AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 Inspirert av røykeyråder på Kg. En nevnte at du kan bruke loven ang røyking i busskur. Ja tenker de som røyker bryr seg om det. Hvorfor settes det ikke opp store skilt i busskur? Hvorfor er det ikkerøyker som må fjerne seg når det blåser og regner? Slik er det flere plasser. Kom på gardermoen her om dagen. Ved inngangen er det benker, men forbudt og røykeskilt. Hvem sitter der, jo røykerne. Ved sykehuset er det ikke lov ved inngangen. De sitter i bussskuret ved inngangen. La merke til spes i Oslo. Det regnet den dagen. Akkurat ved inngangsdøren står folk å røyker. Så vi som ikke røyker må gå gjennom. Tenker da på puber, spisesteder. Slik kan jeg ramse opp i fleng. Folk må røyke for meg, men de bør gå langt vekk.Anonymous poster hash: d742f...51c 3
Djungelvrål Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Luxusproblemer. Er det virkelig så grusomt å gå forbi noen som røyker. Det tar 3 sekunder å gå forbi, hvor ille er det mulig at 3 sekunder med røyklukt kan være?? Klarer du i det hele tatt å gå langs en trafikkert vei? Det er jo mye verre og mye mer skadelig! 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Luxusproblemer. Er det virkelig så grusomt å gå forbi noen som røyker. Det tar 3 sekunder å gå forbi, hvor ille er det mulig at 3 sekunder med røyklukt kan være?? Klarer du i det hele tatt å gå langs en trafikkert vei? Det er jo mye verre og mye mer skadelig! Det er ikke et luksusproblem. Røykeforbudet er der av en grunn. Respekter det! Jeg kjenner mennesker som har sterk allergi mot røyk og nikotin, de får anfall av bare de få sekundene. Vil du si det samme til de med peanøttallergi eller veps? Slutt med å være så uvitende og ignorant! Og slutt med å dra sammenligninger med trafikk og eksos, når det overhode ikke kan sammenlignes.Anonymous poster hash: 6cddc...82d 10
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Luxusproblemer. Er det virkelig så grusomt å gå forbi noen som røyker. Det tar 3 sekunder å gå forbi, hvor ille er det mulig at 3 sekunder med røyklukt kan være?? Klarer du i det hele tatt å gå langs en trafikkert vei? Det er jo mye verre og mye mer skadelig! Og til info, det er ikke LUKTEN det reageres på, men GIFTSTOFFENE.Anonymous poster hash: 6cddc...82d 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 Luxusproblemer. Er det virkelig så grusomt å gå forbi noen som røyker. Det tar 3 sekunder å gå forbi, hvor ille er det mulig at 3 sekunder med røyklukt kan være?? Klarer du i det hele tatt å gå langs en trafikkert vei? Det er jo mye verre og mye mer skadelig! Nei, det er ikke det. Nå må folk for faen seg å få denne myten til livs. Det er mer forurensende å sitte foran et bål enn det er å passere trafikken i en gjennomsnittlig norsk by. Hadde man bodd i et asiatisk metropol så hadde du kunne hat et poeng, men røyk er verre for folk enn det er å leve med norsk trafikk. Røyk er mer konsentrert og det legger seg på overflater, eksos går rett opp i atmosfæren. Effekten av røyk er også en helt annen. Det er et nedsløvende stimulant som både fortetter og fortynner blodårene dine, som igjen kan resultere i lettere hodepine, kvalme og ubehag, noe eksos ikke gjør. Røyk er og blir noe av det mest forurensende å verste folk puster inn. Det er plagsom, ubehagelig og det er helseskadelig. Ja, det er ille å passere. Anonymous poster hash: 01156...a93 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 Og til info, det er ikke LUKTEN det reageres på, men GIFTSTOFFENE.Anonymous poster hash: 6cddc...82d Også et poeng disse folka ikke ser ut til å ta innover seg. Lukten er det ingen som bryr seg om, så lenge det ikke setter seg i klærne dine. Det er hvordan kroppen reagerer på de jævla giftstoffene. Anonymous poster hash: 01156...a93
Brimi Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Jeg steller meg aldri inne i et busskur og røyker. I tillegg prøver jeg å stå sånn at vinden blåser røyken vekk.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #8 Skrevet 22. juni 2015 Jeg steller meg aldri inne i et busskur og røyker. I tillegg prøver jeg å stå sånn at vinden blåser røyken vekk. Vekk fra deg da eller? For det er folk i alle retninger vet du. Anonymous poster hash: 01156...a93
Djungelvrål Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 Det er fantastisk at folk i det hele tatt overlevde før, da man røyket på buss, på kino, i butikker, inne på skoler osv. Tror ikke det finnes så forferdelig mange mennesker som har røykallergi som kan sammenlignes med nøtteallergi. Nøtteallergikere kan dø at en nøtt. Har aldri hørt om noen som har dødd fordi de har gått forbi noen som røyker. Det er så jævlig overdrevet!
Brimi Skrevet 22. juni 2015 #10 Skrevet 22. juni 2015 Vekk fra deg da eller? For det er folk i alle retninger vet du.Anonymous poster hash: 01156...a93 Nei, vekk fra de som sitter inne i busskuret. Joa, men de som går forbi blir ikke stående i røyken. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #11 Skrevet 22. juni 2015 Det er jo ikke lukta som i hovedsak er problemet her. Det er jo det faktum at røyking er farlig, også for de som står ved siden av. Og det er kjipt for meg som ikke-røyker å 1. stå og trekke inn røyken over lengre tid eller 2. måtte gå et stykke unna for å slippe det. Er det virkelig så vanskelig å vente til man kommer hjem? Det finnes mennesker som reagerer sterkt på røyk i tillegg. Jeg må av en eller annen grunn hoste når jeg trekker inn røyk, så jeg trekker meg alltid unna, men det er jo kjipt når det regner og jeg ikke får stått under bussskuret (som et eksempel). - Neida, å gå forbi noen som røyker er 0 problem, men synes røykere kan ta hensyn til andre mennesker når man er i offtentlighet. Spesielt der det faktisk er forbudt å røyke... - Det er jo ikke farlig å trekke inn litt røyk en gang i blant, men ekkelt og ubehagelig er det. Og dårlig for lungene er det om det skjer ofte. Anonymous poster hash: 54187...098
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #12 Skrevet 22. juni 2015 Inspirert av røykeyråder på Kg. En nevnte at du kan bruke loven ang røyking i busskur. Ja tenker de som røyker bryr seg om det. Hvorfor settes det ikke opp store skilt i busskur? Hvorfor er det ikkerøyker som må fjerne seg når det blåser og regner? Slik er det flere plasser. Kom på gardermoen her om dagen. Ved inngangen er det benker, men forbudt og røykeskilt. Hvem sitter der, jo røykerne. Ved sykehuset er det ikke lov ved inngangen. De sitter i bussskuret ved inngangen. La merke til spes i Oslo. Det regnet den dagen. Akkurat ved inngangsdøren står folk å røyker. Så vi som ikke røyker må gå gjennom. Tenker da på puber, spisesteder. Slik kan jeg ramse opp i fleng. Folk må røyke for meg, men de bør gå langt vekk.Anonymous poster hash: d742f...51c Som astmatiker gjør dette meg eitrandes forbanna. De står foran inngangen til høgskolen og røyker også, rett ved forbudt-skiltet. Jeg må holde pusten og nesten løpe forbi. Anonymous poster hash: 302c4...937 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #13 Skrevet 22. juni 2015 Det er fantastisk at folk i det hele tatt overlevde før, da man røyket på buss, på kino, i butikker, inne på skoler osv. Tror ikke det finnes så forferdelig mange mennesker som har røykallergi som kan sammenlignes med nøtteallergi. Nøtteallergikere kan dø at en nøtt. Har aldri hørt om noen som har dødd fordi de har gått forbi noen som røyker. Det er så jævlig overdrevet! Overdrevet my ass. Da jeg vokste opp på 80 og 90-tallet var det greit å røyke inne, på utesteder osv. Det var jævlig plagsomt den gangen også, men ingen hadde rett til å klage. Man kunne røyke inne, sånn var det bare! Takk faen for det, for det har gjort at jeg har astma i dag! Avhengigheter gjør en ofte utrolig egoistisk - røyk intet unntak. Anonymous poster hash: 302c4...937 4
Chizue Skrevet 22. juni 2015 #14 Skrevet 22. juni 2015 Skulle gitt bøter til de som røyket der det ikke er lov å røyke...Si en bot på 500kr så ville kanskje folk sluttet å røyke på plasser det ikke er lov? xD Kan tenke meg at de vaktene blir verre enn parkeringsvakter...*Nei, du står 5cm utenfor den markerte linja!* 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #15 Skrevet 22. juni 2015 Det er fantastisk at folk i det hele tatt overlevde før, da man røyket på buss, på kino, i butikker, inne på skoler osv. Tror ikke det finnes så forferdelig mange mennesker som har røykallergi som kan sammenlignes med nøtteallergi. Nøtteallergikere kan dø at en nøtt. Har aldri hørt om noen som har dødd fordi de har gått forbi noen som røyker. Det er så jævlig overdrevet! Jeg håper virkelig at hverken du eller dine barn blir allergikere, astmatikere eller får kols pga passiv røyking. Du kommer ikke til å overleve hvor slitsomt det faktisk er!Anonymous poster hash: 6cddc...82d 1
Djungelvrål Skrevet 22. juni 2015 #16 Skrevet 22. juni 2015 Jeg håper virkelig at hverken du eller dine barn blir allergikere, astmatikere eller får kols pga passiv røyking. Du kommer ikke til å overleve hvor slitsomt det faktisk er!Anonymous poster hash: 6cddc...82d Får virkelig folk kols og astma av å gå forbi folk som røyker? Jøss, røyking er jaggu enda farligere enn jeg trodde! 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #17 Skrevet 22. juni 2015 Syns folk som bruker parfyme burde få like mange hattråder som røykere får. Røykere stumper i det minste røyken før de går inn. Parfymebrukere ødelegger for alle, selv når de er inne. Vanvittig at sånne folk får lov til å ture frem som de vil. Drittlei av hodepine, kvalme og hoste p.ga skrullehøner som ikke klarer å holde klabbfingrene vekk fra parfymeflaska. Gå hjem og dusj Magda. Du lukter ikke godt, jeg får krupp i nesa av deg og den kjemisk fremstilte geraniumbuketten du har badet i!! Syns dog røykere skal komme seg ut av busskurene. Anonymous poster hash: 75fd9...31b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #18 Skrevet 22. juni 2015 Korr; mange bekker små, gjør en stor å.Anonymous poster hash: 6cddc...82d
Gjest Daenerys Skrevet 23. juni 2015 #19 Skrevet 23. juni 2015 Tråden er ryddet for personangrep. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #20 Skrevet 23. juni 2015 Hvorfor settes det ikke opp store skilt i busskur? Hvorfor er det ikkerøyker som må fjerne seg når det blåser og regner? Slik er det flere plasser. Kom på gardermoen her om dagen. Ved inngangen er det benker, men forbudt og røykeskilt. Hvem sitter der, jo røykerne. Ved sykehuset er det ikke lov ved inngangen. De sitter i bussskuret ved inngangen. La merke til spes i Oslo. Det regnet den dagen. Akkurat ved inngangsdøren står folk å røyker. Så vi som ikke røyker må gå gjennom. Tenker da på puber, spisesteder. Slik kan jeg ramse opp i fleng. Folk må røyke for meg, men de bør gå langt vekk.Anonymous poster hash: d742f...51c Du svarer egentlig på ditt eget spørsmål. At det ikke kommer opp flere røyking forbudt-skilter er antagelig fordi så mange røykere uansett ikke respekterer skiltene. Der hvor det er kommet skilt og askebegerne er tatt bort, er stort sett den eneste forskjellen at det nå er en diger haug med sneiper på bakken. De benkene på Gardermoen er så innarbeidet som røykeplasser at folk tydeligvis nekter å slutte. Synd at man ikke kan sitte noe sted utendørs der uten å få røykere på fanget. Jada, nå kommer sikkert en røyker ilende og forteller hvor mye flyene forurenser, men det betyr ikke at man kan røyke på steder det ikke er tillatt. Anonymous poster hash: 3c42e...687
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå