de barnehageansatte, føler jeg. <3

• Liker 1
Skrevet

Hos oss skal foreldrene smøre morgen og bhg tar en runde etter lunsj. Alle har egen solkrem i hylla, og bhg har backup.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I en bhg jeg jobbet hadde vi til ungene. Der jeg jobber nå må foreldrene smøre på morgenen, ha med solkrem så smører vi de en gang i 12-tiden :)

Anonymous poster hash: b6c41...752

AnonymBruker
Skrevet

I går smurte jeg 34 unger en gang før og en gang etter lunsj. krysser av på navnelister, slik at vi sikrer oss at ingen blir solbrendte. De som mangler får beskjed og så bruker vi ekstrasolkremen vi har liggende den dagen.

Anonymous poster hash: 87a2f...836

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi må smøre ungene før barnehagen, tror ikke de smøres noe mer enn det. Vi har ikke fått beskjed om å sende solkrem med ungene. 

Anonymous poster hash: 50ebb...85f
AnonymBruker
Skrevet

Vi må smøre ungene før barnehagen, tror ikke de smøres noe mer enn det. Vi har ikke fått beskjed om å sende solkrem med ungene. 

Vi har forresten fått utsyrsliste, men solkrem står ikke på den. Det står derimot at ungene må være smurt før de kommer.

Skrevet

TS, det kan være lurt å spørre den aktuelle barnehagen om slike ting ;)

Men jeg kan ikke tenke meg at de ikke smører dem i barnehagen. Vi som foreldre må smøre om morgenen, og så tar barnehagen en smøring også litt ut på dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Men er det ikke nærliggende å tenke som foreldre at barnet kan trenge det i barnehagen selv om de ansatte der ikke sier noe om det? Som foreldre har man et ansvar for å passe på barna sine selv om de er i barnehagen mtp at de har fått med seg alt de trenger. Sola skinner jo i barnehagen også. 

Anonymous poster hash: 826b8...0d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må ha liggende ja! Smører gjerne også før levering i bhg om det er sol fra morgenen av, da går de gjerne rett ut etter frokost og det er greit om noen allerede er smurt.

Anonymous poster hash: 8864d...302

AnonymBruker
Skrevet

I barnahagen jeg jobber i kjøper vi inn solkrem (sunblock/faktor 50) og smører de ca to ganger daglig (etter behov).

Dersom foreldrene vil bruke et annet merke enn det vi har så skaffer de det selv og legger det i hylla.

Vi gir også beskjed at barna må bli smurt en gang før de kommer i bhg og at de gjerne kan ha med seg en solhatt.

Bare spørr de ansatte om dette 😊

Anonymous poster hash: 267d4...eb2

Gjest agnesb
Skrevet

i vår er det at de skal komme smurt, så smøres de etter lunsj i bhg...
de blir tørket, sølt på og det trengs litt nytt etter noen timer.

De skal og ha sin egen, mest pga allergi osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...