AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #21 Skrevet 23. juni 2015 Jeg steller meg aldri inne i et busskur og røyker. I tillegg prøver jeg å stå sånn at vinden blåser røyken vekk. Det gjør jeg å. Har da aldri stilt meg i et busskur eller andre steder der røyking er forbudt. Koster meg ingenting å ta hensyn. Vekk fra deg da eller? For det er folk i alle retninger vet du. Anonymous poster hash: 01156...a93 Skikkelig fanatisk du da. De aller fleste røykere tar faktisk hensyn, men det er alltid noen fanatiske antirøykere som aldri blir fornøyd. Får virkelig folk kols og astma av å gå forbi folk som røyker? Jøss, røyking er jaggu enda farligere enn jeg trodde! Anonymous poster hash: 13c6b...730
Zzyzx Skrevet 23. juni 2015 #22 Skrevet 23. juni 2015 Men nå er det ikke forbudt å røyke i busskur heller. Greit nok at Jernbaneverket har forbudt røyking på alle perronger, men det gjelder altså ikke i busskur.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #23 Skrevet 24. juni 2015 Inspirert av røykeyråder på Kg. En nevnte at du kan bruke loven ang røyking i busskur. Ja tenker de som røyker bryr seg om det. Hvorfor settes det ikke opp store skilt i busskur? Hvorfor er det ikkerøyker som må fjerne seg når det blåser og regner? Slik er det flere plasser. Kom på gardermoen her om dagen. Ved inngangen er det benker, men forbudt og røykeskilt. Hvem sitter der, jo røykerne. Ved sykehuset er det ikke lov ved inngangen. De sitter i bussskuret ved inngangen. La merke til spes i Oslo. Det regnet den dagen. Akkurat ved inngangsdøren står folk å røyker. Så vi som ikke røyker må gå gjennom. Tenker da på puber, spisesteder. Slik kan jeg ramse opp i fleng. Folk må røyke for meg, men de bør gå langt vekk.Anonymous poster hash: d742f...51c Grusomt med røyk og røykere! De forpester hele tilværelsen! Anonymous poster hash: 46224...bcc
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #24 Skrevet 24. juni 2015 Men nå er det ikke forbudt å røyke i busskur heller. Greit nok at Jernbaneverket har forbudt røyking på alle perronger, men det gjelder altså ikke i busskur. Dette er en sak for reguleringsmyndigheter og politikere i Norge: de må se med en eneste gang å forby røyking i busskur: dette fordi vi som ikke røyker blir presset ut fra venteområdene da vi blir fratatt rettigheten til å puste i luft uten tobakksrøyk. Vi ikke-røykere og allergikere mot røyk blir skviset ut i busskurene av røykerne og slik bør det ikke være! Barn har også behov for å vente under tak i regnet på bussen og når barna ikke tåler tobakksrøyk og blir kvalme og syke av det, mens røykerne står under taket og blåser giften sin på barna, ja da bør det bli forbudt med røyking i busskur! Innlysende at det er røykerne som flytte langt unna...:- ( Anonymous poster hash: 46224...bcc
Sannerlig Skrevet 24. juni 2015 #25 Skrevet 24. juni 2015 Dette er en sak for reguleringsmyndigheter og politikere i Norge: de må se med en eneste gang å forby røyking i busskur: dette fordi vi som ikke røyker blir presset ut fra venteområdene da vi blir fratatt rettigheten til å puste i luft uten tobakksrøyk. Vi ikke-røykere og allergikere mot røyk blir skviset ut i busskurene av røykerne og slik bør det ikke være! Barn har også behov for å vente under tak i regnet på bussen og når barna ikke tåler tobakksrøyk og blir kvalme og syke av det, mens røykerne står under taket og blåser giften sin på barna, ja da bør det bli forbudt med røyking i busskur! Innlysende at det er røykerne som flytte langt unna...:- ( Anonymous poster hash: 46224...bcc Ja, det er innlysende og innefor all normal folkeskikk. Nå vil jeg legge til at jeg er røyker, og holder meg på god avstand fra folk når jeg tar en røyk, da med tanke på buss og trikkestopp.. Men har opplevd at selv for at jeg står et godt stykke unna andre, kan noen stille seg rett bak meg og klage over at jeg røyker. Da kommer det noen velvalgte ord fra meg:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå