Stinelin Skrevet 22. juni 2015 #21 Skrevet 22. juni 2015 Legger meg rundt midnatt, oppe ca 6.30 med noen oppvåkninger gjennom natta. Blir altfor lite søvn, men jeg er et uhelbredelig B-menneske, og når skal man egentlig få gjort noe med små barn i hus om det ikke blir på kveldene..? Evig utfordring. Ungene er 2 og 3 år.
Nerdemamma Skrevet 22. juni 2015 #22 Skrevet 22. juni 2015 Mellom 22:00 og 23:00 som regel. Sovner sjelden før nærmere midnatt siden jeg har en tendens til å glemme tiden når jeg leser. Ukedagene er jeg oppe med seksåringen mellom 06:30 og 07:30. Helgene kan jeg sove lengre men våkner da allikevel. Veldig utpreget A menneske.
Mafalda Skrevet 22. juni 2015 #23 Skrevet 22. juni 2015 Et spørsmål med flere svar Står opp 05:45 på hverdager, får kanskje en halvtime lenger i helgen hvis jeg er skikkelig heldig. Har en baby som vil ha pupp noen ganger på natta, og en smårolling som kommer tassende inn i senga vår. 1) Ideelt sett, og ganske ofte, legger jeg meg 22-22:30. Da er formen ganske god dagen etter. 2) Like ofte blir det litt senere, fordi jeg kommer på at jeg må henge opp tøy/sette brøddeig/betale regninger/hvasomhelst, eller fordi de store barna har lyst til å prate, tegne, se på film etc, og da liker jeg å si ja en gang iblant, selv om jeg er trøtt. I seng ca 23-23:30, og trøtt som en strømpe dagen etter. 3) En sjelden gang innimellom er jeg ufornuftig og legger meg kjempeseint. Bare er oppe for meg selv og leser, hører musikk osv og kan være i seng ved ett-totiden. Dagen etter er jeg ødelagt, men fornøyd, fordi det er deilig å være litt ufornuftig en gang i blant Er opprinnelig B-menneske, men årevis med grytilige morgener og nattevåk har satt sine spor. Nå tror jeg ikke jeg hadde klart å sove til 9-10 om jeg hadde prøvd (men 7-8 i helgen hadde vært deilig).
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #24 Skrevet 22. juni 2015 Sommerferie så jeg legger meg rundt 02 og våkner rundt 11 Men jeg er 17 da Anonymous poster hash: 9c892...cf4
sjøhest Skrevet 22. juni 2015 #25 Skrevet 22. juni 2015 Rundt 23-24, står opp 6-6.30. Ungene er 1 og 4.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #26 Skrevet 22. juni 2015 Heldige dere som kan få mer søvn av å legge dere tidlig. Det kan ikke vi med tusen oppvåkninger, da får du for lite søvn samme når du legger deg Anonymous poster hash: 7dfb6...f70
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #27 Skrevet 22. juni 2015 Rundt tolv halv ett. Hun er 4,5 og sover hele natta. Våkner mellom 07-08. Jeg er B menneske.Anonymous poster hash: 389ff...dbc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #28 Skrevet 22. juni 2015 Sovner en gang mellom 24-03.. Alt for sent, jeg har alltid slitt med å sovne inn. Barnet på 4,5 år står opp mellom 7 og 8, pappaen står opp med han nesten uten unntak. Enkelte netter blir det så lite søvn at jeg må sove til 10-10.30.. Men prøver å stå opp rundt 08.30 - 09. Jeg er student uten noe obligatorisk oppmøte, pappaen er student/jobber så vi klarer oss for tiden med dette systemet. Anonymous poster hash: 4302a...2c5
Lillemini Skrevet 22. juni 2015 #29 Skrevet 22. juni 2015 Alt for sent hvertfall 24.00- 01.00 tiden ish, noen ganger sovner jeg ikke før klokken 02.00. Står opp 06-08 ish, da våkner frøkna Venter egentlig bare på at kroppen skal krasje så jeg forstår å legge meg, men jeg plages faktisk ikke foreløpig av lite søvn. Blir heller dårlig i hodet av mer.. Samme her. Legger meg nå straks, altså 1.30. Nå sover lille "lenge", vanligvis til 8, men jeg burde sikkert ha lagt meg tidligere. Men som student med en ganske fleksibel hverdag syns jeg det er så utrolig deilig å sitte oppe noen timer alene og ha full frihet til mobilbruk, tv, bøker eller hva som helst. Blir vel forandring neste år når jeg skal ut i jobb.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #30 Skrevet 22. juni 2015 Jeg legger meg snart, står opp i morgen, og barna mine har ikke kommet til verden ennå Anonymous poster hash: ca213...6b3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #31 Skrevet 22. juni 2015 Samme her. Legger meg nå straks, altså 1.30. Nå sover lille "lenge", vanligvis til 8, men jeg burde sikkert ha lagt meg tidligere. Men som student med en ganske fleksibel hverdag syns jeg det er så utrolig deilig å sitte oppe noen timer alene og ha full frihet til mobilbruk, tv, bøker eller hva som helst. Blir vel forandring neste år når jeg skal ut i jobb. Tja, jeg har vært i full jobb da barnet var mindre og det var ikke så anderledes da. Jeg har rett og slett ikke vett nok til å legge meg tidligere, hehe! Lå alltid på underskudd på søvn, la meg sent og sto opp tidlig.. Trøsten er at jeg håper virkelig det kan bedre seg med åra! Anonymous poster hash: 4302a...2c5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #32 Skrevet 23. juni 2015 Legger meg rundt 22:30. Har vekkeklokka på kl 07:00, og skal da på jobb og ha unger på skole. Sliter med søvn og sover sjelden til klokka ringer, så vanligvis våkner jeg mellom kl 03:30 og 06:00. Har pågått i mange år, og jeg kjenner det ikke er bra for helsa.Anonymous poster hash: 36b8d...388
Mafalda Skrevet 23. juni 2015 #33 Skrevet 23. juni 2015 Heldige dere som kan få mer søvn av å legge dere tidlig. Det kan ikke vi med tusen oppvåkninger, da får du for lite søvn samme når du legger deg Anonymous poster hash: 7dfb6...f70 Uff, det er slitsomt med mange oppvåkninger. Jeg har ikke tusen, kanskje tre-fire (aner egentlig ikke, jeg bare valser rundt med puppen i halvt komatøs tilstand), men synes likevel det hjelper når jeg legger meg tidlig kontra sent. Det blir i alle fall flere timer totalt, selv om unger har en egen evne til å våkne akkurat i det du er i ferd med å gli inn i skikkelig tung søvn... Så mitt stikk av misunnelse går i retning de som har "bare" har småbarn, og da gjerne av den typen småbarn som sovner klokka sju. Det gjør ikke mine to Og så finner jeg meg ofte i den skvisen som oppstår når klokka blir ni-halv ti, de små endelig har sovnet og mor gjerne kunne lagt seg for kvelden. Men da stua er full av store barn og mann som har masse å fortelle og gjerne vil være sammen med meg, og da blir det feil å legge seg da også Når du er så heldig å ha tenåringer som gidder å sitte sammen med gamlingene i stua og prate, så går du ikke og legger deg. Og begrepet "alenetid" har blitt en saga blogg, det eksisterer ikke lenger. Så... det blir litt for tidlige morgener, og litt for sene kvelder, litt for ofte, og stort sett en konstant følelse av å aldri være utvhilt. Enig med AB#32 her at jeg kjenner at det ikke er bra for helsa, men det er jo ikke så mye å gjøre med det. Men fytterakker'n, hadde jeg hatt 24 timer for meg selv tror jeg 22 av dem ville blitt brukt på soving! 1
Mafalda Skrevet 23. juni 2015 #34 Skrevet 23. juni 2015 Saga bligg, faktisk Saga blott. Usikker på om det er en kreativ telefon eller bare en tasteleif forårsaket av trøtthet...
Sol79 Skrevet 23. juni 2015 #35 Skrevet 23. juni 2015 Jeg har lakenskrekk og er sjelden i seng før midnatt, blir ofte 01.. Som regel oppe mellom 6 og 7, så det blir altfor lite søvn på meg. Tenker alltid at i kveld skal jeg legge meg tidlig, men plutselig er klokka kvart på tolv.. To barn på 1 og 3 år.
Harlekin Skrevet 23. juni 2015 #36 Skrevet 23. juni 2015 Må jobbe litt og ha mye alenetid så da er det bedre med mindre søvn...:-/ Anonymous poster hash: a38ea...006 Bare en viss periode. Du kan bli syk av for lite søvn over lang tid, er virkelig jobb og alenetid verd det?
Harlekin Skrevet 23. juni 2015 #37 Skrevet 23. juni 2015 Jeg sovner rundt kl. 12 eller litt senere og står opp seks. Det er for lite søvn for meg, jeg bør ha 7 timer, men så er det dette med å somle seg i seng da ... min datter sover stort sett greit om natten nå, men hun sovner ganske sent, så det blir ikke så mange timer for meg selv, og deri ligger problemet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå